کد خبر: 930718
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
ورزشکاران جانباز و معلول ایرانی در رقابتهای پاراآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی کاری کردند کارستان .کاروان "خودباوری و امید" ایران با قرار گرفتن در رده سوم افتخاری دیگر را رقم زدند تا نشان دهند با وجود معلولیت هم می توان شاهکار کرد و شگفتی ساز شد ، کاری که خیلی از افراد سالم ، توان و اراده انجام آن را ندارند.

 سرویس ورزشی جوان آنلاین- یادداشت – وحید صابری : ورزشکاران جانباز و معلول ایرانی در رقابتهای پاراآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی کاری کردند کارستان .کاروان "خودباوری و امید" ایران با قرار گرفتن در رده سوم افتخاری دیگر را رقم زدند تا نشان دهند با وجود معلولیت هم می توان شاهکار کرد و شگفتی ساز شد ، کاری که خیلی از افراد سالم ، توان و اراده انجام آن را ندارند.

کاروان ایران در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی در جاکارتا عملکرد فوق‌العاده داشت و برای اولین بار با کسب عنوان سومی درست بزرگی ازجنس استقامت و شجاعت داد تا بارها و بارها به ما یادآور شوند که معلولیت ، محدویت نیست.

بی شک این افراد با سخت شرایط و کمترین امکانات درس بزرگی به مان دادند که فارغ از امکانات و مشکلات می شود استوار ماند. می شود قهرمان شد، واقعا آفرین به همت و غیرت‌‌تان.

در همین رقابت ها جوان ۲۴ ساله کرجی شاهین ایزدیار با کسب ۶ مدال طلا و یک نقره به عنوان برترین و پرمدال آورترین ورزشکار لقب گرفت و بی شک به تنهایی یکی از ورزشکاران است که توانست ، در کسب جایگاه سومی کاروان "خودباوری و امید" نقش بسزایی داشته باشد.

به هر حال سومین دوره از بازی‌های پارا آسیایی در جاکارتای اندونزی به پایان رسید و کاروان "خودباوری و امید" با ۵۱ مدال طلا، ۴۲ نقره و ۴۳ برنز شاهکار کرد و توانست در رده سوم جدول مدالی قرار گرفت تا بهترین جایگاه ایران در ادوار بازی‌های پاراآسیایی بدست آید.

آنچه مشخص است اینکه کاروان کشورمان در این دوره از بازی‌ها بسیار فراتر از پیش بینی ها عمل کرد. بچه ها غیرتمندانه و با تلاش زیاد خود نه تنها یک پله صعود داشتند که حتی برای رده دومی نیز با کره جنوبی رقابت کرد و برای ساعاتی در رده دوم قرار گرفتند اما در نهایت تنها با ۲ مدال طلا کمتر از کره جنوبی در رده سوم ایستادند.

در دوره از رقابتها چین با ۱۷۲ مدال طلا و کره جنوبی با ۵۳ مدال طلا، در رده های اول و دوم ایستادند. ژاپن با ۴۵ طلا، ۷۰ نقره و ۸۳ برنز در رده چهارم ایستاد که ایران بالاتر از ژاپن در رده سوم قرار گرفت.

پیش از این کاروان "خودباوری و امید"در بازی‌های پارا آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو، با ۲۷ مدال طلا، ۲۴ نقره و ۲۹ برنز و در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون با ۳۷ مدال طلا، ۵۲ نقره و ۳۱ برنز در رده چهارم جای گرفته بود و قبل از مسابقات همه مسئولان کشورمان صراحتا اعلام کرده بودند که هدف تکرار عنوان چهارمی است هر چند که می توان نیم نگاهی به رده سومی داشت. به هر حال دیدیم که ملی پوشان معلول و جانباز ما با فتح قله و اهتزاز پرچم کشورمان درس شجاعت و ایستادگی دادند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار