کد خبر: 931029
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
نماینده مردم اسلامشهر، ری ،شمیرانات و تهران :
سیدفرید موسوی گفت :خیلی ها درتلاش هستند تا دیدار بی اعتمادی بین مردم ومسئولین را بلندتر از هردوره ای نشان دهند.
محمدرضا عباسی

سیدفریدموسوی درجلسه با روسای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر، که درمحل فرمانداری این شهرستان برگزارشد ،اظهار کرد: امروز خیلی ها درتلاش هستند تا دیواربی اعتمادی بین مردم ومسئولین را بلندتر ازهر دوره دیگری نشان بدهند.

موسوی افزود:این ترکی که  روی  دیواراعتماد ما خودمان ،بعضا" بنام انتقاد سازنده ، آسیب شناسی ، پمپاژ ناامیدی ایجادکرده ایم ، باعث شده تاعده ای ازاین ترک ایجادشده ، بعنوان راهی برای رسیدن به منافع شخصی خودشان  استفاده کنند.  

وی ،بیان کرد: انصافا" مسائل و مشکلاتی که در این جلسه ازسوی  اعضای شوراهای روستاها مطرح شد، موارد مبتلا به  ساکنین  روستاها است و ما وظیفه داریم  چه بودجه باشد و چه نباشد، آنها را برطرف کنیم .

موسوی با اشاره به اهداف تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا ، تصریح کرد: وقتی گزارش  عملکرد دستگاهها در گذشته  را بررسی می کنیم ،می بینیم که  آنها هم تلاش داشته اند ،خدت رسانی کنند ، ولی مردم  امروز حسب نامیدی شکل گرفته درجامعه وشرایط بوجود آمده درکشور، انتظار دارند نوع رفتارما مسئولین ، نسبت به گذشته تغییر کند.

وی افزود:امروزمحدودیتهای بودجه ای درکشور داریم ، درست است که نمی توانیم که درخت پول بکاریم و مثلا" یک میلیارد تومان برای تعریض فلان جاده  روستایی برداشت وهزینه کنیم، ولی به هرحال می توانیم  بهسازی وایمن سازی مناسبی برای این جاده ها داشته باشیم .

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،تاکیدکرد:اعضای شوراهای اسلامی که ، رابط بین مردم و دستگاههای دولتی و اجرایی کشورهستند، هم از طرف مردم تحت فشارند  و هم باید با حضور در این چنین جلساتی ، مطالبه گر نازهای مردم  باشند.

وی تصریح کرد:اعضای  شوراهای اسلامی باید  با حضوردراین جلسات  درجریان محدودیتها قرار گیرند  تا بتوانند محدودیتها  وانتظارات را به مردم منتقل نمایند ، شما ازجنس مردم  هستید ، به هر حال باید شما این خلاء را پر کنید ، ما می خواهیم سرنوشت  مردم را به دست  شما و با همکاری همه دستگاههای اجرایی و حاکمیتی مرتفع کنیم .

موسوی با اشاره به اقدامات انجام شده، تاکیدکرد: امروزاین انتظار وجود داردکه،باتوجه به شرایط جدیدکشورکه بخشی ناپایداریهای اقتصادی که سالهای سال بوده وازآن غفلت کرده ایم وبسیاری از  اقدامات اقتصادی را که می توانستیم انجام بدهیم وندادیم وبخشی ناشی ازتحریمها وچالشهای بین المللی راکه به ناحق برعلیه ملت ما تحمیل شده ، با بیان واقعیتها  امید را در دل مردم زنده نگه دارید.

نماینده مردم درپارلمان کشور، افزود: با تخصیص بودجه ای که دولت نمی تواند حقوق کارکنان خود را بدهد، بودجه جاری کشور درشرایط سختی قرار دارد، انتظار است که منتخبین مردم در شوراها ،  با قولی نرم  واقعیتعا را بدورازهرگونه تنش زایی  برای مردم بیان کنند.

وی با اشاره به این که باید با مردم صادقانه رفتار کنیم ، تاکیدکرد: تاریخ  و تجربه نشان داده  ، اگر صادقانه با مردم رفتار شود و محدودیت ها و مشکلات خود را بازگو کنیم  و هرکجا که بروکراسی اداری  است ، آنرا رفع کنیم ،  مردم  قانع شده و همراه دولت خواهند بود.

موسوی با انتقاد از برخی رفتارهای غلط مسئولین وضروررت ایجاد تغییر دررفتار و گفتارمدیران ، گفت: وقتی ما می خواهیم  مثلا: کشاورزی را جریمه کنیم  ، به سراغش می رویم ، اما وقتی که می خواهیم به همان گروه و شخص خدماتی را ارائه بدهیم ، در دفتر کار خود می نشینیم  و می گوییم که شما  بیایید تا این خدمات را ارائه شود.

وی افزود: ما کارگزاران نظام باید رفتارمان نسبت به گذشته تغیر کند و این عملکرد نسبت به چند ماه پیش هم  باید اصلاح شود.

نماینده مرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل مطرح شده درجلسه ، خاطرنشان کرد: در زمینه مسائل  مطرح شده و براساس اولویتهای ذکر شده ، خاطر نشان کرد: براساس مصوبات جلسه و اولویت بندی مسائل و مشکلات مطرح شده، باهمکاری مدیران استانی و شهرستانی مشکلات روستاها  را مورد رسیدگی و پیگیری قرار خواهیم دادو بزودی مردم منطقه شاهد تحولاتی در زمینه های مختلف  عمران ، آبادانی و توسعه همه جانبه روستاها خواهندبود.

در ادامه این نشست غلامرضا صالحی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران ، طی سخنانی اظهارکرد:طی سالهای اخبر ، میزان اعتبارات تخصیص یافته به روستاها 40 تا 50 درصد کاهش یافته است .

 صالحی افزود: براساس سرشماری سال ۹۵ ازتعداد ۲۷روستای دارای سکنه درشهرستان اسلامشهر ۲۰ روستا که، بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند دارای طرح هادی مصوب هستند ،که از این تعداد بازنگری طرح هادی هفت روستا انجام شده و هفت روستای دیگر اسلامشهر نیز در دست بازنگری است.

 وی بیان کرد: برای روستا های باقی مانده نیز بهتر است ،با همکاری دهیاران ،شوراها و بخشدار از محل درآمدهای روستا  ، اعتبارات مورد نیاز  برای اجرای طرحهای عمرانی و آبادانی  روستاها را ، تامین  کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با بیان مشکلات عمده دربازنگری طرحها ی هادی در استان تهران ،  تاکید کرد:عمدتاً با منفی شدن سرانه روستاها توسعه دچارمشکلات اساسی می‌شود وعلاوه بر آن عدم همکاری اداره راه و شهرسازی ، که  بسیارسختگیرانه در این زمینه عمل می‌کند ، مانعیر برای  این طرحها شده است .

 لازم به ذکر است که در این نشست روسای شوراهای  اسلامی روستا و دهیاران روستاهای   بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر، مسائل و مشکلات خود را در زمینه های  کشاورزی ،  امنیت ، آبادانی و توسعه روستاها  را بیان و خواستار رسیدگی مسئولین شدند .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر