کد خبر: 934428
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
گفت و گوی "جوان آنلاین" با رئیس سیزم قاره آسیا در پی برگزاری مسابقات قهرمانی تیروکمان ارتش های جهان
مسابقات قهرمانی تیروکمان ارتش های جهان در حالی به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور نظامیان کشور‌های چین، روسیه، اوکراین، کره شمالی، سریلانکا، برزیل و ایران در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می شود که تا امروز فینالیست شدن تیم ملی ایران و روسیه دربخش کامپوند قطعی شده است . در بخش ریکرو ، تیم مردان کشورمان درعین ناباوری برابر برزیل حذف شد، تیمی که امید اصلی برای قهرمانی بشمار می رفت اما در بخش بانوان برای نخستین بار توانستیم درسطح جهانی مقام سوم مسابقات را کسب کنیم.

 سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : مسابقات قهرمانی تیروکمان ارتش های جهان در حالی به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور نظامیان کشور‌های چین، روسیه، اوکراین، کره شمالی، سریلانکا، برزیل و ایران در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می شود که تا امروز فینالیست شدن تیم ملی ایران و روسیه دربخش کامپوند قطعی شده است . در بخش ریکرو ، تیم مردان کشورمان درعین ناباوری برابر برزیل حذف شد، تیمی که امید اصلی برای قهرمانی بشمار می رفت اما در بخش بانوان برای نخستین بار توانستیم درسطح جهانی مقام سوم مسابقات را کسب کنیم.

سردارمهرعلی باران چشمه رئیس سیزم قاره آسیا ، مسئول کمیته سیزم ایران و مشاور ورزشی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره اینکه چطور میزبانی به ایران داده شد گفت: سال گذشته طی جلسه ای که درهیات رئیسه سیزم در کشور فرانسه برگزار شد در خصوص برگزاری مسابقات تیروکمان طرحی ارائه شد که رئیس سیزم شخصا در آن جلسه اشاره کرد که ایران به عنوان اولین میزبان این دوه از رقابتها انتخاب شود که خوشبختانه با موافقت تمامی اعضا این افتخار نصیب کشورمان شد و امروز ما میزبان این دوره ازرقابتها هستیم. بنده هم بعنوان مسئول کمیته سیزم ایران آن را به سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی سپردم تا مسئول اجرایی این دوره از رقابتها باشند.

وی با اشاره با اینکه برگزاری این مسابقات درایران که ازاهمیت بسیار بالایی برخودار است اظهار داشت: از آنجا که این نخستین دوره مسابقات است میزبانی ما ، جای خوشحالی است ضمن اینکه حضور زنان هم دررشته ریکرو و هم کامپوند ، مایه مباهات است. با توجه به بحث حجاب بازیکنان زن خارجی و با توجه به احترام به آئین و مذهب ما تمامی شرکت کنندگان ، قبل ازمسابقات دراین باره توجیه شدند که باید احترامات لازم را در این دوره رعایت کنند که انصاف همکاری لازم را انجام داده اند. امروز جلسه ای هم که با همکارم سرهنگ کارلوس ، نماینده سیزم در این دوره از مسابقات داشتم، بسیار ابراز خرسندی کردند از نحوه برگزاری مسابقات و پذیرایی و مهمان نوازی ما ایرانی ها .

رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه مسابقات در سطح بالایی برگزار می شود افزود: اطلاعات دقیق داریم که تیم روسیه و برزیل با تمام ملی پوشان خود در این دوره حاضر شده اند. این نشان دهنده این است که آنها متوجه قدرت ایران در این رقابتها بوده اند و نمی خواهند از پیش بازنده باشند. ضمن این که تیم کره شمالی هم با بازیکنان خوبی پا به مسابقات گذاشته است و در اندیشه سکو رفتن هستند. تیم ملی تیروکمان کشورمان هم قبل از شروع مسابقات ، یک دوره مسابقات انتخابی در بین نیروی های مسلح برگزار کرد و برای اینکه قدرتمندتر در این دوره از مسابقات ظاهر شود از تعدادی از بازیکنان تیم ملی کشورمان هم دعوت کرد تا در این مسابقات حضور داشته باشند.

مسئول کمیته سیزم ایران در ادامه افزود: دیروز تیم ریکرو مردان کشورمان علی رغم تلاش زیاد اما درعین ناباوری برابر برزیل بازی را واگذار کردن و حذف شدند. نتیجه ای که غیر قابل پیش بینی است و ما امید به قهرمانی این تیم داشتیم. در بخش بانوان هم برای نخستین بار تیم ملی بانوان کشورمان برای اولین بار توانست در سطح جهانی مقام سومی مسابقات را کسب کند.موضوعی که برای ما و حتی فدراسیون هم حائز اهمیت است. در بخش انفرادی هم مسابقات در حال پیگیری است امیدوارم بهترین نتیجه ممکن را ملی پوشان کشورمان کسب کنند. در بخش کامپوند ، تیم مردان و تیم بانوان ما با تیم ملی روسیه به فینال راه یافتند که برای باید رودرروی هم مسابقه دهند.امیدوارم در رشته کامپوند قهرمان اولین دوره از این مسابقات شویم.

رئیس سیزم قاره آسیا با اشاره به اینکه ۱۳۶ کشور در جهان عضو سیزم هستند اظهار داشت: پس از کمیته بین الملل المپیک IOC، سیزم با ۱۳۶ کشور بزرگترین مجموعه ورزشی دنیا را در اختیار دارد. سیزم یک رئیس و دبیر کل دارد.دبیرخانه مرکزی آن هم در کشور بلژیک استقرار دارد و از هر قاره هم یک نماینده دارد که سال ۹۴ طی انتخاباتی که بین من و نماینده کشور عربستان انتخابات برگزار شد بنده با ۸۶ درصد رای توانستم برای اولین بار نماینده کشورایران در سیزم باشم. در واقع این عنوان پس از حضور ۵۸ سال ایران در سیزم کسب شد که مایه مباهات است. در آسیا هم از ۴۳ کشوری که وجود دارد ۳۳ کشور به عضویت سیزم درآمده اند و یکی از اهداف اصلی من به عضویت درآوردن این ده کشور است.ژاپن و کشرهای تازه استقلال یافته از جمله کشورهایی هستند که به عضویت سیزم درنیامده اند.

وی افزود: تعامل و هماهنگی زیادی با آقای شعبانی بهار و کیارستمی و سایر دوستان در فدراسیون تیروکمان دادشتیم و سعی کردیم با کمک آنها  این رقابت‌ها بر اساس استانداردهای فدراسیون‌های جهانی برگزار کنیم. یکی از اهداف صلی بل توجه به شعار سیزم سعی داریم تا با ورزش ، صلح و دوستی را در بین کشورها رواج دهیم.

مشاور ورزشی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درپاسخ به "جوان آنلاین" مبنی براینکه چرا ۷ کشور در این دوره حضور یافتند اظهار داشت: وقتی این مطرح شد بیش از ۱۲ کشور اعلام آمادگی خود را برای حضور اعلام کردند که بعدا بنا بر دو دلیل عمده به ۷ کشور کاهش یافت.هزینه های مالی یکی از مواردی است که باعث شد تا برخی از کشورها نتوانند در این دوره حضور یابند. مثلا کره جنوبی رسما اعلام کرد که باید یک سال زودتر شرایط مسابقات اعلام می شد تا ما این نوع مسابقات را در ردیف بودجه ورزشی کشورشان قرار می دادند. دومین مورد مسائل سیاسی است که متاسفانه باعث شد تا برخی کشورها در این دوره حضور نداشته باشند.علی رغم این که شعار سیزم ، صلح و دوستی میان ملت هاست اما بازهم کارشکنی برخی کشورها باعث شد تا دراین دوره شرکت نکند. برای این دوره با توجه به اینکه ورودی المپیک چین بود برای ما مهم است.المپیک چین سال آینده برگزار می شود و قرار است رشته تیروکمان هم جز رشته هایی باشد که در این المپیک شرکت داده می شود باشد.نکته جالب اینکه ما هنوز در سیزم رئیس کمیته تیروکمان نداریم و مسئولیت فعلا بر عهده من می باشد تا انشاله طی ماه آینده شخصی را برای این کمیته منصوب کنم تا او مقدمات این رشته را در المپیک سیزم فراهم کند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار