کد خبر: 934149
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
مراسم افتتاحیه مسابقات تیروکمان نظامیان جهان با حضور ۷ کشور برگزار شد
مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات تیروکمان نظامیان جهان (سیزم) در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. دراین مراسم هفت کشور روسیه، چین، اوکراین، کره شمالی، برزیل، سریلانکا و ایران در غالب ۱۰۰ ورزشکار در دو بخش بانوان و آقایان در دو رشته ریکِرو و کامپوند حضور داشتند.

امیر سیاری: ورزش دریچه‌ای برای صلح و دوستی میان ملت‌هاست

سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات تیروکمان نظامیان جهان (سیزم) در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. دراین مراسم هفت کشور روسیه، چین، اوکراین، کره شمالی، برزیل، سریلانکا و ایران در غالب ۱۰۰ ورزشکار در دو بخش بانوان و آقایان در دو رشته ریکِرو و کامپوند حضور داشتند.

امیر سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات قهرمانی تیر و کمان نظامیان جهان (سیزم) با اشاره به اینکه ورزش می تواند دریچه ای برای صلح میان کشورها باشد اظهارداشت: باید به ورزش نیروهای مسلح نگاه جدی داشت .توجه به این امر موجب می شود تا دریچه‌ای برای صلح و دوستی میان ملت‌ها بوجود آید.

وی افزود: می توان با ورزش بسیار راحت از آنچه تصور می شود میان دو کشور تعامل وارتباط دوستانه برقرار کرد. باید در ورزش نیروهای مسلح ،هم بعد همگانی و هم بعد قهرمانی مورد توجه قرار گیرد. ضمن اینکه پیشرفت ورزش نشان دهنده پیشرفت فرهنگ، صنعت و سایر شاخص‌های توسعه یافتگی است. پس باید بیش از پیش به آن توجه داشت.

امیر سیاری با اشاره به اینکه ما برای اولین بار میزبانی مسابقات تیروکمان نظامیان جهان را برعهده داریم افزود: نیروهای مسلح و ارتش کشورمان این افتخار را دارند که میزبان اولین دوره مسابقات تیر و کمان سیزم است .تیر و کمان ورزشی کاملا نظامی است و از جمله مهارت‌های نیروهای مسلح به شمار می‌رود. امیدواریم این مسابقات در توسعه این ورزش نقش مهمی داشته باشد. ورزش تیر وکمان اهمیت زیادی در بین نیروهای مسلح دارد.

 

فولادی: آرزوی ما گسترش صلح و دوستی جهانی است

در ادامه امیر جمشید فولادی رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش در گفت وگو با " جوان آنلاین" درباره میزبانی این دوره از رقابتها گفت: با اشاره به اینکه شعار سیزم صلح و دوستی از طریق ورزش در سراسر جهان است، افتخار داریم که ارتش جمهوری اسلامی میزبانی این دوره را بر عهده دارد  و آرزوی ما گسترش صلح و دوستی جهانی است.

سرتیپ دوم جمشید فولادی، رییس سازمان تربیت ‌بدنی ارتش با اشاره به اینکه این اوین دوره میزبانی ما در مسابقات تیروکمان سیزم است اظهار داشت: در این دوره از رقابتها که مسابقاتش از فردا برگزار می شود ، شش تیم خارجی با حضور تیم‌های چین، روسیه، اوکراین، کره شمالی ، سریلانکا و برزیل و با حضور ۱۰۰ ورزشکار در دو رشته ریکرو و کامپوند زنان و مردان با هم به رقابت می پردازند که تا روز پنجشنبه‌ ادامه‌ خواهد داشت .

وی افزود: با توجه به اینکه میزبان برگزاری این رقابت‌ها هستیم، این میزبانی از اهمیت بالایی برخوردار است و سعی کردیم با همکاری ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و ناجا این رقابت‌ها را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم. هدف ما این است که بتوانیم از طریق ورزش با سایر کشورها ارتباط برقرار کنیم و دیپلماسی دفاعی را ارتقا ببخشیم. ورزش در یگان‌های مختلف ارتش در حال‌ پیگیری است و ما نیز سعی خواهیم کرد در تمامی رشته‌ها جایگاه خوبی را در ارتش رقم بزنیم. ما چون برای اولین بار میزبان این دوره از رقابت‌ها هستیم، تلاش خواهیم کرد این رقابت‌ها را در شان ایران برگزار کنیم به‌ هر حال در کنار برگزاری این رقابت‌ها به د نبال قهرمانی نیز هستیم. تصور نمی‌کنم هیچ تیمی به دنبال قهرمانی نباشد. این مسابقات از لحاظ فنی و تکنیکی بر اساس مقررات فدراسیون جهانی برگزار می‌شود و چون بر اساس مقررات سیزم است.

رییس سازمان تربیت ‌بدنی ارتش افزود: سال آینده المپیک چین برگزار خواهد شد و تیم نیروهای مسلح در ۱۵ رشته ورزشی در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد. تلاش ما بر این است تا بتوانیم در اکثر رشته‌ها با آمادگی خوبی در این مسابقات حضور پیدا کنیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار