کد خبر: 932972
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
سناریوی نجات آل‌سعود از رسوایی خاشقجی بااتهام‌زنی صهیونیستی– امریکایی به ایران
به دنبال ادعای تلاش ایران برای آنچه ترور سرکرده گروهک جدایی‌طلب الاحوازیه در دانمارک خوانده شده است، این کشور اروپایی که سوابق مشخصی در اسلام‌ستیزی دارد از احضار سفیر خود از تهران و همچنین تلاش برای اعمال تحریم‌های اروپایی علیه ایران به همین بهانه خبر داد.
به دنبال ادعای تلاش ایران برای آنچه ترور سرکرده گروهک جدایی‌طلب الاحوازیه در دانمارک خوانده شده است، این کشور اروپایی که سوابق مشخصی در اسلام‌ستیزی دارد از احضار سفیر خود از تهران و همچنین تلاش برای اعمال تحریم‌های اروپایی علیه ایران به همین بهانه خبر داد. در بحبوحه این سناریو که زمانبندی آن نشان می‌دهد که در واقع تلاش مشترک اسرائیل و امریکا برای نجات آل‌سعود از بحران مثله کردن خبرنگار منتقد در کنسولگری عربستان در ترکیه است، رسانه‌های صهیونیستی ماهیت اسرائیلی این سناریو را برملا کردند و از کمک سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی (موساد) به دولت دانمارک پرده برداشتند. از طرف دیگر وزیر امور خارجه امریکا هم به دولت دانمارک هم تبریک گفت: تا مشخص شود کپنهاگ شأن خود را در حد مجری طرح واشنگتن و تل‌آویو تنزل بخشیده است.
بنابر گزارش یک خبرنگار شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، «موساد اطلاعات مربوط به تلاش ایران برای قتل یکی از سران یک گروه مخالف با ایران را در اختیار سرویس‌های امنیتی دانمارک گذاشته است.» در چنین شرایطی اناس سموئلسن، وزیرخارجه دانمارک اعلام کرد علاوه‌بر دستور به سفیر کشورش در تهران برای بازگشت به کپنهاگ، در نظر دارد از اتحادیه اروپا بخواهد که تحریم‌های جدیدی علیه تهران در نظر بگیرد. به گزارش فارس، وی این خبر را به نقل از یک مقام صهیونیست مخابره کرده که نامی از او نبرده است. روز سه شنبه فین بورچ اندرسون، رئیس سرویس اطلاعاتی دانمارک مدعی شد، برخی یا گروهی قصد ترور حبیب جبر، رئیس گروهک جدایی‌طلب الاحوازیه را داشته‌اند که در دانمارک زندگی می‌کند که در آخرین تحرکات خود درست یک روز قبل از حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز روز ملی عربستان را به مقامات آل‌سعود تبریک گفته بود. نقش اسرائیل در پیشبرد سناریوی حمله ادعایی به گردهمایی منافقین در این شهر و دستگیری چند ایرانی از جمله یک دیپلمات ایرانی چندی بعد از جنجال‌آفرینی‌های رسانه‌ای علیه ایران، توسط کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی افشا شد که به همکاری سرویس اطلاعاتی اسرائیل با کشور‌های آلمان، فرانسه و بلژیک در آن اشاره شده بود. از سوی دیگر «مایک پمپئو» وزیر خارجه امریکا، در پیامی توئیتری مدعی شد: «به دولت دانمارک به‌خاطر دستگیری یک تروریست ایرانی تبریک می‌گوییم. در ۴۰ سال گذشته، اروپا هدف حملاتی تروریستی بوده که ایران از آن‌ها حمایت می‌کرده است. از شرکا و هم‌پیمانان‌مان می‌خواهیم با تمام قدرت در برابر تهدید صلح و امنیت از سوی ایران بایستند.» خط القای اتهام عملیات تروریستی به ایران در اروپا قبل از جریان پاریس را خود پمپئو کلید زده بود که همزمانی آن با حضور رئیس‌جمهور ایران در پاریس بسیار معناردار و نشان از برنامه‌ریزی داشت که با گذاشتن همه پازل‌ها در کنار هم به توطئه مشترک صهیونیستی - امریکایی تخریب چهره ایران در اروپا می‌رسیم و حالا این جریان به شکل دیگری در دانمارک و البته با زمانبندی دیگری که همانا با اوج گرفتن درخواست تحریم عربستان از سوی افکار عمومی اروپا در پی قتل و قطعه قطعه کردن جسد جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان صورت می‌گیرد.

واکنش ایران و اروپا
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: صبح روز چهار شنبه سفیر دانمارک در تهران با حضور در وزارت امور خارجه با رئیس اداره اول امور شمال اروپا ملاقات کرد. در این ملاقات مراتب اعتراض کشورمان نسبت به واکنش‌های شتابزده سیاسی و رسانه‌ای برخی مقامات دانمارکی نسبت به دستگیری یک شهروند نروژی – ایرانی‌تبار به اتهام داشتن برنامه برای ترور فردی در دانمارک به سفیر این کشور در تهران اعلام شد.
به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی افزود: رئیس اداره اول امور شمال اروپای وزارت امور خارجه در این ملاقات مجدداً تأکید کرد که اخبار مغرضانه منتشره در خصوص طرح عملیات نافرجام علیه یکی از مخالفان ایرانی در دانمارک و ادعای انتساب آن به جمهوری اسلامی ایران را قویاً تکذیب می‌کنیم و آن را در ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شناخته شده در خصوص روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی می‌دانیم. همچنین، رئیس اداره امور شمال اروپا ضمن تأکید بر لزوم مدیریت حساب شده و عاقلانه تحولات، نسبت به پیامد‌های سوء اقدامات نسنجیده و جنجالی هشدار داد. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: سفیر دانمارک در این ملاقات اعلام کرد که برای پاره‌ای از مشورت‌ها به کپنهاگ فراخوانده شده و در کپنهاگ سعی می‌کنم مطالب و انتظارات طرف‌های ایرانی را مطرح و پیگیری کنم. «مایا کوتسیانیچ» سخنگوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اقدامات اخیر دانمارک علیه ایران روز چهار شنبه گفت: «در این مرحله، وقایع را رصد می‌کنیم و برای کسب اطلاعات بیشتر با دانمارک در تماس هستیم.» وی افزود: «حمایت این اتحادیه از برجام به قوت خود باقی است، اما دیگر مسائل با ایران از جمله اتهام قتل در اتحادیه اروپا به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.» ما تهدید علیه امنیت اتحادیه اروپا را نمی‌پذیریم و این اتفاقات را فوق‌العاده جدی تلقی می‌کنیم. وی به این موضوع اشاره کرد که تحریم‌ها علیه ایران [درباره ترور یا حقوق‌بشر]هنوز پابرجا هستند. کوتسیانیچ درباره ساز و کار ویژه اقدام مالی اروپا با ایران بدون اشاره به زمانبندی و محتوای آن گفت: کار در این مورد میان کشور‌های عضو ادامه دارد. کوتسیانیچ افزود: «ما شنیده‌ایم اقدامات به آرامی در جریان است و بعضی دیپلمات‌ها نگرانی‌هایی درباره مخالفت‌های داخلی دارند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
said
|
Switzerland
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
سلام. سیاستمداران و رسانه های غربی از حقوق بشر دست آویزی ساخته اند برای دخالت در امور دگر کشورها و استعمارنوین آنها . اگر حقایقی که در خودِ کشورهای غربی میگذرد را برایتان تعریف کنند هرگز ، تکرار میکنم هرگز بآور نخواهید کرد !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
وزير خارجه ماكجاست
said
|
Switzerland
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
سلام. جز دروغ و ریا منتظر چیز دگر از غربی ها نباشید این تجربهً بیست سال زندگی در میان آنهاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
0
دانمارک تو هیچ معادله بین المللی اسمشم نمیارن داره واس ما شاخ و شونه میکشه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار