کد خبر: 934389
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
زاکانی:
یک فعال اصولگرا با اشاره به فرار رو به جلو اصلاح‌طلبان در ناکارآمدی‌های دولت، گفت: اصلاح‌طلبان نمی‌توانند کارنامه خود را از دولت جدا کنند.
جوان آنلاین: علیرضا زاکانی، عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به موضوع سهم خواهی اصلاح طلبان در مسئله تعیین استانداران گفت: بحث سهم خواهی اصلاح‌طلبان در صحنه سیاسی کشور یکی از پلشتی و زشتی‌هایی است که سبب شده اصل شایسته‌سالاری زیر سوال برود و عملا افراد بر اریکه قدرت تکیه بزنند که شایستگی داشتن آن مسئولیت‌ها را نداشته باشند.

وی با اشاره به سهم خواهی جریانات اصلاح‌طلب دوم خردادی از دولت اظهار کرد: به نظرم سهم خواهی جریان دوم خرداد از بیماری بزرگی به نام عدم شایسته سالاری در کشور نشأت می‌گیرد.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: یکی از زشتی‌های جریانات سیاسی کشور این است، که شعار و وعده می‌دهند، اما پس از رای آوری ملتزم به اجرای آن وعده‌ها و شعار‌ها نیستند.

زاکانی ادامه داد: این جریانات از برخی افراد برای تصدی مناصب سیاسی حمایت می‌کنند، اما زمانی که فرد مورد نظر آن‌ها صلاحیت لازم را برای اداره مسئولیتش نداشت، شانه را از زیر بار مسئولیت خود خالی می‌کنند و عملا با فرار رو به جلو مسیری را دنبال می‌کنند که کاستی‌ها و ناکارآمدی‌های آن فرد مسئول دامنگیرشان نشود.

فعال سیاسی اصولگرا افزود: جریان دوم خرداد بر اساس این مسئله سعی کرد از دولت فاصله بگیرد و نگاه انتقادی نسبت به قوه مجریه داشته باشد، زیرا شعار‌های آن‌ها در سال ۹۲ و ۹۶، تحقق عینی پیدا نکرد و در مقابل فشار بر مردم آنچنان تشدید شد که راهی برای عبور از این چالش پیدا نکردند. آن‌ها به همین خاطر مسیر خود را از دولت مستقر که حامی آن بودند جداکردند و این همان عدم مسئولیت پذیری در قبال مردم است.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اصرار اصلاح طلبان برای اینکه دولت استانداران را از جریان اصلاحات انتخاب کند، خاطر نشان کرد: علت اصرار اصلاح‌طلبان برای حضورشان در استانداری‌های کشور به این دلیل است که استاندار در یک استان نقش رکنی و اساسی دارد و در معادلات آن استان حتما موثر است. اصلاح طلبان اگر نگاهی به انتخابات آینده داشته باشند که قطعا دارند، به طبع این مسیر را دنبال می‌کنند که عناصری که رکن اساسی انتخابات و اجرایی کشور را از آن خودشان کرده و جریان سیاسی اصلاح‌طلب را در مناصب اجرایی حاکم کنند.

زاکانی گفت: معتقدم دولت محترم باید با جستجوی عناصر شایسته‌ای که در سطح استان‌ها وجود دارند از آن‌ها در مناصب اجرایی کشور استفاده کند. بهره گیری از این عناصر شایسته و کارآمد می‌تواند التیام بخش درد‌هایی باشد که ناکارآمدی دولت در سال‌های اخیر به مردم تحمیل کرده است.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: معتقدم اگر دولت بخواهد نگاه تقسیم غنائم و سهم دادن در عرصه اجرایی کشور داشته باشد، ماحصل آن تشدید ناکارآمدی‌های موجود خواهد شد و عملا دولت با پرونده زشتی عرصه اجرایی کشور را ترک خواهد کرد.

وی افزود: به نظرم دولت باید افراد شایسته و کسانی که می‌توانند با قوه مجریه یک تیم پیوسته و موثر را شکل دهند را جستجو کند، و همان افراد به عنوان استاندار انتخاب شود، تا حداقل سال‌های پایانی دولت برخی از استان‌های کشور کامروایی اندکی داشته باشند.

زاکانی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان قادر به جدایی کارنامه خود را از دولت نیستند، تصریح کرد: چنین چیزی ممکن نیست، که اصلاح طلبان بخواهند صورت ماجرا را تغییر دهند و اصل سوال را پاک کنند، معتقدم اصلاح طلبان باید تلاش کنند تا نقاط قوت دولت بیشتر شود و خدمات شایسته تری انجام دهد، لااقل اینگونه باری از گناهان آن‌ها کم می‌شود، و دیگر به ناکارآمدی‌ها دامن نزنند.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان نمی‌توانند کارنامه خود را از دولت جدا کنند، گفت: جریان اصلاحات نمی‌تواند خود را در ناکارآمدی‌های دولت سهیم نداند و با فرار رو به جلو رویه انتقادی نسبت به دولت داشته باشند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
سلام. اصلاح طلب ها دیوارِ حاشا کردن را خوب بلد هستند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار