کد خبر: 935278
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
طراح مسیر رالی جاده ابریشم سمنان خبر داد
طراح مسیر رالی جاده ابریشم سمنان و مسئول داوری این مسابقه گفت: رالی جاده ابریشم در استان سمنان به دلیل برخورداری از مسیرهای متنوع، بی نظیر است.

«محمدرضا هدایتی» افزود: تا کنون رالی‌های دو روزه تنها در مسیر کوهستان، کویر یا جنگل برگزار می‌شد و این رالی به دلیل برگزاری در دو مسیر تلفیقی کویر تا کوهستان، در نوع خود بی نظیر است .

وی مسیر برگزاری این مسابقه را بسیار جذاب دانست و گفت: مطمئنا بسیاری از شرکت کنندگان در این رالی ، تا کنون این مسیر را ندیده اند و برای آنها جذاب خواهد بود.

هدایتی یکی دیگر از ویژگی‌های بی نظیر این رالی را همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، کانون جهانگردی و کمیته سافاری فدراسیون عنوان و ابراز امیدواری کرد: این همکاری‌ها تداوم داشته باشد .

مدیر اجرایی رالی جاده ابریشم نیز گفت: بزرگترین و هیجان انگیزترین مسابقه رالی خودروهای دو دیفرانسیل کشور با عنوان "رالی جاده ابریشم" یکم و دوم آذرماه در استان سمنان برگزار می‌شود .

محمدتقی اعرابی افزود: این رویداد گردشگری و ورزشی هیجانی با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و تاریخی دو اقلیم کویر و کوهستان در استان سمنان برگزار می‌شود .

وی گفت: این رقابت ۲ روزه با شرکت 100 خودروی دو دیفرانسیل در حد فاصل مناطق کویری، جنگلی و کوهستانی شهرستان‌های آرادن، سرخه، سمنان و مهدیشهر برگزار می شود .

اعرابی افزود: این رالی با هدف تحقق شعار استان سمنان مقصدی تازه برای سفر و با هدف معرفی جاذبه های گردشگری، تفاوت‌های زیست محیطی مناطق مختلف استان به عنوان یک جاذبه گردشگری و تعریف مسیرهای جدید برای گروه های مختلف طبیعت گردی و ... برگزار می شود .

وی با اشاره به اینکه این رویداد با مشارکت كانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران برگزار می شود، ابراز امیدواری کرد: با تداوم اجرای این برنامه در سالهای آتی، این رویداد گردشگری در تقویم گردشگری کشور به ثبت برسد .

مدیر اجرایی رالی جاده ابریشم گفت: در این رویداد در نظر است، ضمن بهره مندی از موقعیتهای طبیعی و تاریخی در راستای گردشگری و توسعه پایدار و با ایجاد فضای پرنشاط اجتماعی با حفظ معیارهای زیست محیطی، نحوه بهره مندی از ظرفیتهای طبیعی و نحوه برپایی کمپهای طبیعت گردی و گردش بدون تخریب در محیط زیست بازآموزی شود .

اعرابی افزود: این رویداد به صورت ملی و رقابتی برگزار و به برندگان جوایز نقدی از 10 تا 30 میلیون ریال اهدا و به شرکت کنندگان گواهی حضور در این رقابت ملی ارائه می‌شود .

رالی جاده ابریشم استان سمنان از ورودی شمالی ریگ جن تا کوهستان و جنگل برگزار و مراسم اختتامیه آن نیز در شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد برگزار می شود

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر