کد خبر: 936482
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
رئیس شورای شهر کرج تاکید کرد
رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اهمیت سمن‌ها، گفت: مطالبه گری انجمن‌های مردمی فعال در حوزه محیط‌زیست باعث حفظ باغ سیب کرج شد.

عباس زارع در همایش نقش مدیریت شهری در مشارکت سمن‌ها، با اشاره اهمیت بالای مشارکت شهروندان در شهرهای انسان‌محور، اظهار کرد: این حضور و تأثیر در حوزه‌های مختلف ازجمله تصمیم‌گیری، اجرای امور و تصمیم سازی نمود پیداکرده است.

وی با تأکید بر اینکه امروزه دنیا از مدل‌های مشارکتی در امور اجرایی بهره بالایی برده است، گفت: هر فعالیتی که در سطح شهرها انجام می‌شود باید بر اساس میزان بهره‌مندی شهروندان از این اقدام باشد.

رئیس شورای شهر کرج بیان کرد که در شهرها مسئولان و شهروندان دو رکن مهم هستند و افزود: هرکدام از این گروه‌ها در یک شهر دارای حقوق و تکالیفی نسبت به یکدیگر هستند و به‌تبع شکوفایی شهری درگرو تعهد به تکالیف و ادای حس مسئولیت‌پذیری آن‌ها است.

زارع ادامه داد: مسئولان و شهروندان همگی باید در عمل  به تکالیف ذاتی خود به‌درستی رفتار کنند و نباید تنها از طرف مقابل خود مطالبه گری کنند.

یکی از دلایل اصلی عقب‌ماندگی برخی شهرها عدم اقدام لازم در پرورش شهروند مطالبه گر است

وی در ادامه گفت: در حال حاضر یکی از دلایل اصلی عقب‌ماندگی برخی شهرها عدم اقدام لازم در پرورش شهروند مطالبه گر است که در این مورد باید همه مردم مسئولیت‌پذیر باشند و مطابق با خواست حقوقی که واجد آن هستند از مسئولان مطالبه گری کنند.

رئیس شورای شهر کرج بیان کرد: درصورتی‌که نقش مسئولان و مردم در جامعه به‌خوبی اجرا و عملیاتی شود، در کنار بالا رفتن سطح انسجام اجتماعی شاهد اتحاد اقوام خواهیم بود.

زارع توضیح داد: در دنیای امروز یکی از راهکارهای اصلی تقویت نهادهای مردمی و مدنی بر پایه انجام کارهای اشتراکی است، اما در این میان شهروندان هم باید بدانند که دارای حقوق و قدرت بالایی هستند و هر بخش فعالیتی و حوزه مدیریتی از جامعه باید پاسخگوی مطالبات آن‌ها باشد.

 

لزوم راه‌اندازی خانه سمن‌ها در کرج

 

وی تشریح کرد: مدیریت شهری هم به‌منظور ترویج و شکوفایی حقوق شهروندی تلاش می‌کند اما مردم نیز باید به تکالیف خود در قبال شهر به‌عنوان موجودی زنده عمل کنند تا در مسیر خلاقیت و پویایی قرار گیرد.

رئیس شورای شهر کرج در ادامه به نقش مهمی که سمن‌های شهر کرج در امور مربوط به احیای باغ سیب مهرشهر داشتند اشاره کرد و گفت: در خصوص حفظ این باغ، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های انجام‌شده به دنبال مطالبه گری انجمن‌های مردمی فعال در حوزه زیست محیط حاصل‌شده است.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدیران عامل سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری کرج باید از حضور تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه فعالیت خود استفاده کرده و ارتباط کاری خود با آن‌ها را تقویت کنند که در این خصوص بودجه‌ای مستقل نیز مصوب شده است

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که به‌منظور مشارکت بیشتر سمن‌ها در امور مؤثر برای اداره شهر کرج و توسعه آن شاهد راه‌اندازی خانه این انجمن‌های مردم‌نهاد در شهر باشیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار