کد خبر: 930955
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
استاندار سمنان خبر داد:
استاندار سمنان از تخصیص 100 درصدی سهمیه اشتغال روستایی این استان در سال‌جاری خبر داد.

سید شهاب‌الدین چاووشی در جلسه شورای اداری استان سمنان اظهار کرد: سهمیه اشتغال روستایی استان سمنان در سال‌جاری بالغ بر 118 میلیارد تومان بوده است، که در حال حاضر 120 میلیارد تومان در بخش اشتغال روستایی عقد قرارداد صورت گرفته است.

وی افزود: در بخش مشاغل خانگی نیز، سهمیه استان سمنان 11 میلیارد تومان بوده است، که تا به امروز 5.4 میلیارد تومان تخصیص و پرداخت شده است.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با اشاره به تعهد استان در حوزه اشتغالزایی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 5 هزار و 600 فرصت شغلی در سطح استان ایجاد شده است.

استاندار سمنان با اشاره به مشکل کمبود آب و خشکسالی در استان سمنان و با بیان اینکه سطح پوشش آبیاری تحت فشار در این استان در ابتدای دولت تدبیر و امید، 16 هزار و 200 هکتار بوده است، ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر 16 هزار و 700 هکتار به سطح پوشش آبیاری تحت فشار استان سمنان افزوده شده است، در 5 سال اخیر دولت تدبیر و امید به اندازه سی سال گذشته در این حوزه تلاش صورت گرفته و فعالیت انجام شده است.

چاووشی تصریح کرد: کشت گلخانه‌ای در استان سمنان نیز در آینده به وسعت 2 هزار هکتار عملیاتی خواهد شد.

وی از چشم‌انداز روشن در بهبود صادرات خبر داد و افزود: با توجه به اینکه فرودگاه های سمنان و شاهرود نیز در حال عملیاتی و تکمیل شدن هستند، انشاءالله در آینده در زمینه صادرات محصولات گلخانه ای نیز توفیقات خوبی خواهیم داشت.

وی با اشاره به رشد و توسعه فعالیت‌های گردشگری، توسعه گردشگری، مهارت‌آموزی، کاهش تصادفات جاده ای، حکایت از صنایع و رونق بخش صنعت و تولید، و... توفیقات خوبی حاصل شده است، گفت: کویر به عنوان یکی از ظرفیت ها و پتانسیل‌های این استان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: ما در استان سمنان که حدود 320 روز از سال آفتابی است، این ظرفیت را داریم که با راه اندازی انرژی خورشیدی کویر، برق و انرژی کشور را تأمین کنیم.

استاندار سمنان همچنین با اشاره به مشکلات کمبود آب و خشکسالی در استان سمنان گفت: رئیس جمهور و وزیر نیرو از وضعیت آبی و کمبود آب در این استان آگاه هستند، چندین پروژه تأمین منابع پایدار آب در این استان در دولت قبل کلنگ‌زنی شده است که امیدواریم پیگیری نتیجه بخش و مؤثری صورت گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر