کد خبر: 930633
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
رایزنی صالحی‌امیری با تاماش آیان در آرژانتین
رئیس کمیته ملی المپیک در دیدار با رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از او خواست تا در خصوص تعداد سهمیه‌های این رشته در المپیک ۲۰۲۰ تجدیدنظر کند.
رئیس کمیته ملی المپیک در دیدار با رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از او خواست تا در خصوص تعداد سهمیه‌های این رشته در المپیک ۲۰۲۰ تجدیدنظر کند.
حضور رئیس کمیته ملی المپیک در رقابت‌های المپیک جوانان در کشور آرژانتین بهانه‌ای شد تا در دیدار با رؤسای فدراسیون‌های مختلف جهانی درباره وضعیت ورزش کشورمان رایزنی کند. در همین رابطه پنج‌شنبه گذشته رضا صالحی‌امیری با تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری دیدار و گفت‌وگو کرد، دیداری که با توجه به کاهش سهمیه‌های ایران در المپیک ۲۰۲۰ می‌توانست مهم باشد.
خرداد امسال بود که براساس قوانین جدید فدراسیون جهانی وزنه‌برداری کشور‌هایی که نمونه آزمایش دوپینگ آن‌ها از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰، ۲۰ مورد یا بیشتر از آن باشد سهمیه آن‌ها به دو سهمیه؛ یک مرد و یک زن کاهش یافت و با توجه به این قانون، تیم کشورمان تنها توانست چهار سهمیه (دو مرد و دو زن) را برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب کند، تصمیمی که وزنه‌برداری کشورمان را در شوک فرو برد.
در همین راستا، رئیس کمیته ملی المپیک در دیداری که با رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری داشت، خواستار بازنگری در تعداد سهمیه‌های وزنه‌برداری ایران برای المپیک توکیو شد: «این تصمیم به نوعی بی‌عدالتی در حق جوانان و قهرمانانی است که چشم به درخشش در المپیک ۲۰۲۰ دارند. چرا باید آن‌ها به دلیل اشتباهات گذشتگان این فرصت بزرگ، استثنایی و تکرار نشدنی را از دست بدهند؟ از شما به عنوان فردی ورزشی و مدیری بانفوذ در IOC درخواست دارم، رایزنی برای تجدیدنظر در این تصمیم را انجام دهید.» آیان هم در پاسخ به صالحی‌امیری گفت: «در خصوص افزایش سهمیه المپیک اگرچه کاری سخت و مسیری ناهموار است، اما تمام تلاشم را می‌کنم، چراکه اعتقاد دارم حضور پرتعداد وزنه‌برداران مطرح همانند وزنه‌برداران شما بر کیفیت و جذابیت رقابت‌ها می‌افزاید.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار