کد خبر: 934160
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
یووه، سیتی و کهکشانی‌ها روی نوار خوشبختی
تیم‌های مدعی فوتبال جهان این روز‌ها شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند. از یک‌سو در اروپا منچسترسیتی به صدر جدول بازگشت، رئال به پیروزی‌هایش تداوم بخشید، بارسلونا در نیوکمپ باخت و تیره‌روزی‌های میلان ادامه پیدا کرد.
اشرف رامين
تیم‌های مدعی فوتبال جهان این روز‌ها شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند. از یک‌سو در اروپا منچسترسیتی به صدر جدول بازگشت، رئال به پیروزی‌هایش تداوم بخشید، بارسلونا در نیوکمپ باخت و تیره‌روزی‌های میلان ادامه پیدا کرد. از سوی دیگر در امریکای جنوبی تکلیف قهرمان لیبرتادورس به بازی برگشت کشید تا تب فوتبال در آرژانتین همچنان بالا باشد.

سرافرازی رئال
در شبی که انتظار می‌رفت آبی‌و‌اناری‌ها به یکه‌تازی خود در لالیگا ادامه دهند، شکست سنگین ۴ بر ۳ را در خانه متحمل شدند. این در حالی بود که کهکشانی‌ها یک برد پرگل دیگر را با هدایت سولاری به دست آوردند و اختلاف امتیازشان را با بارسلونای صدرنشین به عدد ۴ کاهش دادند. این چهارمین برد متوالی رئال‌مادرید با سرمربی موقت خود است. قو‌های سفید با ۲۰ امتیاز ششم جدول رده‌بندی هستند و نتایج خوب این تیم در بازی‌های اخیر، سولاری را به آینده امیدوار کرده است: «تیم ما شخصیت خود را نشان داد. این پیروزی نیز مانند دیگر پیروز‌هایمان است. هر بازی داستان خودش را دارد و باید از شروع تا پایان تمام تلاش خود را کرد. مهم‌تر از همه، این است که بدانیم چه چیزی برای تیم خوب است، بقیه مسائل مهم نیست.» بارسا، اما در نیوکمپ به میدان رفت و لیونل مسی نیز به ترکیب تیمش بازگشت، ولی این دو مزیت نیز جلوی شکست صدرنشین را نگرفت تا والورده در نشست خبری با ناراحتی پاسخ خبرنگاران را بدهد: «نتوانستیم بازی را به خوبی کنترل کنیم. در زدن ضربات نهایی هم دقت لازم را نداشتیم. فکر می‌کنم همان نیمه اول بازی را باختیم. در تمام خطوط مشکل داشتیم. پس از هفته‌ها کسب نتایج خوب و بازی‌های بزرگ، فکر می‌کنم بازیکنان دچار غرور شده بودند.» آبی و اناری‌ها از سپتامبر ۲۰۱۶ به بعد در نیوکمپ شکست نخورده بودند.

برتری پپ بر مورینیو
درخشش در دربی منچستر یک‌بار دیگر برتری گواردیولا را نسبت به خوزه مورینیو ثابت کرد. برد ۳ بر یک من‌سیتی مقابل من‌یونایتد علاوه بر اینکه آبی‌ها را به صدر جزیره بازگرداند، تیم آقای خاص را دوباره اسیر بحران کرد. شیاطین با سه برد متوالی از بحران فاصله گرفته بودند، اما تیم پپ دوباره آرامش را از یونایتدی‌ها گرفت. البته سرمربی من‌سیتی از اینکه بازیکنانش نیمه اول را با ترس به پایان رساندند، ناراحت بود: «در نیمه اول ما کمی با ترس بازی می‌کردیم. از نظر من منچسترسیتی شایسته پیروزی در این دیدار بود.» سرمربی پرتغالی یونایتد نیز اشتباهات شاگردانش را علت این باخت عنوان کرد و گفت: «نمایش بدی ارائه ندادیم، اما اشتباهاتی هم داشتیم. ما دو بازی سنگین خارج از خانه برابر یوونتوس و سیتی داشتیم و فشار روانی زیادی روی تیم بود. معتقدم برخی بازیکنانم زیر این فشار بودند. در برابر تیمی مانند منچسترسیتی اگر مرتکب اشتباه شوید، تاوان سختی خواهید داد و هر سه گل حریف هم روی اشتباهات ما به ثمر رسید. نباید اینقدر راحت توپ‌ها را از دست می‌دادیم. نمی‌توان تقصیر را گردن داوید دخیا انداخت. شکست در دربی همیشه ناراحت‌کننده است، اما برای دیدن یونایتد واقعی نیاز به زمان داریم.»

بحران در میلان
بانوی پیر با گلزنی کریس رونالدو آ. ث. میلان را از پیش‌رو برداشت تا همچنان بدون رقیب در کالچو به مسیرش ادامه دهد. پیروزی ۲ بر صفر یوونتوس برابر میلان فاصله صدرنشین با تیم دوم سری آ. را به شش امتیاز رساند. آلگری، سرمربی موفق راه‌راه‌پوشان فراموش کردن شکست مقابل منچستر را موفقیت بزرگی برای شاگردانش خواند: «بعد از شکست برابر منچستریونایتد به خود آمدیم و خوشبختانه در این دیدار با تمرکز بالایی وارد زمین شدیم. همین مسئله باعث شد تا به پیروزی برسیم. در سن‌سیرو بازی کردن آسان نیست.» در آن سوی میدان، اما ناکامی در سن‌سیرو به منزله بحرانی شدن اوضاع میلان و تحت فشار قرار گرفتن گتوزو است، به ویژه که هیگواین در این بازی هم پنالتی از دست داد و هم اخراج شد. سرمربی آ. ث. میلان بعد از باخت تیمش گفت: «دنبال بهانه آوردن نیستم. برابر تیمی قوی‌تر از خود تن به شکست دادیم. آن ضربه پنالتی اگر گل می‌شد همه چیز تغییر می‌کرد.»

بازی سرنوشت
بازی رفت فینال جام کوپا لیبرتادورس برنده نداشت. دیدار بوکاجونیورز و ریورپلاته آرژانتین در ورزشگاه بومبونرا برگزار شد و دو تیم پرطرفدار آرژانتین به تساوی ۲- ۲ رضایت دادند. با این نتیجه به نظر می‌رسد ریورپلاته که در بازی برگشت میزبان است، شانس بیشتری برای پیروزی در سوپرکلاسیکو دارد. باروس اسکلوتو، سرمربی بوکاجونیورز در حالی از شاگردانش انتقاد کرد که این بازی به خاطر بارش شدید باران با یک روز تأخیر برگزار شد: «باید پیروز میدان می‌شدیم. موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم، خیلی زیاد. فکر می‌کنم تیم ما تیم برتر زمین بود، ولی ریورپلات بازی خودش را کرد و برای ما مشکل‌ساز شد. ما فرصت داشتیم که نتیجه را ۳ بر ۲ کنیم، ولی فرانکو سیو خیلی خوبی انجام داد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار