کد خبر: 935157
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
مدیرکل دفتر تأمین مسکن و ساختمان کمیته امداد :
مدیرکل دفتر تأمین مسکن و ساختمان کمیته امداد با بيان اينکه در حال حاضر ۱۰ هزار مسکن روستایی در ۱۴ استان محروم کشور با همکاری سپاه در حال ساخت است، از برنامه‌ریزی برای ساخت ۶۰ هزار واحد مسکن برای مددجویان این نهاد در سال جاری خبرداد.

حوريه ملکي خبرنگار "جوان آنلاين" - ابراهیم بازیان مدیرکل دفتر تأمین مسکن و ساختمان کمیته امداد در نشست خبری با اشاره به اينکه از خانواده یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری تحت پوشش کميته امداد ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن هستند، میزان بودجه اختصاص یافته برای تأمین مسکن در طول ۴ سال گذشته را مد نظر قرار داده و گفت: بودجه کمیته امداد در حوزه مسکن از سال ۹۴ تا۹۷ از ۲۸۳ میلیارد تومان به ۹۱۹ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

وي افزود: امسال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای تأمین مسکن خانواده‌ها برنامه‌ریزی شده است که این برابر با رشد ۳۰۰ درصدی توجه به مسکن بوده البته این میزان رشد غیر از تأمین مسکن برای مناطق زلزله کرمانشاه است.

بازيان با بیان اینکه در سال جاری نزدیک به ۶۰ هزار خدمت در حوزه مسکن مددجویان برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: ۳۰ هزار واحد مسکن مربوط به تعمیرات است و ۳۰ هزار مسکن نیز در حال احداث است و این مساکن از نوع مقاوم و مستحکم  برنامه ریزی شده است و به جرأت می‌توان گفت عملکرد کمیته امداد معطوف به تولید محصولی به عنوان مسکن مددجویی از لحاظ مناسب بودن و مقاوم بودن است.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و ساختمان کمیته امداد رویکرد دوم کمیته امداد در حوزه مسکن را توجه به مقاوم‌سازی و بافت‌سازی مساکن روستایی برشمرد و گفت: این خدمات در روستاها خدمات مسکن در شهرهاست به دلیل اینکه بیش از ۵۰ درصد خانواده‌های روستایی و ۵۰ درصد بافت‌های روستایی غیر مقاوم هستند ضمن اینکه با تأمین مسکن زمینه اشتغال روستایی را فراهم می‌کنیم و مشاغل خانوادگیی توسعه می‌یابد.

بازیان اضافه کرد: به ازاء هر واحد مسکن در شهر می‌توانیم ۳ مسکن در مناطق روستایی بسازیم ضمن اینکه با استفاده از سرانه‌های بلاعوض در چند سال اخیر مسکن مددجویان تأمین شده که بخشی از آن از مسکن مهر و با پرداخت ۵۰ درصد هزینه مربوط از طریق پرداخت وام بوده است.

وی بیان داشت: در سال جاری وزارت مسکن و شهرسازی مساکن غیر متقاضی که زير 30 درصد پيشرفت فيزيکي داشته اند را به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص می‌دهد که بر همين اساس کمیته امداد تا ۵۰ هزار واحد مسکن را در برنامه خود دارد و تاکنون ۳ هزار واحد مسکن به مرحله واگذاری رسيده است.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و ساختمان کمیته امداد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ها با دستگاه‌های مختلف در جهت تأمین مسکن برای مددجویان یادآور شد: هم‌افزایی با سپاه، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و خیران از اهداف کمیته امداد در بخش تأمین مسکن مددجویان است ضمن اینکه در راستای تفاهم‌نامه با سپاه در مرحله دوم ساخت ۱۰ هزار مسکن روستایی در ۱۴ استان محروم شروع شده که ۲۹ درصد کار آن انجام شده و تلاش می‌کنیم تا یکسال آینده این کار انجام شود.

به گفته بازیان براساس سیاست‌های ابلاغی، کمیته امداد در برنامه ششم موظف شده‌ خدمات به مددجویان را به سمت کمک‌های بلاعوض سوق دهد که در همين راستا و با هدف تشویق مددجویان به تأمین مسکن موضوع اعطای وام قرض‌الحسنه در دستور کار کميته قرار دارد.

وي در مورد ميزان وام و اعتبارات در اين زمينه هم گفت: براي اين کار ۱۵ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کنیم و در سال جاری ۲ هزار میلیارد ریال در این خصوص برنامه‌ریزی شده است.

وی از اختصاص هزار میلیارد تومان بودجه در حوزه مسکن در کمیته امداد در سال جاری خبرداد و گفت: ۴۴ درصد این بودجه تحقق یافته و برای ۶۰ هزار واحد مسکن برنامه‌ریزی شده که ۶۱ درصد این مساکن تحویل داده شده است.

 

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و ساختمان کمیته امداد با اشاره به تأمین مسکن زلزله زدگان کرمانشاه هم یادآور شد: برنامه یکساله تهیه کردیم و نزدیک به ۱۰ هزار مورد مسکن آسیب دیده شناسایی شد که از این تعداد ۶ هزار واحد تحویل داده شده و مابقی نیز در حال ساخت است که در مجموع ۹۲ درصد از کل برنامه تأمین مسکن یادشده عملیاتی شده است.

بازیان تاکيد کرد: از ۱۰ هزار مسکن شناسایی شده در زلزله کرمانشاه ۴ هزار و ۷۰۰ مورد مربوط به روستاها بوده که از این تعداد ۳ هزار واحد مسکن روستایی و شهری تکمیل و تحویل داده شده و بقیه مساکن نیز تا ۱۵ اسفند تکمیل خواهد شد ضمن اینکه در تأمین مساکن تخریبی از تسهیلات بانکی، کمک‌های بلاعوض و کمک مکمل کمیته امداد به ازای ۱۲ میلیون تومان کمک به مساکن روستایی و ۱۵ میلیون تومان مساکن شهری اختصاص یافته است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار