کد خبر: 936823
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز خبرداد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز میزان ظرفیت مخزنی سد کرج را ۶۵ درصد اعلام کرد.

داود نجفیان با اشاره به ظرفیت حال حاضر مخازن سدهای کرج و طالقان، اظهار کرد: خوشبختانه ظرفیت مخزنی این دو سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش زیادی نداشته است.

وی میزان ظرفیت سد طالقان را۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: ظرفیت این سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته و در همین تراز بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز در با اشاره به اینکه ۶۵ درصد ظرفیت سد کرج پر است، گفت: آب ذخیره‌شده پشت سد کرج نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.

نجفیان بابیان اینکه حجم سد طالقان ۴۲۰ میلیون مترمکعب است، گفت: اکنون ۲۵۶.۷ میلیون مترمکعب از حجم مخزنی این سد پراست.

وی ظرفیت ذخیره‌سازی پشت سد کرج را ۱۸۳ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۱۹.۲ میلیون آب پشت سد کرج ذخیره‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به میزان بارش‌های اخیر و تأثیر این مهم بر ذخیره سدها، گفت: زمانی که سطح بارش‌ها کمتر باشد باید مدیریت صحیح برداشت آب عملیاتی شود.

نجفیان میزان بارش‌های سال گذشته در همین بازه زمانی را کمتر از امسال اعلام کرد و گفت: با اعلام هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف و احتمال جمع شدن آب پشت سدها، اهمیت پدافند غیرعامل دوچندان می‌شود به همین منظور سرریز آب در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به پر شدن کامل سد کرج طی دو سال گذشته، گفت: مدیریت برداشت آب در آن مقطع زمانی به‌خوبی انجام شد، در حال حاضر نیز افزایش سطح بارش‌ها باعث شده بخشی از ظرفیت سد که خالی‌شده بود پر شود و سطح منفی جبران شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به تأثیر میزان مصرف و برداشت از ذخایر آبی پشت دو سد کرج و طالقان، گفت: به‌تبع مدیریت مصرف در این زمینه نقش مهمی دارد زیرا در صورت برداشت کمتر از این مخازن آبی، ذخایر ماندگارتر خواهند بود و در فصول گرم سال که میزان مصرف بالاتر است می‌تواند کمک بیشتری به تأمین آب موردنیاز کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار