کد خبر: 931112
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
نبرد مرگ و زندگی ژرمن‌ها در پاریس
رقابت‌هاي ليگ ملت‌هاي اروپا در حالي امشب پيگيري مي‌شود که در يکي از مهم‌ترين ديدارها فرانسه ميزبان آلمان است.
سعید احمدیان

رقابت‌هاي ليگ ملت‌هاي اروپا در حالي امشب پيگيري مي‌شود که در يکي از مهم‌ترين ديدارها فرانسه ميزبان آلمان است. مسابقه‌اي که ژرمن‌ها در صورت عدم نتيجه‌گيري به سطح B ليگ ملت‌ها سقوط مي‌كنند، اتفاقي که بحران قهرمان جام جهاني 2014 را شديدتر خواهد کرد.
ليگ ملت‌هاي اروپا به عنوان تجربه جديد يوفا در روزهاي فيفا در قاره سبز در حال پيگيري است و تيم‌هاي اروپايي در سه سطح مختلف با هم رقابت مي‌کنند، رقابت‌هايي که سبب شده با توجه به پر بودن برنامه‌هايشان در روزهاي ديدارهاي ملي، تيم‌هاي ديگر قاره‌ها کمتر فرصت بازي با تيم‌هاي اروپايي را پيدا کنند.


برد لاجوردي‌ها پس از 370 روز
مصاف ايتاليا و لهستان يکي از مهم‌ترين بازي‌هاي یک‌شنبه شب سطح A ليگ ملت‌ها بود، ديداري که در نهايت با يک گل به سود ايتاليا خاتمه يافت تا تيم مانچيني به رده دوم جدول صعود کند. اين اولين پيروزي لاجوردي‌‌پوشان پس از 370 روز در يک بازي رسمي بود. ايتاليايي‌ها پس از پيروزي خارج از خانه مقابل آلباني در آخرين بازي مرحله گروهي مقدماتي جام جهاني 2018 در ماه اکتبر 2017، نتوانسته بودند بردي كسب كنند. آنها پس از پيروزي در مصاف با آلباني، در بازي‌هاي رسمي برابر سوئد در دو بازي يک بار شکست خوردند و یک‌بار به تساوي رسيدند، برابر لهستان متوقف شدند و به پرتغال باختند. تيم روبرتو مانچيني در نهايت توانست لهستان را در خاک اين کشور شکست دهد تا نوار ناکامي لاجوردي‌پوشان در کسب برد قطع شود. ايتاليا همچنين در خط دفاعي نيز موفق عمل کرد و براي اولين بار پس از تساوي بدون گل برابر سوئد در سن‌سيرو در نوامبر 2017 موفق شد دروازه‌اش را بسته نگه دارد.
 روبرتو مانچيني با ابراز رضايت از عملكرد تيمش، معتقد است اگر گل دقايق پاياني ايتاليا زده نمي‌شد، عدالت زير سؤال مي‌رفت: «تيم برتر ميدان بوديم، بايد زودتر گل مي‌زديم. ناعادلانه بود اگر بازي صفر- صفر به پايان مي‌رسيد. فوتبال همين است؛ يک گل در دقايق پاياني مي‌تواند همه چيز را تغيير دهد. شايسته زدن گل بوديم، اما براي محقق کردن هدفمان خيلي سختي کشيديم. به زمان نياز داريم و مي‌توانيم خيلي زياد پيشرفت کنيم، اما اين امر نيازمند داشتن صبر است. داستان رؤيايي جديدي در ايتاليا شروع شده، اما ما به زمان نياز داريم و در داستان خود، جادوگر نداريم.»
ايتاليا با شكست لهستان چهار امتيازي شد و پايين‌تر از پرتغال شش امتيازي در رده دوم گروه قرار گرفت. لهستان نيز با اين باخت با يک امتياز در انتهاي جدول است و سقوط آنها به سطح B مسابقات ليگ ملت‌هاي اروپا قطعي است، چراكه اگر در بازي‌هاي باقي مانده حتي لهستان بتواند پرتغال را شکست دهد و ايتاليا نیز برابر پرتغال شکست بخورد، باز هم امتياز ايتاليا و لهستان در عدد 4 برابر مي‌شود و با توجه به ملاک برد رو‌در‌رو در صورت تساوي امتيازات در يوفا، لهستان عملاً به سطح B ليگ ملت‌ها سقوط خواهد كرد.


آلمان بر‌مي‌گردد؟
در يکي از مهم‌ترين رقابت‌هاي ليگ ملت‌هاي اروپا، امشب در پاريس فرانسه میزبان آلمان است. دو تيم در بازي رفت به تساوي رسيده‌اند و شاگردان لو براي فرار از بحران به پيروزي در اين بازي نياز دارند. ژرمن‌ها در بازي نخست خود در ليگ ملت‌هاي اروپا مقابل قهرمان جهان يعني فرانسه به تساوي رسيده‌اند، اما شکست 3 بر صفر مقابل هلندي که در جام جهاني حضور نداشت و در دوران گذار فوتبال خود است، نتيجه‌اي سنگين براي مانشافت بود. حالا تيم لو در آستانه سقوط از سطح اول ليگ ملت‌هاي اروپاست و بحران اين تيم که در جام جهاني با حذف در مرحله گروهي آغاز شد در ليگ ملت‌ها هم ادامه پيدا کرده است تا لو شرايط سختي را روي نيمکت ژرمن‌ها تجربه کند. البته بيلد روزنامه آلماني‌گزارش داده حتي در صورت باخت به فرانسه باز هم يواخيم لو از سرمربيگري آلمان اخراج نخواهد شد. دليل اين امر، زمان آماده‌سازي کم براي بازي برابر هلند در ماه آينده است. در صورت ادامه نتايج ضعيف لو، بازي‌هاي ملي سال آينده در ماه مارس مي‌تواند فرصت مناسبي براي ايجاد تغييرات در کادر فني آلمان باشد. با وجود حفظ لو براي بازي‌هاي پيش‌رو، فدراسيون فوتبال آلمان از او انتظار دارد براي بازي با فرانسه ترکيبي بدون توجه به سابقه و نام بازيکنان به زمين بفرستد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار