کد خبر: 936768
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
رئیس بهزیستی شهرستان دامغان
رئیس بهزیستی شهرستان دامغان گفت: تا کنون تعداد 2 هزار و 650 نفر با معلولیت های مختلف در این شهرستان شناسایی شدند.

محمود زحمتکش افزود: شهرستان دامغان دارای 2 هزار و 650 معلول است که 145 نفر از آنها از خدمات مراکز روزانه و شبانه روزی این شهرستان استفاده می کنند.
رئیس بهزیستی شهرستان دامغان تصریح کرد: معلولیت این افراد به پنج دسته جسمی حرکتی، شنوایی، اعصاب و روان، بینایی و گفتار و زبان تقسیم می شود و هم اکنون در شهرستان دامغان انجمن معلولان بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی در حال فعالیت هستند.
وی افزود: این انجمن ها با هدف برنامه ریزی های فرهنگی و ورزشی برای معلولان و انجام مطالبات معلولان با سایر سازمان ها، پیگیری مسائل و مشکلات معلولان در سازمان بهزیستی فعالیت می کنند.
زحمتکش گفت: معاونت توانبخشی بهزیستی با تمام امکانات و توانایی های خود در جهت توانمندسازی افراد معلول اقدامات لازم را انجام می دهد.
وی به اقدامات لازم در طرح پیشگیری از معلولیت اشاره کرد و افزود: طرح پیشگیری از معلولیت در پایه های 10 و 11 مدارس متوسطه دوره دوم و همچنین در مساجد و پایگاه های بسیج به صورت محله محور در حال انجام است .
به گفته زحمتکش، 40 درصد مبلمان شهری دامغان برای معلولان مناسب سازی شده است.
رئیس بهزیستی شهرستان دامغان گفت: به مناسبت هفته معلولان، مسابقات شطرنج نابینایان و کم بینایان استان سمنان برگزار شد که از دامغان روشندلان محسن رضوی پور و احسان رضوی پور به ترتیب مقام دوم و سوم را در این مسابقات کسب کردند.
استان سمنان بیش از 12 هزار معلول دارد.
12 آذرماه(3 دسامبر) از سوی سازمان ملل، روز جهانی معلولان معرفی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر