کد خبر: 932956
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
گرانی‌های بی‌منطق و بازار ملتهبی که هر لحظه با تلاطم مواجه است و ارزش پول ملی را بیشتر و بیشتر پایین می‌آورد، اما با تمام این‌ها فضای کلی جامعه را که نگاه می‌کنید، می‌توانید آرامش مردم را در کنار همه التهاب‌های اقتصادی به شکلی محسوس دریابید
زهرا چیذری
گرانی‌های بی‌منطق و بازار ملتهبی که هر لحظه با تلاطم مواجه است و ارزش پول ملی را بیشتر و بیشتر پایین می‌آورد، اما با تمام این‌ها فضای کلی جامعه را که نگاه می‌کنید، می‌توانید آرامش مردم را در کنار همه التهاب‌های اقتصادی به شکلی محسوس دریابید. شهروندانی که شاید به خاطر التهابات ارزی ارزش پولشان دچار تنزل و قدرت خریدشان کم شده، آنقدر به میهن‌شان عرق دارند و باور‌های مذهبی و عشق به ایران و اسلام آنچنان در اعماق وجودشان نفوذ کرده که انگار‌نه‌انگار در تنگنا‌های مالی و اقتصادی قرار دارند و صبورانه و با آرامش در پی ساخت فردا‌های بهتر هستند، اما راز این آرامش چیست؟

حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب، رئیس دبیرخانه شورای عالی حوزه و نماینده حوزه در شورای تخصصی حوزوی در پاسخ به این سؤال «جوان» می‌گوید: چند مسئله را می‌توان به عنوان راز آرامش کشور در نظر گرفت. نخستین مسئله اعتقادات مردم است؛ مردم به کشورشان و هب نظام باور دارند. مردم خودشان انقلاب و نظام را با رهبری حضرت امام روی کار آوردند و خودشان هم ایمان دارند که کاستی‌ها را به لطف خدا پشت‌سر می‌گذارند. همواره و در بزنگاه‌های تاریخی شاهد این بوده‌ایم که هرگاه از طرف دشمن هجومی به کشور می‌شود و دشمن می‌خواهد در داخل کشور تلاطمی ایجاد کند و فتنه‌ای راه بیفتد، این خود مردم بودند که به صحنه آمده‌اند و حماسه‌هایی همچون ۹ دی را خلق کردند. بنابراین نخستین راز آرامش مردم باور‌های دینی و همچنین اعتقاد مردم به نظامی است که خودشان آن را به پیروزی رساندند.

ریشه‌های عمیق مذهبی
نواب عامل دوم آرامش مردم را در علم به این موضوع دانست که مسائل و چالش‌های اقتصادی کشور ریشه داخلی ندارد، هر چند برخی در داخل بر این موضوع موج سواری می‌کنند. نواب می‌افزاید: برخورد با موج‌سوار‌ها و افرادی که در حوزه‌های ارزی اختلال ایجاد کرده‌اند نیز عامل دیگر آرامش مردم است، اما مردم می‌دانند ریشه‌های خیزش این موج از سوی استکبار جهانی است و ریشه‌های خارجی دارد. این در کنار اعتماد مردم به نظام موجب می‌شود که مردم با وجود فشار‌های شدیدی که در شرایط اقتصادی امروز با آن مواجه هستند، آرام باشند.

این کارشناس با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین حسینی می‌افزاید: در شرایط اقتصادی کنونی و با و جود همه چالش‌ها برخی پیش‌بینی می‌کردند که استقبال از پیاده‌روی اربعین حسینی به خاطر مسائل مادی و فشار‌های اقتصادی کم شود، اما ما همانند سال‌های قبل شاهد حضور میلیونی مردم در این مراسم بودیم و فشار‌های اقتصادی این حرکت دینی را کمرنگ نکرد و مردم رفتند تا به امام حسین (ع) بگویند «نحن معکم». حتی برخی از افراد پول قرض گرفتند تا به زیارت اربعین بروند و این نشانه‌ای است که این مردم ریشه‌های عمیق مذهبی دارند و به همین خاطر هم فشار‌ها را تحمل می‌کنند. همین استقامت‌ها هم در نهایت پیروزی را در پی خواهد داشت.

راهپیمایی عظیم اربعین سکوت رسانه‌های دنیا را شکست
وی در رابطه با تهدیدات امریکا برای افزایش فشار تحریم‌ها از ۱۳ آبان‌ماه و مصادف با روز استکبارستیزی در کشورمان می‌افزاید: آن‌ها کید خودشان را دارند همچنانچه یزیدیان و بنی‌امیه تلاش داشتند تا نام اسلام و نام امیرالمؤمنین (ع) را برچینند، اما امروز با سپری‌شدن ۱۴۰۰ سال از واقعه عاشورا در برابر حرکت عظیم راهپیمایی اربعین حسینی رسانه‌های دنیا ناگزیر به شکستن سکوت شدند و اعلام کردند، بزرگ‌ترین راهپیمایی بشری در اربعین انجام شد و مردم از اقصی نقاط دنیا برای زیارت امام‌حسین (ع) جمع شدند. آن‌ها متوجه هستند که این رفتار‌ها ریشه در باور‌های مردم دارد.
وی در عین حال خاطر نشان کرد، مسئولان باید به هوش باشند و این مردمی که اینگونه در صحنه هستند را رها نکنند. این مردم شایسته بهترین‌ها هستند و جلوه‌های استقامت آن‌ها را می‌توان در خانواده مدافعان حرم و خانواده شهدا دید. نواب تأکید می‌کند: هر یک از مادران شهدا خودشان الگوی تمام عیاری از استقامت هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار