کد خبر: 932223
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد
یک شرکت سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری در پروژه های پتروشیمی بروجن و جاده سازی، راه آهن سراسری و سدسازی چهارمحال و بختیاری اعلام آمادگی کرد.
حمیرا رحیمی

استاندار چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه در نشست با نماینده این شرکت سرمایه گذار خارجی گفت: دولت ایران به 2 روش 'پرداخت تسهیلات برای اجرای پروژه های دولتی مانند ساخت راه آهن، سدسازی، اجرای شبکه آبیاری نوین و جاده ها' و 'اجرای پروژه های غیردولتی از سوی بخش خصوصی مانند پتروشیمی، صنایع تبدیلی و تکمیلی' از سرمایه گذاران خارجی حمایت می کند.
اقبال عباسی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری در زمینه بادام، محصولات دامپروری، چرم، گوشت، سیب زمینی و سایر محصولات باغی، زراعی و شیلات ظرفیت تولید بالایی دارد و در این راستا از سرمایه گذاران حمایت می کند.
وی یادآور شد: در مشارکت دولت و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف، ارائه زمین دولتی ارزان قیمت و یا اختصاص زمین ملی در روستاها، تامین زیرساخت ها و تسهیلات از سوی دولت و سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی صورت می گیرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به علاقه این شرکت سرمایه گذار خارجی برای مشارکت در اجرای پتروشیمی بروجن اظهار داشت: پس از دریافت درخواست کتبی این سرمایه گذار، موافقت وزیر نفت نیز اخذ خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سید رضا نوروز زاده معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران سوم اردیبهشت سال جاری مصوبه هیات دولت و وجود مجوزهای قانونی پتروشیمی بروجن را یکی از مهمترین ضمانت های اجرایی برای این طرح ها دانست و گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی خود را متعهد به انجام و اجرای نهایی طرح پتروشیمی بروجن می داند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت فیزیکی 15 درصدی پتروشیمی بروجن گفت: در صورت افزایش این میزان پیشرفت فیزیکی تا 25 درصد، دولت نیز برای آغاز عملیات اجرایی انتقال خط تامین خوراک این طرح اقدام خواهد کرد.
وی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور انجام سرمایه گذاری در بخش های مختلف این استان زیرساخت های لازم را در سریع ترین زمان ممکن فراهم می کند.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اجرای پروژه پتروشیمی بروجن مصوبه سال 81 هیات وزیران را دارد.
خدیجه ربیعی فرادنبه تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سنگین تولید می شود، ضمن آنکه پتروشیمی بروجن مجوز آب، زمین و خوراک مورد نیاز را دارد.
وی یادآور شد: خط انتقال خوراک مورد نیاز پتروشیمی بروجن به طول 200 کیلومتر از گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد اجرایی می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر