کد خبر: 930877
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
گفت وگوی "جوان آنلاین" با رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر درپی قهرمانی ملی پوشان در جاکارتا
کاروان ورزشی ایران با شعار «خودباوری و امید» در حالی توانست مقام سوم بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ را از آن خود کند که آخرین مدال طلای این رقابت ها را تیم ملی بسکتبال باویلچر کسب کرد . کاروان ایران با ۵۱مدال طلا، ۴۲ نقره و ۴۳ برنز بهترین نتیجه ادوار ورزش جانبازان و معلولان کشورمان در این بازی‌ها به دست آ‌ورد.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : کاروان ورزشی ایران با شعار «خودباوری و امید» در حالی توانست مقام سوم بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ را از آن خود کند که آخرین مدال طلای این رقابت ها را تیم ملی بسکتبال باویلچر کسب کرد . کاروان ایران با ۵۱مدال طلا، ۴۲ نقره و ۴۳ برنز بهترین نتیجه ادوار ورزش جانبازان و معلولان کشورمان در این بازی‌ها به دست آ‌ورد.

مهرداد آگین رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر در گفت و گو با "جوان آنلاین" درباره قهرمانی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: این قهرمانی قابل پیش بینی بود. بچه ها در سال گذشته ۱۱ اردو را طبق نظر کادر فنی پشت سر گذاشته بودند. این پتانسیل در بچه ها دیده می شد و اگر قهرمانی اتفاق نمی افتاد جای شک و تردید داشت. در یکسال گذشته اردوهای فشرده‌ به قدری بود که که بچه ها در ماه فقط یک بار به خانه می رفتند .هدف ‌مان قهرمانی بود که خدا کمک کرد و توانستیم به آن دست یابیم.

وی در ادامه افزود: قبل از جاکارتا ، تیم ملی در مسابقات جهانی آلمان شرکت کرد که با وجود رقبای قدرتمند توانست در نهایت عنوان چهارمی را از آن خود کند، هر چند که اگر ناداوری در بازی آخر برابر استرالیا باعث شد تا ما چهارم شویم وگرنه ما می بایست سوم جهان می شدیم. این در حالی بود که در مسابقات جهانی قبل ما هشتم شده بودیم . در یک سال گذشته ما تدارکات خوبی برای تیم ملی فراهم کردیم. در اردوی بسیار خوب ابتدا در آمل و سپس در تهران برگزار کردیم که بسیار تاثیرگذار بود.

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر با اشاره به اینکه بسکتبال با ویلچر رشته ای ، ورزش افزار است اظهار داشت: ما نباید در باد این قهرمانی بخوابیم. راستش بچه ها با این ویلچرها شاهکار کردند. تمام ویلچرها ار رده خارج هستند و باید اسقاط شوند. این قهرمانی زیر سایه جوانان ما بدست آمد جوانانی که انگیزه را بیشتر کرد و توانست قهرمانی را برای ما کسب کند. مسئولان باید بدانند که ملی پوشان دیگر با این ویلچرها قادر به بازی کردند نیستند.

آگین درباره بازی فینال برابر ژاپن و حواشی بوجود آمده گفت: در آن بازی در کوارتر اول ملی پوشان ۲۱ بر ۱۲ نتیجه را واگذار کردند که این خیلی دور از انتظار بود. در کوارتر دوم بچه ها جبران نتیجه کردند و توانستند ۲۰ بر ۱۷ به پیروزی برسند. درکوارتر سوم هم ۲۱ بر ۱۵ به سود ایران به پایان رسید. در کوارتر چهارم هم با حساسیت و رقابت تنگاتنگ دو تیم دنبال شد و با پیروزی ۱۵ بر ۱۳ ملی پوشان کشورمان به پایان رسید تا در نهایت با برتری ۶۸ بر ۶۶ مقابل ژاپن قهرمانی این بازی ها را کسب کند. اما آنچه در این بازی بسیار مشهود بود قضاوت بد داور مسابقه بود. داور بازی در حد واندازه این بازی نبود. در بازی فینال ۵ دقیقه بازی متوقف کرده بود اما نتوانست بازهم حواشی زمین را کنترل کند. در این دوره چهار داور خوب ایران به مسابقات اعزام شد که در نوع خودش بی سابقه است اما چون ایران به فینال رسیده بود قاعدتا نمی توانستند داور ایرانی برای فینال بگذارند. ما در بازی برابر کره حنوبی هم از طرف داور شانس نیاوردیم و داور قضاوت خوبی نداشت.

وی درباره این که هدف گذاری ما فقط قهرمانی در آسیا بود اظهار داشت: در آسیا فقط کره و ژاپن کمی می توانند برای ما مشکل ساز باشند. برنامه ریزی که ما ازقبل داشتیم قهرمانی در این دوره از رقابت ها بود. ما قبل از این رقابتها برنامه ریزی خوبی را انجام دادیم . حالا با کسب این قهرمانی ، وظیفه ما سخت شده است. همیشه نگه داشتن و دفاع از عنوان قهرمانی سخت تر از عنوان قهرمانی است. کار ما از الان شروع شده و باید برای حفظ آن تلاش مان را دو برابر کنیم. اگر برنامه ریزی درست داشته باشیم در پارالمپیک ۲۰۲۰ هم می توانیم روی سکو برویم.این ادعای سختی است که باید محقق شود.البته همه این ها در سایه حمایت مسئولین محقق می شود.

 رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر با اشاره به حضور لژیونرها و عملکرد مثبت آنها دراین دوره از رقابتها گفت: در این دوره برخی ملی پوشان از جمله امید هادی اظهر بسیار عالی کار کرد. بچه هایی که در لیگ های اروپایی بازی می کنند عملکرد بسیار خوبی ارائه دادند. لژیونرهای ما که در تیم های ترکیه ، آلمان ، انگلیس و اسپانیا بازی می کنند کمک زیادی به قهرمانی کردند. در کل ما باید برای تداوم این قهرمانی ها ابتدا تجهیزات را کامل و به استانداردهای روز دنیا نزدیک کنیم و در مرحله بعد اردوهای برون مرزی را در دستور کار داشته باشیم.همان طور که گفتم نباید نا چند ماه دلخوش به این قهرمانی باشیم بلکه باید طبق برنامه پس از استراحتی کوتاه ، تمرینات را برای هدف بعدی شروع کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار