کد خبر: 931046
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
گفت وگوی "جوان آنلاین" با عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد در پی اعزام کامل تیم برای مسابقات جهانی مجارستان
 آزادکاران کشورمان در حالی کمتراز ۷۲ ساعت دیگر به رقابت های جهانی مجارستان اعزام می شوند که سرانجام پس از کلی کش و قوس‌های فراوان و با اختصاص ارز ثانویه ، تیم‌های ملی کشتی با ترکیب کامل راهی رقابت‌های جهانی مجارستان می‌شود.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : آزادکاران کشورمان در حالی کمتراز ۷۲ ساعت دیگر به رقابت های جهانی مجارستان اعزام می شوند که سرانجام پس از کلی کش و قوس‌های فراوان و با اختصاص ارز ثانویه ، تیم‌های ملی کشتی با ترکیب کامل راهی رقابت‌های جهانی مجارستان می‌شود.

آزادکاران کشورمان که تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی در محل خانه کشتی عبداله موحد پشت سر می گذراند  طبق برنامه ریزی مسابقات باید از ۲۸ مهر ماه روی تشک بروند.

ابراهیم جوادی عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره اینکه بالاخره تیم با ترکیب کامل به رقابتهای جهانی مجارستان اعزام می شود گفت: همه کشورها دراین دوره با ترکیب کامل شرکت می کنند و برای ما که حرف اول را در این رشته می زنیم خیلی بد بود اگر می خواستیم با ترکیب اصلی حاضر نشویم. به هرحال می دانم که خادم چقدر برای این مشکل دوندگی کرده و امیدوارم بچه ها با کسب مدال های رنگارنگ جواب این دوندگی ها را بدهند تا خستگی از تن مان بیرون رود. ما اگر این مسابقات را از دست بدهیم در واقع یک میدان بزرگ را برای تجربه اندوزی ملی پوشان از دست داده ایم. کشتی گیران المپیک ۲۰۲۰ از دل همین تورنمنتها بیرون می آیند و شاکله اصی تیم را تشکیل می دهند. ما نباید ریسک کنیم و نسبت به سایر رقبا عقب بمانیم. البته ما سعی کردیم دراین دوره نفراتی را انتخاب کنیم که حتما برای مان مدال آوری داشته بشاند. در واقع سعی مان بر این است تا با حداقل امکانات بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در ترکیب جوانی دراین رقابتها بهره می بریم اظهار داشت: متاسفانه برخی ها مغرضانه و یا بدون آگاهی درباره کشتی صحبت می کنند. پس از اعلام نفرات ، انتقاد کردند که چرا امیرحسین مقصودی ملی‌پوش وزن ۶۵ کیلوگرم برای مسابقات انتخاب شده در حالی که ما تمام این انتخابات مان براساس یک معیارهای خاصی بوده است. فارغ از گزارش کادرفنی مهمترین معیار ما برای انتخاب این کشتی گیران جوان ، تجربه اندوزی است. مقصودی  فقط ۱۸ سال دارد و قطعا آینده درخشانی در انتظارش است.ما باید به جوانان میدان دهیم و تا زمانی که آنها در میدان های بزرگ نسجییم نمی توانیم درباره آینده آنها صحبت کنیم. مقصودلو نقره جوانان جهان را در اختیار دارد و در کل با توجه به اینکه نگاه ما در این وزن ها المپیکی است باید بهترین ها با به مسابقات اعزام کنیم.ما باید این جوان ها را به میدان بفرستیم تا اصطلاحا بدن شان به بدن کشتی گیران خوب مقل روس بخورد و برای آینده کسب تجربه کنند.

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد درادامه افزود: کشتی جای بهترین هاست. شورا چند روز پیش تشکیل جلسه داد و ترکیب کامل کشتی گیران را برای مسابقات انتخاب کرد اما با توجه به شرایط مالی قرار شد تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی در رقابتهای جهانی مجارستان با ترکیب کامل حاضر نشود اما حالا که مشکل با ارز ثانویه حل شده امیدوارم بچه ها با آرامش کامل راهی مسابقات شوند و بهترین نتیجه ممکن را بگیرند.

جوادی با اشاره به اینکه کشتی با حواشی پیش آمده چه نتیجه ای را کسب خواهد کرد اظهار داشت:علی رغم اینکه همیشه بار دیگر ورزش ها در مسابقات به دوش کشیده اما به خاطر بی پولی حالا باید در یکی از مهمترین رقابتها با ترکیب ناقص پا به تشک بگذارد. عملکرد کشتی ما همیشه موفقیت آمیز بوده و آخرین بار نتیجه خوبی بود که در جاکارتا رقم خورد اما متاسفانه کسی قدر این موفقیتها را نمی داند. به اعتقاد من بچه ها در این دوره حداقل باید چهار مدال کسب کنند. باید دعا کنیم که قرعه خوبی در انتظارمان باشد.

***

طبق برنامه ریزی مسئولان در این دوره از رقابتها اوزان ۶۱-۷۴-۸۶ و ۱۲۵ در روز شنبه ۲۸ مهرماه روی تشک می روند و در ادامه اوزان ۵۷-۶۵-۷۹ و ۹۲در روز یک شنبه و اوزان ۷۰ و ۹۷ کیلو هم در روز یک شنبه کشتی خواهند گرفت.

***

ترکیب تیم ایران در این رقابت ها به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: رضا اطری
61 کیلوگرم: محمد باقر یخکشی
65 کیلوگرم: امیر حسین مقصودی
70 کیلوگرم: یونس امامی
74 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی
79 کیلوگرم: عزت اله اکبری
86 کیلوگرم: حسن یزدانی
92 کیلوگرم: علی رضا کریمی
97 کیلوگرم: مجتبی گلیج
125 کیلوگرم: پرویز هادی

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار