کد خبر: 934306
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
مردم بعد از ۱۳ آبان نسبت به قبل از آن، امیدواری بیشتری پیدا کرده‌اند، در حالی که قبل از ۱۳ آبان، عده‌ای تصور می‌کردند که اتفاقات خاصی رخ خواهد داد و همه زندگی مردم به هم خواهد ریخت، اما پس از آن روز همه مشاهده کردند که این تصورات واهی و غلط است.
مردم بعد از ۱۳ آبان نسبت به قبل از آن، امیدواری بیشتری پیدا کرده‌اند، در حالی که قبل از ۱۳ آبان، عده‌ای تصور می‌کردند که اتفاقات خاصی رخ خواهد داد و همه زندگی مردم به هم خواهد ریخت، اما پس از آن روز همه مشاهده کردند که این تصورات واهی و غلط است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر روحانی روز گذشته در جلسه شورای عالی اجتماعی کشور، اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سال‌های اخیر را امیدوارکننده دانست و اظهار داشت: همه دستگاه‌ها به‌ویژه وزارت کشور در پی تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل و آسیب‌های اجتماعی، با احساس وظیفه بیشتری وارد عرصه شده و آمار اقدامات انجام شده، نشان می‌دهد که گام‌های بسیار مهم و خوبی در این عرصه برداشته شده است. وی خاطرنشان کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی از مسائل بسیار حساس برای مردم است و چنانچه آمار بهبود شاخص‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی به مردم منتقل شود، می‌تواند برای دلگرم‌کننده باشد.

امید به آینده را باید تقویت کنیم

رئیس شورای عالی اجتماعی کشور یادآور شد: فناوری‌های نوین و دستاورد‌های علمی جدید در کنار مصائبی که می‌تواند داشته باشد، برای مردم تسهیلات، امنیت و آرامش خاطر ایجاد کرده و خانواده‌ها با استفاده از امکانات دیجیتالی و تلفن همراه می‌توانند به راحتی از وضعیت فرزندان خود آگاهی یابند، ضمن اینکه مردم با استفاده از این فناوری‌ها می‌توانند بسیاری از امور و کار‌های روزمره خود را انجام دهند. روحانی یکی از عوامل حاشیه‌نشینی را مهاجرت از روستا عنوان کرد و گفت: امروز ساکنان روستا‌ها با استفاده از فضای اینترنت و موبایل، صنایع دستی و امکانات گردشگری خود را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی می‌کنند و این فناوری‌ها به ابزاری برای تثبیت روستا‌ها تبدیل شده است و بی‌تردید توسعه عالمانه و همه جانبه آن می‌تواند در رفع مشکل حاشیه‌نشینی مؤثر باشد. وی به اهمیت تقویت امید به آینده در برخورد با مسائل اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: بدون تردید اگر امید به آینده نباشد، ناهنجاری‌ها و جرایم اجتماعی افزایش می‌یابد، بنابراین همه به‌ویژه رسانه‌های اجتماعی باید امید به آینده را در بین مردم تقویت کنند.

مردم بعد از ۱۳ آبان، امیدوارتر شده‌اند

روحانی خاطرنشان کرد: اگر چه امروز مردم به واسطه تحریم با مشکلاتی در حوزه اقتصادی و معیشتی مواجه شده‌اند و مشکل کسانی که حقوق ثابت دارند، مضاعف است، اما مطمئن هستیم که مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی قابل حل و فصل بوده و به فضل الهی برطرف خواهد شد و چنین نیست که این مشکلات حل ناشدنی باشد، بنابراین باید نسبت به رفع اینگونه مشکلات امیدوار باشند. رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: مردم بعد از ۱۳ آبان نسبت به قبل از آن، امیدواری بیشتری پیدا کرده‌اند، در حالی که قبل از ۱۳ آبان، عده‌ای تصور می‌کردند که اتفاقات خاصی رخ خواهد داد و همه زندگی مردم به هم خواهد ریخت، اما پس از آن روز همه مشاهده کردند که این تصورات واهی و غلط است و هیچ‌کدام از ادعا‌های دشمن، به آن صورتی که انتظار داشتند، تحقق پیدا نکرد، بنابراین چنین نیست که تصورات دشمن محقق شده و ما ناتوان باشیم.

مقابله با آسیب‌ها نیازمند اقدام اجرایی روحانی با بیان اینکه گاهی بعضی از رسانه‌ها و روزنامه‌ها واقعیات تلخ را بیش از آنچه هست، بزرگ جلوه می‌دهند، اظهار داشت: اینگونه بزرگنمایی مشکلات و ناامید کردن مردم، ظلم بزرگی به مردم است و همه باید در این زمینه هوشیارانه عمل کنند. وی خاطرنشان کرد: مقابله و رفع برخی آسیب‌های اجتماعی از جمله فقرزدایی، نیازمند اقدامات عملی و اجرایی است که باید در این حوزه با قوت تصمیم‌گیری و عمل کرد، اما بخشی از این مسائل جنبه روانی دارد و ناشی از بزرگنمایی برخی از مشکلات دارد که در این زمینه اگر امید و نشاط در جامعه افزایش یابد، می‌تواند در برطرف کردن و پیشگیری از آسیب‌ها تأثیرگذار باشد به طور مثال چه ایرادی دارد که بخشی از استادیوم ورزشی که هیچ منافاتی با قانون و شرع و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد به بانوان اختصاص یابد. وی افزود: می‌توان با برخی اقدامات کم‌هزینه میزان رضایتمندی و خشنودی اجتماعی مردم را در جامعه افزایش داد و باید توجه داشت که با سوء ظن نمی‌توان با آن‌ها برخورد کرد. وی خاطر نشان کرد: باید آمار مربوط به کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی به درستی به مردم منتقل شود و چنین آمار دلگرم‌کننده‌ای می‌تواند مردم و جوانان را نسبت به آینده امیدوارکند و چه بسا انتشار آمار مربوط به کاهش طلاق می‌تواند جوانان و خانواده‌ها را به ازدواج آسان و سریع ترغیب کند. روحانی اضافه کرد: امروز باید همه تلاش کنیم تا آمار طلاق هر چه بیشتر کاهش پیدا کند. اگر چه برخی موارد ادامه زندگی برای زوجین امکان‌ناپذیر و وقوع طلاق لازم به نظر می‌رسد، اما تا جایی که امکان دارد، باید با مشاوره و رفع مشکلات خانواده‌ها را به ادامه زندگی تشویق کرد، چرا که طلاق نه تنها برای زن و مرد بلکه آثار سوئی نیز برای فرزندان و جامعه دارد.

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای اجتماعی

رئیس جمهوری اقدامات فرهنگی را اولین گام در مواجهه با مسائل اجتماعی دانست و تأکید کرد: معمولاً در فعالیت‌های فرهنگی مردم بهتر از نهاد‌های دولتی عمل می‌کنند، بنابراین در این حوزه باید سازمان‌ها و جمعیت‌های مردم‌نهاد اصیل پیشتاز باشند. وی به نقش آموزش و پرورش در اصلاح کشور اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین نهاد‌هایی است که می‌تواند در اصلاح امور کشور بسیار مؤثر باشد. روحانی، «امر به معروف» و «نهی از منکر» را به عنوان یکی از وظایف اجتماعی و تأثیرگذار برای اصلاح جامعه مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: اگر «امر به معروف» و «نهی از منکر» به درستی سامان داده شود، می‌تواند از بسیاری از منکرات جلوگیری کرده و مردم را به انجام رفتار‌های درست تشویق کند و معتقدم «امر به معروف» و «نهی از منکر» یک وظیفه مهم همگانی است، منتها گاهی به درستی مورد استفاده قرار نگرفته و چه بسا نتیجه معکوس داشته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
سلام. آقای روحانی ناامیدی ملت از شما و تیمتان است نه چیز دگر.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار