کد خبر: 930862
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: تیمی از سازمان هواپیمایی کشور برای رایزنی در خصوص کاهش قیمت بلیت هواپیما به عراق سفر می‌کند.
جوان آنلاین: رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: تیمی از سازمان هواپیمایی کشور برای رایزنی در خصوص کاهش قیمت بلیت هواپیما به عراق سفر می‌کند.

محمدرضا رضایی کوچی  در خصوص نرخ بلیت هواپیما برای سفر اربعین گفت: شرکت‌های مسافربری نرخ دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را برای پرواز‌های اربعین مطرح کردند که این نرخ مورد تأیید کمیسیون عمران نیست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیسیون عمران نرخ یک میلیون و ۶۰۰ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را برای نرخ بلیت هواپیما منطقی می‌داند.

رضایی کوچی با بیان اینکه تاکنون دولت عراق همکاری لازم را انجام نداده است، تأکید کرد: فرودگاه نجف هزینه‌هایی را برای ایرلاین‌های داخلی ایرانی نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش داده است. از سوی دیگر قرار بود که دولت به شرکت‌های هوایی ارز بدهد که متأسفانه این کار را انجام نداده است و شرکت‌های هواپیمایی ارز آن را آزاد از بازار تهیه می‌کند که همین امر موجب افزایش قیمت بلیت هواپیما شده است.

نماینده مردم جهرم گفت: تا الان هیچگونه تسهیلاتی برای حمل و نقل هوایی زائران اربعین در نظر گرفته نشده و رایزنی با کشور عراق در این خصوص انجام نشده است.

وی افزود: قرار است هفته آینده تیمی از سازمان هواپیمایی کشوری به عراق سفر کند و با مسئولان فرودگاه نجف و حمل و نقل هوایی عراق گفتگو کند تا قیمت‌ها را کاهش دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا امروز دولت ارز مناسبی در اختیار شرکت‌ها قرار نداده است و دولت عراق همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهد. قرار است تا دو روز آینده، کمیسیون عمران با رئیس کل بانک مرکزی نشست مشترکی داشته باشیم تا کمک کنیم ارز مناسب در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار گیرند تا قیمت بلیت هواپیما کاهش یابد.

رضایی کوچی اظهار داشت: در مورد بحث اتوبوس‌های زائران اربعین قرار بود نرخ بلیت اتوبوس‌ها افزایش نیابد به شرط اینکه دولت لاستیک مورد نیاز حمل و نقل درون شهری و برون شهری را تأمین کند.

نماینده مردم جهرم گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که تاکنون ۵ هزار حلقه لاستیک تحویل سازمان راهداری شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: سازمان راهداری این موضوع را تکذیب می‌کند و اعلام کرده است تاکنون لاستیکی به این سازمان تحویل داده نشده است. قرار است روز شنبه نیز موضوع تأمین لاستیک اتوبوس‌ها از سوی وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گیرد؛ در صورتی که وزارت صنعت به قول خود مبنی بر تأمین ۱۰ هزار قطعه لاستیک عمل کند، انشاءالله نرخ بلیت اتوبوس‌ها افزایش نخواهد یافت.

وی افزود: مقرر شده است قیمت بلیت قطار نیز برای سفر اربعین افزایش نیابد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار