کد خبر: 934338
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
صدر اعظم آلمان طی سخنرانی در پارلمان اروپا حمایت خود را از پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه مبنی بر تشکیل ارتش اروپایی اعلام کرد.
جوان آنلاین:‌ آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان امروز سه شنبه ضمن سخنرانی در پارلمان اروپا در استراسبورگ از ایجاد ارتش اروپایی که به شدت با انتقاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مواجه شده است، حمایت کرد و آن را «الحاقیه خوبی برای ناتو» دانست.

مرکل ضمن استقبال از پیشنهاد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مبنی بر تشکیل یک ارتش اروپایی تاکید کرد سرنوشت اروپا باید در دستان خودش باشد.

مکرون در اوایل ماه ژوئن پیشنهاد تشکیل یک ارتش اروپایی را مطرح کرد که در همان زمان با استقبال مرکل مواجه شد. این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر در آستانه ورود به فرانسه، سخنان اخیر مکرون مبنی بر ایجاد یک ارتش اروپایی مستقل را «توهین‌آمیز» خواند و گفت: اروپا بهتر است بجای آن سهم خود از بودجه ناتو را که بخش عمده‌ای از آن برعهده آمریکاست، بپردازد.

صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنرانی‌اش به مسائل مربوط به ارز اروپایی پرداخت و گفت: زمانی پول مشترک ما می‌تواند اثرگذار باشد که هر عضو مسئولیت خود را برای تامین منابع مالی به عهده بگیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار