کد خبر: 934990
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
معاون میراث فرهنگی استان اردبیل:
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بخشی از عملیات مرمت دو خانه قاجاری در شهر اردبیل به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، کریم لطفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از عملیات مرمت دو خانه رئیسی و خلیل زاده مربوط به دوره قاجار به اتمام رسیده و مابقی در حال اجرا است.

وی افزود: در خانه رئیسی مرمت هشتی ورودی، راهرو و چایخانه، مرمت اتاق های طبقه دوم و ادامه تکمیل مرمت دیوارهای طنبی، مرمت درب و پنجره های چوبی، اصلاح ایزوگام، سیم کشی و لوله کشی انجام شده و نقاشی داخل بنا در حال انجام است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: در خانه خلیل زاده نیز مستند سازی، آسیب شناسی و  ارائه طرح مرمت توسط مشاور با هزینه مالک در حال انجام است.

لطفی تصریح کرد: همچنین در این بنای تاریخی، پاکسازی، آوار برداری و شمع بندی و اجرای داربست و پوشش ایرانیت بنا توسط میراث و مالک انجام شد که خانه رئیسی در سال 95 و خانه خلیل زاده در سال 82 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

ناصر محمودی نیز در خصوص زیرساخت های این پروژه گردشگری شهر هیر تصریح کرد: عملیات احداث زیرساخت راه در پل معلق هیر آغاز شده که به منظور حمایت از بخش خصوصی تامین بخشی از زیرساخت پل معلق هیر توسط اداره کل متقبل شده است.

وی افزود: در فاز نخست جاده سازی از شهر هیر تا ورودی پل به طول یک کیلومتر انجام می شود که پیمانکار آن نیز انتخاب شده است.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: کل برآورد اعتباری این پروژه 850 میلیون تومان است که در فاز نخست 300 میلیون تومان تخصیص یافت.

محمودی با اذعان به اتمام راهسازی در سال جاری اضافه کرد: در ادامه عملیات برق رسانی انجام می شود و اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

او تاکید کرد: عملیات برق رسانی نیز امسال به اتمام می رسد و در اسفند ماه پروژه پل تمام شیشه ای هیر قابل بهره برداری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر