کد خبر: 930986
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
وزیر دفاع در کنگره آسیا پاسفیک:
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: امروز هیچ نگرانی از تحریم‌ها نداریم چرا که تحریم‌ها یک فرصت برای ما بوده و ما تمام نیازهای خود دفاعی خود را در عرصه‌های مختلف تولید کرده‌ایم.
جوان آنلاین: مراسم اختتامیه چهارمین کنگره آسیا پاسفیک با حضور وزیر دفاع و جمعی دیگر از رؤسا و مقامات کشوری و لشکری در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد. 

امیرسرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم اختتامیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش فارس درخصوص تحریم‌های امریکا و تاثیر آن بر توانمندی و خودکفایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تحریم‌ها حقیقتا یک فرصت برای ما بوده است. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: ما به طور یقین از قبل از پیروزی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی در تحریم بوده و بعد از پیروزی انقلاب نیز این تحریم‌ها شدیدتر شد. 

وی گفت: با نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری در این خصوص نیروهای مسلح توسعه یافت و امروز باید اعلام کنم که هیچ نگرانی از تحریم‌ها نداریم چرا که تمام نیازمندهای دفاعی خود را در همه عرصه‌ها از جمله دریایی، هوایی و زمینی تولید کرده‌ایم. 

این مقام ارشد وزارت دفاع اعلام کرد: به حمدلله نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مقتدرانه بر علیه هر کسی که بخواهد امنیت ما را دچار خدشه کند برخورد خواهند کرد. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: شما شاهد دو توانمندی اخیر جمهوری اسلامی علیه تروریست‌های غاصب و مردم کش کردستان و اهواز بوده‌اید که ما از این توانمندی استفاده کردیم و این اراده محکم جمهوری اسلامی ایران است. 

امیر سرتیپ امیر حاتمی به برگزاری چهارمین کنگره طب نظامی آسیا پاسفیک در جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: ما باید بدانیم که یکی از مسائل مهمی که مردم همواره در جنگ‌ها با آن مواجه هستند، موضوعات درمانی و رسیدگی به مصدومان جنگی است.

وی اعلام کرد: این موضوع هم در حوزه پشتیبانی از نیروهای مسلح بسیار مهم است و هم یک موضوع انسان دوستانه به ویژه در اسلام است.

وزیر دفاع  با بیان اینکه ما در وزارت دفاع این موضوع را به عنوان یکی از وظایف مهم خودمان می‌دانیم و برای ارتقای آن اقدامات متعددی را انجام می‌دهیم، گفت: در این حوزه خدماتی به نیروهای مسلح و خانواده‌های آنان ارائه می‌دهیم و همچنین تولید تجهیزات طب رزمی برای رسیدگی به مصدومان در صحنه‌های جنگ، از جمله اقدامات وزارت دفاع است.

امیر حاتمی با بیان اینکه در کنار این همایش، نمایشگاهی از تجهیزات و دستاوردهای وزارت دفاع در حوزه طب رزمی به نمایش درآمد، عنوان کرد: برگزاری این همایش از لحاظ انتقال تجربیات بین کشورهای مختلف حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: ما تجربیات گرانبهایی در حوزه درمان مصدومان شیمیایی داریم که آن را به کشورهای دیگر انتقال می‌دهیم و به آخرین یافته‌های علمی دیگران نیز دسترسی پیدا می‌کنیم.

وزیر دفاع افزود: ما تجربیات تلخی از سلاح‌های شیمیایی در دوران دفاع مقدس داریم اما امروز در این زمینه و در حوزه مقابله با سلاح‌های میکروبی و پرتوی، تجهیزات خوبی را آماده کرده‌ایم و نیازهای نیروهای مسلح در حوزه بهداشت و درمان و بیمارستان‌های صحرایی آنان را برطرف کرده‌ایم و برای همه حوزه‌های رزم محصولات مورد نیاز آماده شده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار