کد خبر: 931021
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:
رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: ظرفیت سالانه تولید گوشت قرمز استان اردبیل به بیش از 30 هزار تن رسید.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، خلیل نیکشاد در جلسه بررسی راهکارهای افزایش میزان تولیدات دامی اظهار کرد: میزان تولید انواع محصولات دامی استان افزایش یافته به گونه ای که میزان تولید گوشت قرمز از 28 هزار و 400 تن در سال 93 به 30 هزار و 300 تن در سال جاری می رسد.

وی افزود: 480 مرغداری با ظرفیت 9 میلیون و 400 هزار قطعه در هر دوره در استان پرورش داده می شود و دامداران و مرغداران با تجربه در استان و امکانات بالقوه خدادادی و مراتع سرسبز و دشت حاصلخیز مغان و عشایر ایل شاهسون و گوسفند نژاد مغانی و شتر دوکوهانه از ظرفیت های استان جهت تولید گوشت قرمز ، سفید و فرآورده های لبنی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل ادامه داد: بخش امور دام و تولید محصولات متنوع در آن یکی از اولویت های اساسی می باشد که این سازمان با جدیت راهکارهای دستیابی به حداکثر محصولات دامی را دنبال می کند . .

نیکشاد تصریح کرد: در سال جاری 277 هزار و570 تن شیر خام ، 41 هزار و 800 تن گوشت سفید مرغ و 11 هزار و 400 تن تخم مرغ خوراکی تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی با بیان اینکه اردبیل در زمینه تولید عسل نیز همانند سال های گذشته بسیار موفق عمل کرده گفت: و تولید عسل از 6 هزار و 200 تن فراتر رفته است که از این میزان عسل تولیدی هزار تن نیاز داخلی استان بوده و مابقی به دیگر استان های کشور و همچنین کشورهای همسایه بویژه کشورهای حاشیه خلیخ فارس ارسال می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با اشاره به اینکه سرشماری کندوهای زنبور عسل در استان در حال انجام است از زنبور داران خواست تا نهایت همکاری را با ماموران سرشماری داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر