کد خبر: 933790
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
بر پایه اعلام مرکز آمار ایران، متوسط دستمزد کارگر میوه چین مرد ۵۷ هزارتومان و متوسط دستمزد کارگر میوه چین زن۴۲هزار تومان بوده که حکایت از تفاوت ۱۵ هزار تومانی دستمزدها دارد.

جوان آنلاین: مرکز آمار ایران، متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی تابستان ١٣٩٧ را منتشر کرد.

بر این اساس؛ در بخش غلات، در سه ماهه دوم سال ١٣٩٧، متوسط قیمت گندم ١٢٩٨٣ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ١.١٥ درصد افزایش داشته و متوسط قیمت جو ١٢١٥١ ریال بوده که نسبت به فصل تابستان سال قبل ٢٣.٤٣ درصد افزایش داشته است.

در بخش حبوبات، در فصل تابستان سال ٩٧، متوسط قیمت نخود با ٢.٠٢ افزایش ٥٣٦٤٣ ریال و متوسط قیمت عدس با ٣.١٨ درصد کاهش معادل ٥٠٦١١ ریال بوده است.

در بخش محصولات جالیزی، در سه ماهه دوم سال ٩٧، متوسط قیمت هندوانه ٨٥٤٣ ریال، خربزه ١٣٩١٥ ریال و خیار ١٨٥٧٧ ریال بوده است که به ترتیب نسبت به فصل تابستان سال قبل معادل ٢٢٦.٣٥، ١٣٨.١٦ و ٦٥.٣٣ درصد افزایش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:

نشست شورای عالی کار برای افزایش قدرت خرید کارگران
در بخش سبزیجات، در سه ماهه دوم سال ٩٧، متوسط قیمت سیب زمینی ١١٢٧٦ و متوسط قیمت گوجه فرنگی ١٥٢٣٩ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٨٩.٢٠ و ١٩٧.٨٤ درصد افزایش داشته ­است. به علاوه متوسط قیمت پیاز با ٣١.١١ درصد کاهش برابر ٩٧١٩ ریال بوده است.

در بخش محصولات علوفه‌ای، در تابستان ٩٧، متوسط قیمت یونجه ١٢٠٤٩ ریال و متوسط قیمت کاه ٢٨١٦ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٩.٠٢ و ٢٨.٩٠ درصد افزایش داشته است.

در بخش میوه‌های هسته‌دار، در سه ماهه دوم سال ٩٧، متوسط قیمت زردآلو ٣٢٠٦٨، هلو ٣٢٦٤٤، آلبالو ٣٨٠٩٦ و گیلاس ٨٩٤٠١ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ٣٦.٣٦، ٧٣.٥٨، ٣١.٦٤ و ٩١.٣٨ درصد افزایش داشته است.

در بخش میوه‌های دانه‌دار، در تابستان ٩٧، متوسط قیمت سیب درختی ٢٩٣٨٦ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٨٧.٠٠ درصد افزایش و متوسط قیمت انگور ٢٨١٥٥ ریال بوده که معادل ١٠٥.٢٨ درصد افزایش داشته است.

در بخش دامداری سنتی، در سه ماهه دوم سال ١٣٩٧، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده ٢٢٧٩٤٥ ریال و متوسط قیمت یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ١٩٦٩٢١ ریال بوده که که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤٢.٤٥ و ٤٥.٥٨ درصد افزایش داشته است.

در بخش فراورده‌های دامی سنتی، در تابستان ٩٧، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ٤٢١٥٦ ریال و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ١٤٣٩٦ ریال بوده که نسبت به فصل تابستان قبل به ترتیب معادل ٧.٢٨ و ٢٤.٩٩ درصد افزایش نشان می دهد.

در بخش هزینه خدمات مکانیزه، در سه ماهه دوم سال ٩٧، هزینه شخم زمین زراعی آبی ١٧٢٤٤٩٢ ریال و هزینه شخم زمین زراعی دیم ١٤٠١٨٥٦ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ١٨.٨١ و ٢٩.٢٠ درصد افزایش داشته است.

در بخش دستمزد نیروی کار، در تابستان سال ٩٧، متوسط دستمزد کارگر میوه چین مرد ٥٧٢٤١٩ ریال و متوسط دستمزد کارگر میوه چین زن ٤٢٢١٩٥ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ١٤.١٧ و ١٦.٤٤ درصد افزایش داشته است.

به علاوه، متوسط دستمزد کارگر تنک کار مرد ٥٤٢٧٥٩ ریال و متوسط دستمزد کارگر تنک کار زن ٤١٣٣٦٦ ریال بوده که به ترتیب نسبت به تابستان ٩٦ معادل ١٣.٦٧ و ١٣.٢٥ درصد افزایش نشان می دهد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار