کد خبر: 933759
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
مربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی ایران با بیان اینکه در صورت ارائه پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان، با سر این پیشنهاد را قبول می‌کند گفت: بنا با توجه به سن و تجربه‌ای که دارد می‌تواند در مباحث مدیریتی به کشتی فرنگی کمک کند.
 
جمشید خیرآبادی محمد بنا حمید سوریان

جوان آنلاین: جمشید خیرآبادی درباره ارزیابی خود از ناکامی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان که با استعفای علی اشکانی سرمربی تیم ملی و احد پازاج مدیر فنی تیم ملی همراه بود اظهار کرد: این موضوع نیاز به آسیب شناسی دارد و من حاضرم به اتفاق دو یا ۳ نفر دیگر از اساتید نشستی کارشناسی برگزار کنیم تا دلایل این ناکامی را به طور دقیق کارشناسی کنیم که چرا کشتی ما در رده‌های پایه نتایج خوبی می‌گیرد اما در رده بزرگسالان نمی‌توانیم در رقابت‌های جهانی و المپیک به نتایج خوبی برسیم. این موضوع هیچوقت آسیب شناسی نشده و لازم است ابتدا بطور دقیق آسیب شناسی شود تا بتوانیم این معضل بزرگ را برای کشتی حل کنیم.

مربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران افزود: در این چند سال کشتی گیران ما در رده‌های پایه ۸۰ مدال جهانی و آسیایی گرفتند اما یک نفرشان هم در تیم ملی بزرگسالان حضور ندارند. باید ببینیم کجای کار ایراد دارد. اصلا ما ورزش و هدف آن را بد تعریف کردیم چرا که ما نباید اصلا در رده‌های پایه دنبال مدال باشیم چرا که کشتی‌گیری که در رده‌های پایه به مدال جهانی می‌رسد دیگر اشباع شده و عمر حرفه‌ای‌اش تمام می‌شود چرا که دیگر انگیزه‌ای برای کار بیشتر و تکرار این مدال‌ها در رده ‌بزرگسالان ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان، آیا حاضر به قبول این سمت خواهد شد یا خیر گفت: پیشنهادی در این‌باره به من نشده و فدراسیون به نوعی در بلاتکلیفی بسر می‌برد. هر جایی که بتوانم به کشتی کشورم کمک کنم باعث افتخارم است که کار کنم. من تجربه زیادی طی سال‌های گذشته در ۸۰ رویداد و رقابت ورزشی کشتی دارم و اگر پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی را دریافت کنم حاضرم با سر بیایم.البته یکسری مقدمات لازم است که اگر فراهم نباشد هیچ فردی نمی‌تواند کار را به خوبی پیش ببرد و فایده‌ای ندارد.

دستیار سابق محمد بنا در تیم ملی درباره برخی اظهارنظرها برای بازگشت دوباره محمد بنا و اینکه آیا این موضوع می‌تواند کمکی به تیم ملی داشته باشد یا خیر، خاطرنشان کرد: بنا همیشه به کشتی عشق داشته اما واقعیت این است که او باید متناسب با سن و جایگاهی که دارد باید در کشتی به کار گرفته شود. بنا در بحث مدیریت قطعا می‌تواند کمک‌های بسیار خوبی به کشتی فرنگی داشته باشد.

خیرآبادی در پاسخ به این سوال که در صورت سرمربی شدن در تیم ملی آیا می‌تواند قولی برای موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ بدهد یا خیر خاطرنشان کرد: این سوال بسیار مهمی است چرا که مردم توقع دارند کشتی فرنگی در المپیک موفق شود اما هر مربی که قول بدهد قطعا هیچ چیزی بلد نیست. هر کسی که بیاید باید زمان کافی داشته باشد. من و یکسری از اساتید دیگر مثل محمد بنا، ناصر نوربخش، قلاوند و ... هشت سال کار کردیم تا در المپیک لندن به نتیجه رسیدیم. هر فردی که بیاید باید زمان و امکانات کافی در اختیار داشته باشد تا بتواند به موفقیت برسد. زمان بسیار کمی تا المپیک ۲۰۲۰ داریم و باید هر چه سریعتر تکلیف تیم ملی روشن شود و اردوها آغاز شود تا کشتی فرنگی دچار آسیب نشود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران در ادامه گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی امید ایران در آستانه حضور در رقابت های قهرمانی جهان اظهار کرد: ما نه اردویی مناسبی داشتیم و نه در مسابقه تدارکاتی شرکت کردیم و نه تدارکات مناسبی داشتیم. واقعیت این است که در مجموع فقط ۲ اردوی یک هفته‌ای برگزار کردیم و علی‌رغم اینکه بارها طی ماه‌های گذشته تقاضای اردو داشتیم اما بدلیل حضور تیم ملی در بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی و همچنین رقابت‌های تیم ملی جوانان، بیشتر نفرات ما در اردوهای مختلف بودند و فرصت برگزاری اردوهای بیشتر پیش نیامد. به هر حال شرایط مالی فدراسیون نیز اصلا خوب نبود و حمایت خوبی از تیم ملی امید صورت نگرفت.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران درباره پیش بینی خود از نتایج تیم ملی گفت: پیش بینی کار سختی است چرا که مراحل تمرین و بدنسازی سیر مشخص و تعریف شده‌ای دارد که ما نتوانستیم آن را به درستی طی کنیم اما با این وجود یکسری از نفرات ما بسیار خوب و توانمند هستند و شانس رسیدن به مدال جهانی را دارند.امید زیادی دارم که با همت بچه‌ها بتوانیم باخت تیم‌های ملی کشتی بزرگسالان در رقابت‌های جهانی را جبران کنیم و باعث شادی مردم شویم.

وی در پاسخ به این سوال که شانس کسب چند مدال را داریم گفت: امیدوارم بتوانیم یک یا ۲ مدال طلا بگیریم.با کشتی گیرانم فیلم رقبای اصلی را آنالیز کردیم.فکر می‌کنم ۴ کشتی‌گیر ما شانس اول رفت بر روس سکوی جهانی هستند، در ۳ وزن نیز کشتی‌گیرانمان در مرحله دوم شانس رسیدن به مدال را دارند و ۳ کشتی گیر دیگر تیم نیز در مرحله سوم شانس رسیدن به مدال قرار دارند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار