کد خبر: 932791
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
گفت وگوی "جوان آنلاین" با عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی در پی ناکامی در مسابقات جهانی مجارستان
ناکامی تیم ملی کشتی فرنگی در بوداپست به قدری سنگین بود که بی شک یکی از بدترین نتایج تاریخ کشتی فرنگی رقم خورده است. کمتر کسی تصور داشت در مجارستان این افتضاح بزرگ فقط با کسب یک مدال برنز به پایان برسد.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : ناکامی تیم ملی کشتی فرنگی در بوداپست به قدری سنگین بود که بی شک یکی از بدترین نتایج تاریخ کشتی فرنگی رقم خورده است. کمتر کسی تصور داشت در مجارستان این افتضاح بزرگ فقط با کسب یک مدال برنز به پایان برسد.

رحیم علی آبادی عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی درباره ناکامی کشتی گیران در بوداپست در گفت و گو با "جوان آنلاین" گفت: چند عامل باعث شده تا تیم نتواند در این دوره از رقابتها نتیجه دلخواه را کسب کند. بعد از مسابقات آسیایی که نتیجه قابل قبولی هم گرفته شد طبق برنامه ریزی قرار شد نفرات انتخابی در تیم ملی برای مسابقات جهانی اعزام شوند. البته این درباره مسابقات جاکارتا هم صدق می کرد.کادر فنی با توجه به نتایج عملکرد بچه ها در اندونزی در نهایت با ادغام چند نفر از قهرمانان مسابقات انتخابی ، تیم رقابت‌های جهانی مجارستان را تشکیل داد اما همان طور که می دانید تا چند روز قبل از اعزام به خاطر شرایط مالی و گرفتن ارز ثانویه هم همچنان ما نمی دانستیم که تیم با ترکیب کامل در مسابقات شرکت می کند یا ترکیب ناقص. یکی  دیگر از عوامل ناکامی ، آمادگی جسمانی و مدیریت کشتی گیران در حین مسابقه بود.هر چند بچه ها در زمان مسابقه به لحاظ جسمانی کم نیاوردند اما امتیاز دادن آن هم در انتهای مسابقه یعنی اینکه این مشکل وجود داشته ، ضمن این که بحث مدیریت کشتی هم موضوع دیگری است که باعث شد چند تا از کشتی گیران ما در لحظات حساس پایانی، امتیازات مهمی را از دست بدهند. نمونه اش سعید عبدولی است . وقتی او چهار امتیاز از حریفش پیش است و در ثانیه های پایانی می بازد تقصیر کسی تست ، کسی که او را کوچ کرده یا مربی اش ، او به خودش و تفکرش باخته و باید توضیح دهد که چرا دست به این کار زده است.

وی در ادامه با اشاره به این که نباید برای این ناکامی توجیه آورد افزود: آنچه مشخص است این که ما بدترین نتیجه ممکن را گرفتیم و توجیه هم نمی توانیم بکنیم. باید اعتراف کنم که کادر فنی ما مشکل دارد و باید تغییراتی در آن ایجاد شود. باید بررسی کنیم که چرا این اتفاقات رخ داده است. بچه ها ما نباید در مسابقات به لحاظ قدرت جسمانی و بدن سازی کم بیاورند. در این مسابقات مشکلات فنی هم مشاهده شد که چطور بچه ها به راحتی بارانداز می شوند و یا در ثانیه های آخر امتیاز از دست می دهند. همه این موارد انشاله به زودی طی جلسه ای پس از ارائه گزارش کادر فنی بررسی خواهد شد.

عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی در پاسخ به "جوان آنلاین"درباره اینکه آیا این مشکلات با تغییر کادر فنی برطرف خواهد شد اظهار داشت: ببینید مشکلی که فدراسیون کشتی دارد این است که هنوز به این قدرت نرسیده که بتواند کادر فنی خوبی را برای هدایت تیم ملی انتخاب کند. ما همیشه می گوییم مگر مربی سازنده نداریم که سرمربی تیم ملی از بین چند نفر انتخاب می شود. من می گویم شاید ما مربی سازنده داشته باشیم اما آیا یک معلم که شاگردان خوبی پرورش می دهد می تواند یک استاد خوبی در دانشگاه باشد؟ جواب این سئوال قطعا منفی است. ببینید کادر فنی ما ایراداتی دارد اما این افراد ، کسانی بودند که قبلا شایستگی هایشان را نشان داده بودند. این طوری نیست که هر کسی بخواهد ما او را مربی معرفس می کنیم.

علی آبادی با انتقاد از برخی انتقادات مغرضانه برخی کارشناسان می گوید: خیلی ها از اخبار درون فدراسیون خبر ندارند و قضاوت شان از اخبار ناقصی است که منتشر می شود است و بر اساس آن ، انتقاد می کنند در حالی که همان مربیان سازنده وقتی پای کار می آیند می ببیند و شرایط به چه شکل است جا می زنند و انصراف می دهند. خیلی از همان مربیان سازنده که انتقاد می کنند سه - چهار شغل دارند و با حقوق ناچیز مربیگیری کار نمی کنند. در واقع خیلی از مربیان وقتی در شرایط کشتی قرار می گیرند پای کار نمی ایستند و فرار را بر قرار ترجیح می دهند.

نایب قهرمان المپیک ۱۹۷۲ مونیخ با انتقاد دوباره از کادر فنی افزود: شورای فنی حتما باید بازبینی در انتخاب کادر فنی داشته باشد. من شخصا شاهد بودم که کشتی گیر شاید ۱۰ درصد تمرینات مربی اش را انجام نمی دهد حالا آن کشتی گیر یا مربی اش را قبول ندارد یا با هم رفیق هستند که تن به تمرینات نمی دهد. به هر حال این ها مشکلاتی است که باید بررسی و اصلاح شود. ما باید از نتایج این دوره درس بگیریم که چطور روسیه که سال گذشته اصلا نتوانسته بود مدالی کسب کند امسال می آید ۶ مدال طلا کسب می کند.

وی در پاسخ به این سئوال که بهتر نیست دوباره از مربیانی چون محمد بنا برای هدایت تیم ملی استفاده شود گفت: ببینید محمد بنا مربی بسیار سازنده و دلسوزی است. او ۸ سال خودش را در خانه کشتی زندانی کرده بود.واقعا کسی همچنین کاری را نمی کند البته او آن زمان متاهل نبود و شرایطش را داشت اما دلسوز بود با بچه ها واقعا کار می کرد. بعد از المپیک ۲۰۱۲ او خودش از کشتی رفت. حتی پیشنهاد دادیم که برای استراحت ، مدتی در عرصه مدیریتی درکنار تیم باشد که نپذیرفت. او هر وقت بخواهد می تواند به تیم ملی خدمت کند.در واقع او خودش باید بخواهد به تیم ملی خدمت کند.

علی آبادی درباره انتقاد عضو هیات رییسه فدراسیون کشتی از مدیریت خادم و استعفای نعمتی اظهار داشت: به نظر من این گونه اخبار چون اخبار درون خانوادگی کشتی است که نباید رسانه ای شود. اینکه ایشان مدیریت خادم را زیر سئوال برده یک نظر شخصی است و نباید به دیگر اعضا نسبت داده شود. به نظر من کسانی که خاک خورده و مدال اور کشتی بوده اند بهتر می توانند کشتی را مدیریت کنند. امروز زمان حودزنی نیست. این حرف ها بیشتر خودزنی محسوب می شود. ما باید از امروز به فکر المپیک ۲۰۲۰ باشیم.زنگ خطر کشتی به صدا درآمده و باید با رفع نواقص و استفاده از کادر فنی مجرب به فکر بازگشت به اوج درالمپیک باشیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار