کد خبر: 935294
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
معاون وزیر صنعت در نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صنعتی البرز:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: اکنون از مجموع 978 شهرک صنعتی مصوب کشور، 807 شهرک در حال آماده سازی و بهره برداری است .

محسن صالحی نیا در اختتامیه نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صنعتی البرز در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تاکنون 33 هزارواحد تولیدی و صنعتی در این شهرک ها مستقر شده اند.

وی با اشاره به اینکه این شهرک ها 74 هزارو500 قرارداد ساخت واحد تولیدی و صنعتی دارند، گفت: یکی از مشکلات تولیدی، قاچاق است که در صورتی شرایط به خوبی پیش برود مشکلات حل می شود.

صالحی نیا افزود: تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به صورت تجمیعی از طریق خوشه های صنعتی و تعاونی ها از برنامه های دولت در سال جاری است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بیان داشت: همچنین تامین منابع مالی مناسب برای اینکه بتوان مواد اولیه این واحدها را با شرایط مناسب و بهتری تهیه کرد از دیگر برنامه های در حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط است.

وی اضافه کرد: تامین زیر ساخت های مناسب ، آموزش، حمایت و پشتیبانی از این واحدها نیز از دیگر برنامه هایی است که دولت با هدف حمایت و پشتیبانی از واحدها در دستور کار قرار داده است.

صالحی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 67 هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور وجود دارد، گفت: بیش از 90 درصد این واحدها صنایع کوچک و متوسط هستند.

 

از پیچ خطرناک اقتصادی عبور می‌کنیم

 

سرپرست استانداری البرز گفت: با همکاری مدیران استان و مدیران بانک‌ها کنار یکدیگر مراحل پیشرفت را طی می‌کنیم و از پیچ خطرناک اقتصادی کشور عبور می‌کنیم.

عزیزالله شهبازی با بیان اینکه صنایع صادقانه تلاش می‌کنند، اظهار کرد: از زمانی که وارد البرز  شده‌ام، اشتغال و تولید و صنعت را در این استان بیشتر مشاهده کرده‌ام.

شهبازی تصریح کرد: با همکاری مدیران استان و مدیران بانک‌ها کنار هم مراحل پیشرفت را طی می‌کنیم و از پیچ خطرناک اقتصادی کشور عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای برگزاری نمایشگاه بیش از یک ماه تلاش شده، اذعان داشت: رونق کسب و کار البرز در حال رشد است و در این میان جوانان مبتکر البرز بدون توجه به تحریم‌ها مشغول کار و برنامه‌نویسی و تولید هستند. با توجه به اهمیت صنعت و اشتغال در استان البرز دستگاه قضایی، نمایندگان مجلس و قوه مجریه کنار عوامل اشتغال و تولید برای توسعه استان تلاش می‌کنند.

شهبازی توجه به حوزه گردشگری را از برنامه‌های مهم استان البرز اعلام کرد و گفت: درصدد ایجاد بندر خشک در استان البرز بوده و در این راستا دنبال حل مشکلات صنعتگران هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار