کد خبر: 933418
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
رييس دانشگاه كاشان:
نخستين كنفرانس بين المللي گل محمدي با حضور انديشمندان و محققان و صنعتگران اسانس و گل محمدي در پژوهشكده اسانس هاي طبيعي دانشگاه كاشان در قمصر برگزار شد.

رييس دانشگاه كاشان هدف از برگزاري اين كنفرانس را توسعه فراورده هاي گل محمدي با روش علمي بيان كرد و گفت: در اين كنفرانس محققان ، توليد كنندگان و صنعتگران گل از اقصي نقاط ايران دعوت شده اند تا بتوان گامي موثر براي ارتقاي اين محصول برداشت.

دكتر عباس زراعت اقتصاد دانش بنيان را مورد تاكيد قرار داد و افزود: بايد با كمك محققان و استادان و ارايه راهكارهاي علمي بتوان فراورده هاي گل را با كيفيت و مطابق با استانداردهاي جهاني عرضه كرد.

وي با تبيين رسالت اصلي دانشگاههاي نسل چهارم ( دانشگاههاي كار آفرين ) ، اظهار داشت: آموزش و پژوهش بايد همراه با فناوري و در راستاي خدمت به جامعه باشد.

دكتر زراعت به كسب افتخارات دانشگاه كاشان در نظام هاي بين المللي تايمز، يو اس نيوز، شانگهاي، لايدن، گرين متريك و .. اشاره كرد و افزود: دانشگاه كاشان در اين چند ساله در نظام رتبه بندي مختلف همواره در بين 10 دانشگاه برتر كشور قرارداشته است .

وي اقتصاد دانش بنيان و فناوري را موتور محركه آموزش عالي و توسعه كشور عنوان كرد و گفت: هيچ كشوري نتوانسته بدون اتكاء بر آموزش عالي توسعه پايدار داشته باشد.

وي با تاكيد بر اينكه دانشگاهي موفق است كه بتواند درد جامعه را مداوا كند خاطر نشان كرد: هدف از برگزاري اين كنفرانس خدمت به صنعت اسانس و استفاده از آخرين تكنولوژي هاي مربوطه براي رونق هر چه بيشتر اين محصول است.

رييس دانشگاه كاشان با اشاره به ايجاد پارك علم و فناوري در دانشگاه كاشان گفت : از آنجا كه 20تا40درصد رشد اقتصادي كشورها متكي به اقتصاد دانش بنيان است، از صنعتگران دعوت مي شود تا در اين پارك حضور پيدا كنند تا بتوانند محصولات خود را دانش بنيان كنند.

وي به مزيت ها و پتانسيل هاي بسيار عظيم منطقه كاشان اشاره كرد و گفت: انرژي خورشيدي، درياچه نمك، اسانس، آب و هواي پاك از جمله پتانسيل هاي اين منطقه است كه مي توان با روش هاي علمي ، اقتصاد رو به رشد اين منطقه را شاهد بود..

وي به تاسيس رصدخانه بين المللي كامو و راه اندازي شعبه آي سي تي پي ايتاليا در كاشان اشاره كرد و افزود: اين اقدامات تاثير شگرفي در بين المللي شدن و توسعه منطقه خواهد گذاشت.

دكتر زراعت حمايت بيشتر خيرين از پژوهش و فعاليت هاي علمي را خواستار شد و اظهار اميدواري كرد: تا با كمك و پشتيباني خيرين بتوان خدمات بيشتري را به مردم ارائه داد.

دبير علمي كنفرانس بين المللي گل محمدي نيز به ارائه 52 عنوان مقاله و طرح پژوهشي در اين كنفرانس اشاره كرد و افزود: در اين كنفرانس سه روزه 13 مقاله به صورت سخنراني ارائه مي شود و بقيه به صورت پوستر و كارگاه ارائه خواهد شد.

دكتر سعيد معصوم با بيان اينكه محورهاي كنفرانس شامل كليه حوزه هاي علمي و فني مرتبط با گل محمدي، شامل كشت، صنعت، فن آوري و انواع محصولات آن مي باشد، افزود: اين رويداد مي تواند نقطه عطفي در ارتقاي جايگاه گل محمدي ايران به عنوان يك سرمايه ملي و بومي، در كشور و دنيا باشد.

اين كنفرانس با همكاري دانشگاه كاشان، موسسه مطالعات پيشرفته سعيدي و اتحاديه انجمنهاي گياهان دارويي ايران تا چهاردهم آبان ماه جاري در پژوهشكده اسانس هاي طبيعي دانشگاه كاشان ادامه دارد..

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر