کد خبر: 931018
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
عضو شورای فنی کشتی آزاد با بیان اینکه رضا یزدانی چند بار علی رغم دعوت به اردوی تیم ملی و تورنمنت خارجی حاضر به انجام اینکار نشد، گفت: با این شرایط چطور می‌توانستیم پس از دو سال دوری در جریان وضعیت این کشتی گیر قرار بگیریم.
 
محمد حسین محبی

جوان آنلاین: محمدحسین محبی درباره انتقادات رضا یزدانی دارنده دو مدال طلای جهان از اینکه چرا به عنوان نماینده ایران در بازی های آسیایی انتخاب نشده، اظهار کرد: ما درباره یزدانی در شورای فنی مفصل صحبت کردیم و قرار شد او به یک تورنمنت بین المللی برود تا بدانیم پس از دو سال دوری در چه وضعیتی قرار دارد اما او از این کار خودداری کرد و چند مرتبه نیز به اردوی تیم ملی دعوت شد اما به اردو نیز نیامد. او دوست داشت بدون انتخابی به بازی های آسیایی برود اما به هر حال کشتی گیر باید بداند شورا و کادر فنی برای انتخاب نفرات باید از وضعیتشان باخبر باشند.

عضو شورای فنی کشتی آزاد افزود: من حتی چند بار در جلسه شورای فنی گفتم اگر یزدانی نمی خواهد کشتی بگیرد دیگر چرا به او پیغام و پسغام می فرستید؟ بگذارید کشتی نگیرد تا مردم خاطره خوشی از قهرمانی های او در ذهنشان بماند. کسی که دو سال از کشتی دور بوده و به مسابقه‌ای نمی رود شاید واقعا دوست ندارد کشتی بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه یزدانی باید به اردوی تیم ملی می آمد و در تمرینات شرکت می کرد گفت: خب شورا بارها از او دعوت کرد. شورای فنی دیگر چه کاری باید انجام می داد؟ باید حداقل حرف گوش می داد و به اردو می آمد تا بقیه وضعیت او را ببینند اما چند بار دعوت شد و نیامد. پس ما و کادر فنی چطور می توانیم در جریان وضعیت یک کشتی گیر قرار بگیریم؟

دارنده مدال های نقره جهان و طلای آسیا و بازی های آسیایی درباره این اظهار نظر یزدانی مبنی بر اینکه"اعضای شورای فنی هر چه خادم بگوید قبول می کنند"گفت: شاید مقداری اینطور باشد چرا که به هر حال او سرمربی تیم ملی است و از نزدیک در جریان دقیق وضعیت کشتی گیران تیم ملی است. مثلا برای همین بازی های آسیایی جاکارتا وقتی خادم در جلسه علیرضا کریمی را برای حضور در وزن 97 کیلوگرم پیشنهاد داد خود من مخالفت کردم و گفتم او کشتی گیر 86 کیلو بوده که به 92 آمده حالا چطور می خواهد با 7 یا 8 کیلو وزن کمتر در وزن 97 کیلوگرم کشتی بگیرد؟ اما خادم در جواب دلایلی داشت و گفت او در تمرینات از همه 97 کیلوگرم ها بهتر است.خب دیدید که در بازی های آسیایی هم پیش بینی او درست درآمد و کریمی به مدال طلا رسید.

محبی افزود: بر سر موضوع محمد جواد ابراهیمی هم گفتیم او دو سه مرتبه کریمی را در تورنمنت های خارجی برده و چطور می توانیم جواب او و طرفدارانش را بدهیم؟ اما خادم گفت ابراهیمی مقابل ابراگیموف ازبک 3 بر 2 پیروز شده اما کریمی او را ضربه کرده و در مبارزه ها هجومی تر کار می کند. خادم سرمربی تیم ملی است و از نزدیک با همه کشتی گیران در حال کار کردن است پس او خیلی بهتر از ما در جریان وضعیت کشتی گیران است. یا مثلا ما پرسیدیم چرا باید حسین خانی در وزن 74 کیلوگرم اعزام شود که او دلایل فنی خودش را داشت.

عضو شورای فنی کشتی آزاد با بیان اینکه در جلسه آخر شورای فنی برای انتخاب نفرات تیم ملی حضور نداشته است گفت: بدلیل بیماری پسرم عذرخواهی کردم و نتوانستم در جلسه شورا حاضر شوم. از 10 نفر تیم ملی 4 نفر با توجه به نتایج انتخابی تیم ملی انتخاب شدند و 6 کشتی گیر دیگر توسط کادر فنی انتخاب شدند. کار سختی در رقابت های جهانی داریم و امیدوارم بهترین نتایج را کسب کنیم.

وی درباره آخرین وضعیت یدالله محبی پس از خط خوردن از ترکیب تیم ملی برای حضور در رقابت های جهانی مجارستان و انتخاب پرویز هادی در سنگین وزن گفت: او در کرمانشاه تمریناتش را دنبال می کند. به هر حال قرار بود او به مسابقات جهانی برود اما نمی دانم چرا انتخاب نشد. البته به خود او هم گفتم تا وقتی‌که قرار باشد کشتی هایت را نزدیک و به سختی ببری همین است. شاید خود ما مقداری از نحوه مبارزه یدالله ناراضی بودیم. او باید خیلی بهتر از این ها خودش را نشان بدهد و نباید با نیروی جوانی که دارد مقابل یک کشتی گیر 30 و خرده ای سال بازنده شود. باید تلاش کند همیشه اول باشد و با اقتدار حریفانش را شکست دهد تا دیگر جای هیچ حرف و حدیثی باقی نماند.

محبی در پایان خاطرنشان کرد: با او زیاد صحبت کردیم و خوشبختانه قول داده از این به بعد خیلی با انگیزه تر و پرقدرت در تمرینات و مسابقات کشتی  بگیرد. در حال حاضر نیز با اخوی در حال تمرین است و انگیزه خوبی دارد تا در جام تختی و پس از آن در رقابت های قهرمانی آسیا کشتی بگیرد. خود ما زمانی که کشتی می گرفتیم همیشه از رقبا جلوتر بودیم. شاید نمی خواستند ما را در ترکیب تیم ملی بگذارند اما آنقدر خوب کار می کردیم که مجبور بودند ما را انتخاب کنند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار