کد خبر: 932159
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۶
هنگامی که به روباتیک فکر می‌کنید، احتمالاً به چیزی سخت و سنگین فکر می‌کنید که برای یک هدف خاص ساخته شده است.
مترجم: علی طالبی
هنگامی که به روباتیک فکر می‌کنید، احتمالاً به چیزی سخت و سنگین فکر می‌کنید که برای یک هدف خاص ساخته شده است. تکنولوژی جدید «پوسته‌های روباتیک» که توسط محققان توسعه یافته است، این مفهوم را کاملاً دور انداخته و به این ترتیب به کاربران اجازه می‌دهد تا تخیلاتشان را به واقعیت تبدیل کنند و اشیای پیش پا افتاده را به روبات تبدیل کنند.

پوسته‌های روباتیک کاربران را قادر می‌سازد تا سیستم‌های روباتیک خود را طراحی کنند. ربکا کرامر- باتیگلیو محقق این تحقیق گفت: اگرچه پوسته‌های روباتیک با هیچ هدف اولیه خاصی طراحی نشده‌اند، اما می‌توانند برای ساختن هر چیزی، از روبات‌های جست‌وجو و نجات گرفته تا فناوری‌های پوشیدنی استفاده شوند.

پوسته‌ها از ورق‌های الاستیک و سنسور‌ها و محرک‌هایی که در لابراتورا ربکا کرامر- باتیگلیو توسعه یافته بود، ساخته شده‌اند. این پوسته‌ها وقتی روی یک شیء دگردیس‌پذیر قرار می‌گیرند، مثلاً مجسمه یک حیوان یا لوله فوم، این اشیا را متحرک می‌کنند. روبات‌های موقت می‌توانند براساس خواص اشیای نرم و نحوه استفاده از پوسته‌ها، وظایف مختلف را انجام دهند. ربکا کرامر-باتیگلیو در ادامه می‌گوید: ما می‌توانیم پوسته‌ها را برداریم و آن‌ها را روی یک شیء قرار دهیم تا یک کاری، مثلاً حرکت، را انجام دهد و سپس آن‌ها را برداریم و به یک شیء دیگر بپوشانیم تا کار دیگری انجام دهد، مانند گرفتن یک شیء و جابه‌جایی آن. سپس می‌توانیم همان پوسته‌ها را از آن شیء برداریم و آن‌ها را روی پیراهن قرار دهیم تا یک وسیله پوشیدنی فعال ایجاد کنیم.
روبات‌ها معمولاً با هدف خاصی ساخته می‌شوند. با این حال، پوسته‌های روباتیک به کاربران اجازه می‌دهد تا روبات‌های چندمنظوره ایجاد کنند. این بدان معنی است که آن‌ها می‌توانند در جا‌هایی مورد استفاده قرار گیرند که حتی در زمان طراحی آن‌ها تصورش هم نمی‌شد.

علاوه بر این، استفاده از بیش از یک پوسته، امکان حرکات پیچیده‌تر را می‌دهد. به عنوان مثال، خانم کرامر- باتیگلیو می‌گوید: شما می‌توانید پوسته‌ها را لایه‌بندی کنید تا انواع مختلفی از حرکت را دریافت کنید. در حال حاضر ما می‌توانیم حالت‌های ترکیبی به‌کارگماری را داشته باشیم برای مثال، فشرده‌سازی و خم‌شدگی همزمان.
محققان برای نشان دادن کارایی‌های پوسته‌ها در عمل، نمونه‌های اولیه‌ای ارائه دادند. از جمله آنها، سیلندر‌های فومی است که مانند یک کرم انفجاری حرکت می‌کنند، یا یک وسیله پوشیدنی مانند یک پیراهن که برای اصلاح حالت نشستن طراحی شده و یک دستگاه گیره‌دار که می‌تواند اشیا را بگیرد و حرکت دهد. کرامر می‌گوید این ایده برای دستگاه‌ها، سال‌ها پیش، زمانی به فکرش خطور کرد که ناسا اعلامیه‌ای برای سیستم‌های روباتیک نرم ارائه داد. این فناوری با همکاری ناسا طراحی شده و طبیعت چندمنظوره و قابل استفاده مجدد آن، فضانوردان را قادر به انجام مجموعه‌ای از وظایف با همان مواد قابل دگردیس می‌کند. همان پوسته‌هایی که برای ایجاد بازوی روباتیکی از یک قطعه فوم استفاده می‌شود می‌تواند برداشته شود و برای ایجاد یک مریخ‌نورد نرم که بتواند روی زمین بچرخد استفاده شود. این دانشمند می‌گوید به‌وسیله پوسته‌های روباتیک، هر چیزی، از بادکنک گرفته تا کاغذ‌های مچاله شده، می‌توانند به طور بالقوه به یک روبات باهدف تبدیل شوند.
منبع: ساینس دیلی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها