کد خبر: 935913
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان:
فردي كه با ارسال پيام هاي فريبنده در يكي از شبكه هاي اجتماعي تحت عنوان برنده شدن در قرعه كشي شهروندان را فريب داده و با دريافت اطلاعات كارت بانكي، اقدام به سرقت از حساب آنان مي کرد در عملیات پليس فتا استان دستگير شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي ن بيان داشت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي با ارسال پيامي مبني بر برنده شدن در قرعه كشي و دريافت اطلاعات حساب مبلغ 40 ميليون ريال از حساب وي سرقت کرده است، رسيدگي به موضوع در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.
وي افزود: شاكي در اظهارات خود عنوان داشت پس از دريافت پيام در يكي از شبكه هاي اجتماعي با شماره اي كه به عنوان امور مشتريان بانك معرفي شده بود تماس گرفتم، فرد كلاهبردار كه خود را نماينده روابط عمومي بانك مربوطه معرفي کرده بود با مهارت خاصي اطلاعات كارت بانكي من را دريافت و كل موجودي حساب را برداشت کرده است.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان عنوان داشت: با بررسي مدارك و مستندات شاكي و تحقيقات صورت گرفته در فضاي مجازي، نهايتاً متهم شناسايي و با اعزام اكيپي از مامورين اين پليس دستگير شد.
سرهنگ مرتضوي با بیان اینکه کلاهبرداران براي رسيدن به نیت خود از طريق تماس تلفني يا ارسال پيام براي واريز مبلغ جايزه با اغفال و تطميع شهروندان درخواست ارسال مشخصات کارت اعتباري با تمامي مشخصات مربوطه را از طعمه خود به عمل مي آورند گفت:  اگر قرار است وجهي را دريافت کنيم ارائه شماره کارت يا شماره حساب به فرد واريز کننده پول کفايت مي کند و ديگر نيازي به ارائه ديگر اطلاعات مهم نظير رمز اول و دوم، CVV2، تاريخ انقضاء و غيره به فرد مذکور نيست زيرا اين اطلاعات مخصوص برداشت از حساب يا خريد اينترنتي است، همچنين هيچ يک از ارگان ها حق دريافت اطلاعات شخصي کارت هاي بانکي افراد را ندارند.
وي خاطر نشان كرد:  شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي و كانال رسمي پليس فتا در پيام‌رسان‌هاي داخلي با آي دي cyberpolice با ما در‌ ميان بگذارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر