کد خبر: 936764
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
با حضور 235 ناشر از سراسر کشور؛
شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان صبح امروز با حضور بالغ بر 230 ناشر کشور در شاهرود افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این آیین که با حضور امام جمعه شاهرود، نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسوولان برگزار شد،ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور در این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه امسال در 150 غرفه و با حضور 235 ناشر از سراسر کشور برپا شده است.

وی از این نمایشگاه به عنوان فرصتی برای اهل فرهنگ و دوستداران کتاب نام برد و افزود: کتب ارائه شده در نمایشگاه با تخفیف 30 درصدی ارائه می شود.

حجت الاسلام فضیلت افزود: این نمایشگاه از ١١ تا ١٦ آذر صبح ها از ساعت ٩ تا ١٢ و عصرها از ساعت ١٦ تا ٢٠ برای بازدید علاقه مندان به فرهنگ مکتوب و مطالعه گشوده است .

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در این یک هفته شاهد استقبال چشمگیر هم استانی‌ها از نمایشگاه کتاب باشیم تصریح کرد: در این نمایشگاه تلاش شده است تا از همه ظرفیت‌ها برای معرفی استان سمنان استفاده شود.

فضیلت با اشاره به حضور ناشران سراسر کشور در این نمایشگاه گفت: غرفه‌ای مخصوص گردشگری در این نمایشگاه دایر شده و ١٠٠ قطعه عکس از شاهرود نیز به نمایش گذاشته شده است .

وی تصریح کرد: رونمایی از ۱۰۰ عنوان کتاب، برگزاری نشست‌های اهل قلم و شعر و ادب، برپایی کارگاه اموزشی با موضوع آسیب‌های اجتماعی، نشست تخصصی با موضوع شاهنامه‌خوانی، قصه‌گویی، مسابقه عکاسی، چهره آرایی کودکان، مسابقه ایده کتابخوانی، تکمیل بانک اطلاعاتی نویسندگان و مولفان از برنامه های جنبی این نمایشگاه است .

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه سه میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال بن کتاب توزیع می شود و کتاب ها با حداقل ۳۰ درصد تخفیف شده و امیدواریم این نمایشگاه بتواند تفرجگاه فرهنگی خوبی را برای هم استانی ها ایجاد کند.
همچنین محمدکرم محمدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود، با تاکید بر اهمیت کتاب و مطالعه، بر ضرورت حضور پرشور مردم در شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان تاکید کرد.

. ، محمدکرم محمدی در پیامی از مردم فرهنگ دوست شاهرود برای حضور گسترده در شانزدهمین نمایشگاه بزرگ استانی کتاب استان سمنان در شاهرود دعوت کرد .

وی شناخت و آگاهی و مطالعه را از نیازمندی های بشر برشمرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری در اهمیت کتاب و کتابخوانی می فرمایند "کتاب دروازه ای به سوی گستره ی دانش و معرفت است و کتاب خوب یکی از بهترین ابزارهای کمال بشری است.

وی با بیان اینکه همه دستاوردهای بشر در سراسر عمر جهان، تا آنجا که قابل کتابت بوده ، در میان نوشته هایی است که انسان ها پدید آورده و یا در آینده پدید می آورند ادامه داد: در این مجموعه بی نظیر، آموزش های آسمانی و درس های پیامبران به بشر و دانش ها و شناخت هایی است که سعادت بشر بدون آگاهی از آن امکان پذیر نیست " باید جامعه ما به فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته باشد .

وی از مردم شاهرود به عنوان مردمی اهل فرهنگ و دانش نام برد و گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه کتاب از همه مردم عزیز و فرهنگ دوست شاهرود دعوت می کنم تا با حضور در این رویداد عظیم فرهنگی که به میزبانی شهرستان شاهرود برگزار می شود حمایت کنند.

وی با بیان اینکه چراغ فرهنگ دیار شاهرود با قدمت بالای فرهنگی و حضور عالمان و عارفانی چون بایزید بسطامی، ابوالحسن خرقانی و ... روشن است، گفت: انتظار می رود مردم شهرستان با حضور در این نمایشگاه از این حرکت عظیم و تجمع فرهنگی حمایت ویژه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر