کد خبر: 936603
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶
در نشست دیروز برانکو و حسینی تمـام قـد از برنامه‌های تیم ملی حمایت کردند.
فريدون حسن
در نشست دیروز برانکو و حسینی تمـام قـد از برنامه‌های تیم ملی حمایت کردند.
نشست خبری کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس ظهر دیروز در محل باشگاه با حضور اصحاب رسانه برپا شد. در این نشست که گرشاسبی مدیرعامل پرسپولیس و برانکو سرمربی این تیم هم حضور داشتند، قرار بود کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال از دلایل خداحافظی ناگهانی‌اش از تیم ملی صحبت کند، اما حسینی برخلاف آنچه تصور می‌شد، تنها تشکر کرد و به حمایت از تیم ملی پرداخت.
دیروز تقریباً کسانی که آمده بودند، تصور می‌کردند که قرار است نوک تیز حملات به سمت کارلوس کی‌روش باشد. این را می‌شد حتی از برخی سؤالات شیطنت‌آمیز هم متوجه شد، اما حسینی و برانکو موضع‌گیری در برابر تیم ملی نداشتند و حرفی جز حمایت از تیم ملی نزدند.

تصمیم حسینی شجاعانه بود
گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با تمجید از شجاعت سیدجلال حسینی در اتخاذ این تصمیم گفت: «حسینی به من گفت: تیم ملی من، پرسپولیس است. مطمئن باشید که کمک می‌کنم، پرسپولیس به اوج برسد. برانکو نیز در بازگشت حسینی نقش بسزایی داشت. مشورت‌هایی که برانکو به حسینی داد، باعث شد او روحیه خود را از دست ندهد و با قدرت به کارش در پرسپولیس ادامه دهد.»

افتخار می‌کنم با او کار کرده‌ام
در ادامه نوبت به برانکو، سرمربی پرسپولیس رسید که با تمجید از کاپیتان تیمش، او را افتخار خود، خانواده و هواداران پرسپولیس خواند.
برانکو گفت: «به او به خاطر ۱۱۵ بازی ملی تبریک می‌گویم. من مربی باتجربه‌ای هستم و با بازیکنان بزرگی کار کرده‌ام، نمونه آن‌ها لوکا مودریچ است که قرار است برنده توپ طلا شود. می‌خواهم بگویم سیدجلال حسینی نیز در زمره این بازیکنان قرار دارد. افتخار من است که با او کار کرده‌ام. او دست راست من در تمرینات بوده و ما با کمک او نتایج درخشانی کسب کرده‌ایم. سیدجلال رکورددار قهرمانی در تاریخ ایران است.»

هیچ طلبی از فوتبال ندارم
سیدجلال حسینی، اما بسیار غافلگیرانه حرف‌های خود را آغاز کرد. حسینی بعد از اینکه عنوان کرد چندین بار تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفته، اما هر بار پشیمان شده، از مردم شهر زادگاهش بندر انزلی تشکر کرد و گفت: «از برانکو ممنونم. از امیر قلعه‌نویی تشکر می‌کنم. از علی دایی متشکرم، از افشین قطبی هم همین‌طور. از کارلوس کی‌روش بسیار ممنونم. هفت سال شاگرد او در تیم ملی بودم و خیلی چیز‌ها از او یاد گرفتم. تمامی این مربیان به من اعتماد کردند و مرا به تیم ملی دعوت کردند.»
حسینی ادامه داد: «از لحظه‌ای که اعلام خداحافظی کرده‌ام، هواداران مرا شگفت زده کرده‌اند. من به خاطر فینال آسیا شرمنده هستم، اما امیدوارم موفقیت‌های بیشتری برای پرسپولیس به دست بیاورم.»
نکته جالب توجه نشست دیروز وقتی بود که برانکو حرف‌های حسینی را قطع کرد و گفت: «من حسینی را ۱۰ سال قبل از تیم ملی خط زدم، اما الان می‌فهمم که چه اشتباه بزرگی انجام دادم. اگر الان بودم، قطعاً او هم در تیم ملی بود.» حسینی در پاسخ به سؤالی مبنی بر عدم برپایی بازی خداحافظی برای خودش گفت: «این شرایط همیشه بوده، برای بزرگانی، چون دایی و مهدوی‌کیا هم بازی خداحافظی برگزار نشد، اما من برای کشورم بازی کردم و توقعی هم ندارم.» کاپیتان سابق تیم ملی در ادامه افزود: «از کادر فنی تیم ملی ممنون هستم. تا وقتی حضور داشتم، رفیق آن‌ها بودم و حالا هم هوادار تیم ملی هستم و برای این تیم آرزوی موفقیت دارم. به تصمیم سرمربی تیم ملی احترام می‌گذارم و در هر تیمی که باشم، تلاش می‌کنم. البته بزرگ‌ترین حسرتم عدم حضور در جام جهانی روسیه بود. رؤیایم حضور در این جام بود، چون به خاطرش رنج زیادی کشیده بودم. به هر حال همه چیز تمام شده و دیگر حسینی را در تیم ملی نخواهید دید، حتی اگر کادر فنی هم تغییر کند و من در لیست کادر جدید باشم. من هیچ طلبی از تیم ملی فوتبال ایران ندارم. همیشه در کنار تیم ملی هستم و امیدوارم مسئولان مشکلات این تیم را حل کنند تا با کسب بهترین نتیجه دل مردم شاد شود.»

از صمیم قلب هوادار تیم ملی هستم
بعد از این موضع‌گیری حسینی، برانکو نیز در حمایت از تیم ملی گفت: «خوشحالم که این حرف‌ها را امروز در این جمع باشکوه می‌زنم. از صمیم قلب خودم، پرسپولیس، بازیکنان، مربیان، هواداران و مدیران برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. ما تاکنون هیچ مخالفتی با برنامه‌های تیم ملی نداشته‌ایم و همیشه بزرگ‌ترین هوادار این تیم بوده‌ایم. اصلاً مهم نیست که چه کسی مدیر یا مربی تیم ملی باشد.»

پیام کی‌روش برای سید جلال
کارلوس کی‌روش نیز در پیامی از زحمات سیدجلال در تیم ملی قدردانی کرد. در متن این پیام آمده است: «از جلال عزیز به خاطر اینکه قسمت عمده‌ای از دوران بازیگری بین‌المللی خود را در تیم ملی و با شخص بنده به عنوان سرمربی تقسیم کرد، تشکر می‌کنم. برای من این افتخار بزرگی بود. من همیشه شما را به عنوان بهترین کاپیتان‌هایی که با آن‌ها کار کردم، یک فرد حرفه‌ای و بی‌نظیر، یک کاراکتر وفادار و بسیار بزرگ که همیشه برای تمامی بازیکنان درون و بیرون زمین یک الگو بود، به خاطر می‌آورم، حتی فراتر از ۱۱۵ بازی بسیار تأثیرگذار برای تیم ملی. تو یک الگوی فوق‌العاده برای تمام بازیکنان ایرانی و تمام بازیکنانی که بعد از تو آمده‌اند و خواهند آمد، خواهی بود. برای شخص بنده باعث افتخار بود که توانستم این‌ها را به چشم ببینم. از تو ممنونم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار