کد خبر: 935754
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به استقبال زارعان از کشت بادام زمینی سطح زیر کشت بادام زمینی در اردبیل ۳ برابر افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد شهریار در جلسه بررسی توسعه کشت بادام‌زمینی در اردبیل اظهار کرد: برداشت مزارع بادام زمینی در سطح یک هزار و 496 هکتار با 498 بهره‌بردار کشاورزی در سه شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار و خلخال انجام شد. 

وی با اشاره به استقبال خوب کشاورزان استان از کشت بادم ‌زمینی افزود: قیمت فروش هر کیلوگرم پیله ترهفت تا هشت تومان و با قیمت فروش مغز 25 تا 28 هزار تومان درآمد خوبی عاید کشاورزان کرده و افزایش سطح زیر کشت آن این شهرستان‌ها در سال آینده قطعی خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: عده‌ای از زارعین بادام‌کار بعد از خشک کردن اقدام به فروش پیله تر می‌کردند و تاکنون به خوبی به فروش رسانده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده افزایش سطح کشت بادام زمینی حداقل دو تا سه برابر باشد.

شهریار تصریح کرد: متوسط برداشت پیله تر این محصول در واحد سطح چهار هزار و 200 کیلوگرم دارد که بسیاری از کشاورزان علاقمند به توسعه کشت آن در سال آتی هستند که با توجه به این امر تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم سطح زیر کشت این محصول را در استان افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه افزایش سطح کشت این مقدار در سال آینده در این استان اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و زارعان بادام‌کار رقم گلی این زراعت را هر کیلوگرم به قیمت 30 هزار تومان از واسطه‌های شهرستان آستانه اشرفیه استان گیلان برای هر هکتار تا 70 کیلوگرم تهیه می‌کنند از هم اکنون تمهیداتی لازم برای تامین 30 تن بذر مرغوب رقم هالیس برای این استان در برنامه‌ریزی مد نظر قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر