کد خبر: 934162
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
سرمایه‌گذاری کردن در بازار دلار تاکنون افراد زیادی را گرفتار باند تبهکاران کرده است. خیلی‌ها با فروش املاک و اموالشان پولشان را در بازار دلار سرمایه‌گذاری کردند، اما با یک بی‌احتیاطی یا اعتماد بی‌جا سرمایه‌شان را از دست داده‌اند.
سرمایه‌گذاری کردن در بازار دلار تاکنون افراد زیادی را گرفتار باند تبهکاران کرده است. خیلی‌ها با فروش املاک و اموالشان پولشان را در بازار دلار سرمایه‌گذاری کردند، اما با یک بی‌احتیاطی یا اعتماد بی‌جا سرمایه‌شان را از دست داده‌اند. یکی از این افراد مردی ۳۰‌ساله‌است که با فروش زمین ۳‌میلیارد تومانی‌اش پولش را به دلار تبدیل کرد، اما با خیانت دوستش همه دلار‌ها را از دست داد.
به گزارش خبرنگار ما، این مرد ۳۰‌ساله دوم آبان‌ماه وارد کلانتری‌۱۲۸ تهران‌نو شد و گفت که یکی از دوستانش که مسعود نام دارد کوله‌پشتی او را که حاوی ۱۳۵‌هزار دلار بود سرقت کرده و به محل نامشخصی فرار کرده است. بعد از آن پرونده به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه‌۸ تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. مرد جوان این بار توضیحات بیشتری از شکایتش را مطرح کرد و گفت: مدتی قبل زمینی در محله فشم داشتم که آن را به مبلغ ۳‌میلیارد تومان فروختم. بعد با مسعود، یکی از دوستانم مشورت کردم و به پیشنهاد او پولم را به دلار تبدیل کردم تا اینکه یک روز مسعود تماس گرفت و گفت: قیمت دلار بالا رفته و پیشنهاد فروش دلار‌ها را داد. من ۱۳۵ هزار دلار را داخل کوله‌پشتی‌ام گذاشتم و همراه مسعود راهی بازار شدم. حوالی بازار هنگام عبور از کوچه‌ای خلوت ناگهان مسعود چاقویی زیر گلویم گذاشت و کوله‌پشتی‌ام را گرفت و فرار کرد. من خیلی زود خودم را به خانه‌شان در خیابان فرخی در محله تهران نو رساندم، اما او به خانه هم نرفته بود. با اطلاعاتی که شاکی در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان با بررسی تماس‌های مسعود متوجه شدند که او با دختری به نام سارا که ساکن خیابان سهروردی است ارتباط دارد. سارا وقتی مورد تحقیق قرار گرفت، گفت که از مسعود خبر ندارد. وقتی مأموران پلیس در خانه سارا بیش از ۱۰‌هزار دلار کشف کردند او گفت: مسعود روز حادثه به خانه‌اش آمد و ۱۰ هزار دلار به او داد. سارا همچنین مخفیگاه مسعود را که خانه‌ای اجاره‌ای در پل گیشا بود به پلیس معرفی کرد. با اطلاعاتی که سارا در اختیار پلیس گذاشته بود کارآگاهان پنجم‌آبان‌ماه مسعود را بازداشت و در بازرسی از خانه‌اش حدود ۷ هزار تا از دلار‌های سرقتی را کشف کردند. او در بازجویی‌ها به سرقت اعتراف کرد، اما گفت که بقیه دلار‌ها را از او سرقت کرده‌اند. او توضیح داد بعد از سرقت دلار‌ها خودم را به کرج رساندم و برای چند روز در خانه مجردی دو برادر به نام‌های سعید و آرمان که از بستگانم هستند مخفی شدم. در مدت ۱۰ روزی که آن‌جا پنهان شده بودم ماجرای سرقت دلار‌ها را برایشان توضیح دادم. روز دهم وقتی برای فروش دلار‌ها از خانه خارج شدم ناگهان دو موتورسوار به من حمله کردند و کوله‌پشتی که ۱۲۰‌هزار دلار داخلش بود را سرقت کردند. متهم گفت: دو موتورسوار از دوستان سعید و آرمان بودند و من قبلاً آن دو را همراه آن‌ها دیده بودم.
بعد از به دست آمدن این سرنخ سعید و آرمان بازداشت شدند و اعتراف کردند که سرقت را دو نفر از دوستانشان که بهمن و بیژن نام دارند مرتکب شده‌اند. در شاخه دیگری از تحقیقات مخفیگاه بیژن و بهمن هم در محدوده گیشا شناسایی شد و ظهر روز بیستم آبان‌ماه هر دو بازداشت شدند. آن‌ها در بازجویی‌ها به سرقت دلار‌ها اعتراف کردند. بیژن گفت: بعد از سرقت دلار‌ها راهی زادگاه‌مان در غرب کشور شدیم و دلار‌ها را آن‌جا مخفی کرده و به تهران برگشتیم. سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات در خصوص سرنوشت دلار‌های مسروقه در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار