کد خبر: 933415
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
رئیس هیات مدپره اتحادیه گیاهان دارویی ایران خبر داد
رئیس هیات مدپره اتحادیه گیاهان دارویی ایران از ثبت جهانی زراعت گل محمدی در سازمان ملل خبر داد.

دکتر رضایی در کنفرانس بین المللی گل محمدی در پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان ، هدف از برگزاری این کنفرانس را در شهر قمصر پایتخت گل محمدی ، ارائه آخرین فناوری های روز و استفاده از تکنولوژی های نوین ذکر کرد و گفت: در این کنفرانس افراد متخصص و محقق و تولید کننده وصنعتگر گل محمدی از تمام نقاط ایران دعوت شده اند تا بتوانیم مشکلات پیش روی این صنعت را مرتفع و با ارائه راهکار های علمی توسعه فرآوری های گل محمدی را شاهد باشیم.
وی به تشکیل دبیرخانه گل محمدی اشاره کرد و افزود: از کل کشور در این دبیرخانه نماینده وجود دارد تا بتوانیم فراوری های گل محمدی را رونق بخشیم.
دکتر رضایی از رونمایی مجله علمی پژوهشی کنفرانس بین المللی گل محمدی به زبان انگلیسی خبر داد و گفت: همچنین قرار است استارت آپ گل محمدی تشکیل شود و ثبت شرکت های نوپا گیاهان دارویی ، مکانیزاسیون کشت گل محمدی و سپس تجارت اسانس استاندارد از اهداف این استارت آپ است.
وی شناساندن گل محمدی به جهانیان را از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس عنوان کرد و افزود: گل محمدی گیاه باارزشی است که سال های متمادی کارهای زیادی به خصوص در مورد اسانس آن انجام شده است وگلاب یکی از محصولات پایه ای گل محمدی است که در زمان رویش و برداشت این محصول بیش از دهها مرکز اقدام به استخراج فراوری های گل و گلاب می کنند.
وی با بیان اینکه کشور ما توسعه این کشت را در حال انجام دارد تاکید کرد: باید در راستای مکانیزاسیون به خصوص زمان برداشت کارهای علمی انجام شود.
دکتر رضایی اظهار امیدواری کرد تا برگزاری این کنفرانس علمی بتواند زمینه تولید با کیفیت و استاندارد محصول گل محمدی و اسانس را فراهم کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر