کد خبر: 935100
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
دبیر کارگروه توسعه صادرات استان خبر داد
دبیر کارگروه توسعه صادرات استان سمنان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صادرات حدود ۱۹۸ هزار تن کالای این استان در سال جاری خبر داد.

بهروز اسودی در چهارمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان افزود: کالاهای صادراتی این استان به ۴۲ کشور جهان صادر شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی در استان ۴۵۷ دلار است. که به ۴۲ کشور جهان صادر شده است .

وی در ادامه ضمن بیان گزارش تحلیلی از روند صادرات و واردات استان، شاخص ترین مشکلات و نیازمندی های بخش خصوصی در تجارت با کشورهای همجوار را مشکلات و نبود شعب بانکهای ایرانی و مشکلات نقل و انتقال ارز عنوان کرد .

دبیر کارگروه توسعه صادرات استان سمنان مسایل کشتی رانی و حمل و نقل و نبود توافقنامه های مورد نیاز بر اساس تعرفه ترجیحی و مراکز تجاری دائم ایران با کشورهای همسایه را از دیگر موانع صادراتی در استان ذکر کرد و گفت: در جهت تقویت مناسبات تجاری با کشور های همجوار و رفع بزرگترین مشکلات مبادله تجاری با کشورها که اخذ تعهدات ارزی می باشد برنامه ریزی های مدون و راهبردی باید صورت پذیرد .

اسودی بر ضرورت برگزاری مستمر نمایشگاه ها و ارائه توانمندی های تولید کنندگان ایرانی در کشورهای همجوار تاکید کرد و اظهار داشت: تقویت دفاتر رایزنی بازرگانی در کشورهای همجوار و تسهیل در فرایند ترخیص کالا در گمرکات دو کشور می تواند به توسعه صادرات غیرنفتی در استان کمک کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر