کد خبر: 933053
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
مسئول کارگروه بانوان ستاد تدوين پيشينه رزم سپاه روح‌الله
دبير کميته اجلاس بانوان کنگره نقش ملي حضرت امام خميني(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهيد استان مرکزي و مسئول کارگروه بانوان ستاد تدوين پيشينه رزم سپاه روح‌الله از برگزاري اولين نهضت خاطره‌نويسي در سطح مدارس متوسطه استان مرکزي خبر داد و گفت: اين طرح در مقاطع تحصيلي اول و دوم متوسطه دخترانه استان برگزار خواهد شد.

دبير کميته اجلاس بانوان کنگره نقش ملي حضرت امام خميني(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهيد استان مرکزي و مسئول کارگروه بانوان ستاد تدوين پيشينه رزم سپاه روح‌الله از برگزاري اولين نهضت خاطره‌نويسي در سطح مدارس متوسطه استان مرکزي خبر داد و گفت: اين طرح در مقاطع تحصيلي اول و دوم متوسطه دخترانه استان برگزار خواهد شد.

راضيه مجاوري  با تاکيد بر لزوم تبيين نقش زنان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس افزود: زنان در انقلاب و درطول 8 سال دفاع مقدس نقش تاثيرگذاري در حمايت‌ از عرصه‌هاي مختلف در جنگ داشتند لذا مي‌بايست نقش تربيتي، فرهنگي، اجتماعي، سياسي و مبارزاتي زنان ايراني در پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در جامعه و به ويژه براي نسل جوان تبيين شود.

سربازان جنگ تنها به جبهه ختم نمي شوند بلکه ما سربازاني را در خانه ها و پشت جبهه ها داشتيم که نقش هاي بزرگي را ايفا کردند.

در واقع هزينه تمام شده جنگ تحميلي بر کشور ايران هنوز نامشخص است ما بر آن شديم تا به وسيله ادبيات مقاومت  بخشي از آن را در بخش زنان به تصوير بکشيم.

لذا نيازمند طراحي برنامه ها و اتخاذ راه حل هاييست که بتوانيم خاطرات مقاومت را جمع آوري کنيم. 

چراکه رهبر معظم انقلاب ميفرمايند:اگر در جنگي که هشت سال بر ما تحميل شد زنان ما بانوان کشور ما در ميدان جنگ در عرصه عظيم حضور نمي داشتند ما در اين آزمايش دشوار و پرمحنت پيروز نميشديم.

مسئول کارگروه بانوان ستاد تدوين پيشينه رزم سپاه روح‌الله بر ضرورت جمع‌آوري و ثبت خاطرات دفاع مقدس تاکيد و تصريح کرد: خاطره‌نگاري در ادبيات دفاع مقدس داراي جايگاه ويژه‌اي است چراکه هر خاطره پُر از مطالب ريز و درشتي است که هر کدام حرف‌هاي ناگفته‌اي براي نسل‌هاي آينده دارد.

مجاوري با بيان اينکه خاطرات انقلاب و دفاع مقدس، دارايي يک ملت هستند که بايد استخراج و براي نگهداري اين سرمايه براي نسل‌‌هاي آينده تلاش شود،  گفت: در همين راستا باتوجه به نقش بانوان کشورمان در انقلاب اسلامي و دوران جنگ تحميلي که هم‌پاي مردان در به ثمر رساندن و تثبيت حاکميت اسلامي در کشور تلاش کردند بر آن شديم تا با مشارکت آموزش و پرورش اولين نهضت خاطره‌نگاري بانوي مقاومت را در قالب مسابقه در مدارس متوسطه استان مرکزي اجرايي کنيم.

وي افزود: اين نهضت در دو سطح دختران دانش‌آموزان و مربيان برگزار شد که شرکت کنندگان مي‌توانند براي شرکت در اين مسابقه، برگه‌هاي خاطره‌نويسي را که در سطح مدارس توزيع شده است را دريافت کنند .

در سطح اول دانش آموزان بعنوان مجري طرح خاطرات يکي از زنان نقش‌آفرين در دوران انقلاب و دفاع مقدس را که از خانواده ، بستگان يا آشنايان هستند را به رشته تحرير درمي آورندو در سطح دوم مربياني که خود در زمان انقلاب و دفاع مقدس از موثرين و فعالان بودند خاطرات خود را به نگارش در آورند.

دبير کميته اجلاس بانوان کنگره نقش ملي حضرت امام خميني(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهيد استان مرکزي تصريح کرد: اين طرح از مهرماه تا 15 آذرماه در سطح مدارس متوسطه اجرا مي‌شود و در پايان آذرماه به 10 نفر از مربيان، 10نفر از دانش‌آموزان که داراي خاطرات برتر و 2 مدرسه برتر جوايزي اهدا خواهد شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر