کد خبر: 934102
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اروپایی‌ها مدام بهانه می‌آورند که اجرای مکانیزم مالی پیچیده و زمان‌بر است در حالی که آن‌ها می‌خواهند همکاری خود با آمریکا و ایران را به طور همزمان پیش ببرند.
جوان‌آنلاین: ابوالفضل حسن‌بیگی با اشاره به طولانی شدن اجرای مکانیزم مالی اروپا، اظهار داشت: اروپایی‌ها چندین ماه است که یک بازی به نام بسته پیشنهادی و مکانیزم مالی راه انداخته‌اند تا با این اقدام جمهوری اسلامی از برجام خارج نشود.

وی با تاکید بر اینکه سازوکار اجرایی مکانیزم مالی اروپا تا این حد زمان‌بر نیست، ادامه داد: اروپایی‌ها مدام بهانه می‌آورند که این مکانیزم مالی پیچیده و زمانبر است و از سوی دیگر آمریکا ما را تحت فشار قرار داده است و با این فرصت‌سوزی‌ها می‌خواهند از آمریکا امتیاز بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه وزارت خارجه مکلف است نسبت به بهانه‌گیری‌های اتحادیه اروپا حساسیت نشان دهد، گفت: اروپایی‌ها چندین ماه است که فقط وعده می‌دهند، اما با کوچکترین حرف و تهدید مضحک ترامپ عقب‌نشینی می‌کنند.

حسن‌بیگی متذکر شد: از سوی دیگر اروپایی‌ها منتظر بودند که ببینند آمریکا می‌خواهد ۱۳ آبان چه اقدامی را علیه ایران انجام دهد که دیدند ملت ایران همچنان پشت نظام و انقلاب ایستاده‌اند و از سوی دیگر از زمان اعلام رسمی دور جدید تحریم‌ها از سوی رئیس‌جمهور آمریکا نه تنها نرخ دلار افزایش نیافت، بلکه کاهش یافت.

ایران سازوکار متعددی برای ناکارآمد کردن تحریم‌ها دارد

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی سازوکار‌های متعددی برای ناکارآمد کردن تحریم‌های جدید آمریکا دارد، تصریح کرد: این تحریم‌ها هیچ نتیجه مثبتی برای آمریکا و متحدانش نخواهد داشت چرا که همه مسئولان و ملت ایران اعتقاد عملی به مقابله با آمریکا دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما باید در این زمینه از اروپا تضمین عملی گرفته و زمان اجرای مکانیزم مالی را محدود کنیم، گفت: ما باید کشور را از بازی‌های اروپا و آمریکا با این باور که خودمان می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم، نجات دهیم و اجازه ندهیم اروپایی‌ها فرصت‌سوزی کنند و زمان را از ما بگیرند.

حسن‌بیگی با اشاره به اینکه جهان چندقطبی شده و دیگر کدخدایی وجود ندارد، افزود: بخش اعظمی از مشکلات فعلی کشور به علت بازی‌های اروپایی‌هاست و ضرورت دارد که دستگاه دیپلماسی ایران هر چه سریعتر این موضوعات را تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا به دنبال آن است که همکاری خود با آمریکا و از سوی دیگر ایران را به طور همزمان پیش ببرد، اظهار داشت: در این شرایط ما باید به دنبال تقویت سطح همکاری‌های اقتصادی با کشور‌های همسو به ویژه چین و روسیه باشیم و از ظرفیت‌های آنان بهره ببریم و تصمیم‌گیری‌های خود در این زمینه را معطل وعده‌های اروپا نکنیم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار