کد خبر: 935593
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
پژوهشگر مدیریت شهری :

به‌طور معمول ، اکثر شهروندان کرجی مشکل ترافیک و پارک دوبل در خیابان های اصلی و فرعی شهر را به دلیل عدم وجود پارکینگ های کافی حس کرده اند؛ شهروندانی که وقت‌شان، نه تنها در ترافیک، هدر می‌رود بلکه مقداری از آن هم صرف پیدا کردن محل مناسب پارک می‌شود.

از طرف دیگر هم، اگر در جزئیات دقیق‌تر شویم، ردپای کمبود پارکینگ در عوامل تأثیر‌گذار بر ترافیک شهر کرج پیدا می‌شود.

 اما راهکار چیست؟ چرا مسئولان شهری کرج به این مهم توجه کافی را ندارند؟ اگر سری به برخی از خیابان تهران یا کلان شهر های دیگر ایران بزنید، با یک پارکینگ چند طبقه هوشمند مواجه می‌شوید.

از آنجایی که این پارکینگ های طبقاتی هوشمند است، راننده تنها باید اقدامات اولیه را انجام دهد و انتخاب محل مناسب و قرار دادن ماشین در یکی از 404 محل پارک را پارکینگ برعهده دارد.

 همین عامل باعث می گردد برخی از مشکلات ترافیکی و کم بود پارکینگ در شهر برطرف گردد از جمله توانایی در استفاده بهینه از فضا، مشکلی که به خاطر بافت فرسوده برخی از محلات پرترافیک کرج و کم بود فضای کافی برای پارک خودرو با آن رو به رو هستیم.

پارکینگ های طبقاتی هوشمند امتیاز دیگری را نیز نسبت به پارکینگ های معمولی دارا می باشند که آن توانایی ایجاد در رو و زیر زمین و یا به صورت ترکیبی است همین عامل مثبت دیگر باعث می گردد احداث این نوع پارکینگ ها در شهری همانند کرج به یک ضرورت تبدیل شود.

 از جمله دیگر امتیازات احداث پارکینگ های طبقاتی هوشمند شامل هزینه و زمان ساخت و نصب کم نسبت به پارکینگهای سنتی، قابلیت انتقال بعضی از طرحها و تیپها از محلی به محل دیگر، عدم نیاز به پرسنل متعدد به دلیل مکانیزه بودن سیستم و امنیت بالا در حفظ و نگهداری از خودرو می باشد.

با توجه به مزایای پارکینگ های طبقاتی هوشمند لازم است برخی از مسئولان و مدیران شهری نگاه خود را نسبت به ساخت پر هزینه پارکینگ های سنتی در شهر تغییر دهند زیرا پارکینگ های سنتی دارای مشکلاتی از جمله لزوم تهیه زمینی به ابعاد نسبتا بزرگ و خاص و نیز غیر قابل انعطاف بودن طر حهای ساخت اینگونه پارکینگها ، هزینه و زمان ساخت بالا و نیز بالا بودن فضاهای پرت و غیر قابل استفاده به دلیل وجود رمپها، لوپها، مشاعات، ستونهای با مقاطع بزرگ، بالا بودن خطاهای انسانی رانندگان در هنگام ورود و خروج، اتلاف وقت راننده هنگام ورود به پارکینگو پارک در آن و بالعکس. و... می باشند.

 اما در پایان باید گفت احداث و توسعه پارکینگ‌های مکانیزه در سطح شهر کرج به صورت گسترده نیاز امروز این کلانشهر است و با کار کارشناسی و استفاده از فضای کنونی و احداث پارکینگ طبقاتی مکانیزه می توان با آینده نگری در حل مشکل ترافیک قدم های ویژه ای برداشت.

 کرج با دارا بودن جوانان نخبه حتی توانایی بومی سازی و ساخت پارکینگ های طبقاتی هوشمند را به تنهایی دارا می باشد و مدیران شهری کرج می توانند به جای خرید این پارکینگ ها و احداث پرهزینه پارکینگ های سنتی سری به بنیاد ملی نخبگان زده و از توان جوانان کرجی جهت حل مشکلات شهری استفاده نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار