کد خبر: 934695
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه به همراه چند تن از مدیران و مسئولان موزه با حضور در حوزه هنری، در جلسه‌ای، زمینه همکاری بیشتر با این مجموعه را بررسی نمودند. دکتر محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری ضمن خوش آمدگویی به مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و هیئت همراه، از حضور ایشان ابراز خرسندی نمودند.
 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ دکتر علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه به همراه چند تن از مدیران و مسئولان موزه با حضور در حوزه هنری، در جلسه‌ای، زمینه همکاری بیشتر با این مجموعه را بررسی نمودند.  دکتر محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری ضمن خوش آمدگویی به مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و هیئت همراه، از حضور ایشان ابراز خرسندی نمودند.

وی در ادامه سخنان خود در این جلسه گفت: حوزه هنری، موسسه وابسته به سازمان تبليغات اسلامی ازعمده‌ترين متوليان فرهنگی- هنري كشور است كه با محوريت عنصر الهی اسلام و حكومت اسلامی، دست‌اندركار فعاليت‌های گسترده و متنوعی از قبيل: انتشار چندين عنوان نشريه با زمينه‌های فرهنگی و هنری، آموزش رشته‌های مختلف هنری، تهيه‌كنندگی و ساخت فيلم‌ها سينمايی، توليد فيلم‌نامه با بهره‌گيری از استعدادهای كشور، پشتيبانی از گروه‌های هنری در زمينه‌های گوناگون، حمايت از برگزاری نمايش‌های آيينی و تعزيه، اقدام به احيای هنرهای اصيل ايرانی- اسلامی و... است. دکتر محسن مومنی شریف در ادامه، افزود: وظایف هر دو سازمان در هم تنیده و یکی محسوب می شوند و در هر دو سازمان  نسبت به ارزشهای دفاع مقدس شناخت کامل وجود دارد و ما بدنبال فعالیت های مشترک و استفاده از امکانات هر دو مجموعه و همچنین هم افزایی بیشتر هستیم.

 

 

دکتر جعفری علی اصغر جعفری نیز در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن ایام هفته وحدت و امامت حضرت مهدی موعود(ع)، گفت: ما نسبت به نیرو های حوزه آشنایی داریم و آنها شاخص محسوب می شوند. علی اصغر جعفری با معرفی ظرفیت ها و امکانات موزه، بیان کرد: ظرفیت های زیادی در مجموعه موزه وجود دارد و ما اگر بصورت مشترک بتوانیم از امکانات یکدیگر استفاده کنیم بسیار موثر تر خواهیم بود. به طور مثال برخی از آثاری که مجموعه شما نگه داری می کند تابلوهای اوایل انقلاب است و مجموعه موزه می تواند در گالرهای خود که از بزرگترین گالری های تهران است، از آنها بهره ببرد که یک حس نوستالژی به همراه خواهد داشت. ایشان در ادامه افزود: با ایجاد یک کارگروه و اتاق فکر می توانیم در همه زمینه ها مانند برگزاری جشنواره ، تجلیل از هنرمندان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، فعالیت مشترک داشته باشیم.

وی ادامه داد: موزه انقلاب و دفاع مقدس با حوزه هنری اشتراکات ماموریتی بسیاری داریم. حوزه هنری زادگاه هنرمندان انقلابی بسیاری است که در هنر انقلاب نقش مهم و راهبردی را ایفا کرده‌اند. اگر موزه با حوزه هنری کارهای مشترک خود را افزایش دهد موجب بهبود کارایی زحمات هنرمندان و مدیران فرهنگی و هنری این دو نهاد فرهنگی و هنری می‌شود. به عنوان مثال ما در موزه انقلاب و دفاع مقدس گالری عظیم و مجهزی داریم که می‌تواند به میزبان آثار هنرهای تجسمی حوزه هنری باشد. همچنین بسیاری دیگر از ظرفیت‌های دیگر موزه که قابلیت همکاری گسترده با این نهاد فرهنگی و هنری را دارد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پایان گفت: ما از برپایی کارگروهی مشترک میان موزه انقلاب و دفاع مقدس با حوزه هنری انقلاب اسلامی استقبال می‌کنیم و خواهان جریان هرچه سریعتر آن هستیم. همکاری با حوزه هنری به عنوان نهادی که موفقیت‌های پی‌در‌پی را در این سال‌ها تجربه کرده است مایه فخر موزه انقلاب و دفاع مقدس است. انشالله به زودی با برپایی کارگروه‌های ذکر شده تفاهم‌نامه‌ای مشترک و سازمان یافته منعقد شود تا بیش از گذشته میان این دو نهاد فرهنگی و هنری همکاری حاصل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار