کد خبر: 936330
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
تعداد 120 نفر از اعضای سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در منطقه آسیا و اقیانوسیه از بیمارستان فوق تخصصی کودکان مریم استان البرز مستقر در کرج دیدن کردند.

در این بازدید میهمانان خارجی با فعالیت بخش های مختلف بیمارستان فوق تخصصی و 68 تختخوابی مریم که به صورت تعاونی اداره می شود، آشنا شدند.

دکتر صلاح الدین دلشاد رئیس بیمارستان فوق تخصصی مریم در جمع بازدید کنندگان خارجی گفت: بیمارستان ها در ایران به سه شیوه شرکت های سهامی، تعاونی و خیریه اداره می شوند.

وی ادامه داد: اداره بیمارستان فوق تخصصی مریم به صورت تعاونی است که از مزایایی مانند معافیت 25 درصدی مالیات و دریافت تسهیلات ویژه مانند فاینانس یا وام خارجی برخوردار است.

دلشاد به چگونگی خدمات دهی به مادران و نوزادان اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا 50 درصد مرگ و میر نوزدان و کودکان به علت ناهنجاری های مادرزادی است که در ایران برای پیشگیری از این مشکلات نوزادان پش از تولد تحت عمل جراحی قرار می گیرند.

رئیس بیمارستان مریم گفت: در این بیمارستان انواع ناهنجاری های مادرزادی به صورت ویژه درمان می شود.

وی بیان داشت: گاهی نوزاد در شکم مادر دچار انسداد روده یا بیماری دیگر است که در این بخش زمان اهمیت دارد و باید بلافاصله برای نجات او اقدام کرد.

دلشاد گفت: در این بیمارستان امکانات زیادی از جمله خدمات« آی. سی. ی» برای مادران داریم و برخی از مادران که دچار مشکلات قلبی و دیابتی هستند قبل از تولد نوزاد تحت درمان قرار می گیرند.

رئیس بیمارستان مریم اظهار داشت: همچنین در این بیمارستان تخت های «ان .ای .سی .یو» فراهم شده و علاوه بر بیماران ایرانی از کشورهای مختلف جهان مانند عراق، جمهوری آذربایجان، افغانستان ، ترکیه ، الجزایر و کشورهای جنوب خلیج فارس سالانه تعدادی بیمار پذیرش و درمان می شوند.

وی اظهار داشت : ماهانه بیش از سه بیمار از این کشورها پذیرش و تحت درمان قرار می گیرند که البته ظرفیت پذیرش بیش از این تعداد است.

وی گفت: علاوه بر خدماتدهی درمانی به کودکان و مادران ، بخش های گوش، حلق و بینی در این بیمارستان راه اندازی شده است.

دلشاد بیان داشت : بیمارستان مریم هر سال به عنوان تعاونی برتر و شایسته استان البر به کشور معرفی می شود و چارچوب های تعاونی را به خوبی رعایت می کند.

وی گفت: ساختمان این بیمارستان با مقاومت در برابر زلزله بالای 9 ریشتری ساخته شده و امکانات وتجهیزات آن به روز رسانی شده است.

سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در منطقه آسیا و اقیانوسیه از پنجم آذرماه به میزبانی ایران در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما با شرکت 172 میهمان خارجی از 24 کشور جهان برگزار شد.

اتاق تعاون ایران برای اولین بار، موفق به دریافت میزبانی اجلاس منطقه‌ای تعاون در بخش آسیا و اقیانوسیه شده است.

شعار سیزدهمین اجلاس بین‌المللی تعاون در آسیا و اقیانوسیه «اقتصاد مقاوم تر و پایدار تر با کمک بخش تعاون»تعیین شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار