کد خبر: 931312
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه عراقی ها میزبان پیاده روی اربعین هستند و این امر باید فرهنگسازی شود، گفت: خبرنگاران پیش قراولان زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) هستند و باید در عرصه اطلاع رسانی رسالت حضرت زینب (س) را انجام دهند.

سیدحسن حسینی اظهار داشت: گروهی متشکل از 9 خبرنگار از آذربایجان غربی با هدف انعکاس شور و شوق شرکت کنندگان پیاده روی اربعین حسینی و خدمت رسانی موکب های این استان این رویداد مهم فرهنگی مذهبی را پوشش رسانه ای می دهند.

وی با اشاره به اینکه عراقی ها میزبان پیاده روی اربعین هستند و این امر باید فرهنگسازی شود، گفت: خبرنگاران پیش قراول در زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) هستند و باید در عرصه اطلاع رسانی رسالت حضرت زینب (س) را انجام دهند.

رئیس کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین آذربایجان غربی افزود: جامعه خبری باید با توانمندی فرآورده های خبری مختلفی را در راستای تاثیرگذاری در جامعه و نهادینه کردن مولفه های فرهنگی تولید کند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه با انعکاس خدمات موکب های آذربایجان غربی عشق و ارادت مردم این استان را به امام حسین (ع) نشان می دهند.

واقعه کربلا پیام رسان فرهنگ رهایی از دلبستگی مادی است

رییس خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه واقعه کربلا پیام رسان فرهنگ رهایی از دلبستگی مادی است، گفت: با وجود کربلا به فرهنگ دیگری نیاز نیست و آموزه های این حماسه می تواند مدل زندگی برای اقشار مختلف جامعه قرار بگیرد.

پیربوداقی با بیان اینکه کربلا به عنوان واقعه انسان ساز هنر چگونه زیستن را یاد می دهد، اضافه کرد: کربلا فرهنگ مقاومت و مقاومت فرهنگی را به ما یادآور می شود و فرآورده های خبری اصحاب رسانه باید دستاوردی فرهنگی برای مردم منطقه باشد.

حضور 20 هزار زائر از آذربایجان غربی و برپایی 13 موکب در مرز ایران و عراق و خاک این کشور از جمله عرصه های شرکت این استان در پیاده روی اربعین به شمار می رود؛ سه موکب در مرز بازرگان، مرز مهران و سه راهی ایواغلی و 10 موکب دیگر در خاک کشور عراق به زائران اربعین خدمت رسانی خواهند کرد.

خدمات موکب های آذربایجان غربی در پیاده روی اربعین رایگان بوده و 450 خادم در موکب های این استان خدمت رسانی می کنند؛ هشتم آبان ماه آینده، اربعین حسینی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر