کد خبر: 936924
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
معاون استاندار سمنان:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان با بیان اینکه در تلاشیم سمنان را تا پایان فعالیت کاری این دولت به‌عنوان استان بدون بیکار معرفی کنیم، گفت: در جریان سفر دولت بیش از ۱۰۰ پروژه به بخش خصوصی معرفی شد.

حشمت‌الله عسکری در جلسه توسعه و برگزیدگان و افتتاح هم‌زمان پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی استان سمنان که با حضور رئیس‌جمهوری در سالن هلال احمر سمنان برگزار شد، با اشاره به مشکلات موجود در کشور و تلاش برای رفع آن اظهار کرد: عبور از مسائل و مشکلات کشور که سال‌هاست حل‌نشده نیازمند همت جدی در سطح حاکمیت سه قوه است.

وی افزود: مشکلات کشور نیازمند صرف هزینه است و قطع به‌یقین دولت در این پرداخت هزینه خوش درخشیده و پیشگام بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان با اشاره به اینکه برخی مشکلات و نظام چندگانه‌ای که در اقتصاد کشور وجود دارد، نتوانست به شکل اساسی حل شود، گفت: نمونه بارز آن طی روزهای اخیر مسأله ارز بود که با همت رئیس‌جمهوری و دیگر همکاران به‌درستی مدیریت شد.

عسکری با اشاره به اینکه در بحث توسعه، استان سمنان مسیر خود را پیدا کرده است، افزود: منطبق با اسناد توسعه‌ای که برای استان دیده شده و همدلی و همراهی خوبی که در مدیران استان وجود دارد، برنامه‌های توسعه استان در حال اجراست.

وی تصریح کرد: سیاست‌های دولت به‌خوبی در استان سمنان اجرا و سیاست اشتغال روستایی پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان افزود: در مرحله نخست بیش از 153 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی داشتیم و در طرح رونق بیش از 700 میلیارد تومان در دو سه ماه اخیر تسهیلات پرداخت شد که رشد آن نسبت به مشابه مدت مشابه سال قبل بیشتر بود.

عسکری افزود: در بخش تولید شاهد رونق بوده‌ایم و طرح «هر جوان یک مهارت» در استان سمنان در حال اجراست و بنا داریم با مجموعه برنامه‌هایی که در حوزه اشتغال پیگیری می‌شود، سمنان تا پایان فعالیت کاری این دولت به‌عنوان استان بدون بیکار معرفی شود.

وی با بیان اینکه استان سمنان از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوبی برخوردار است، افزود: مهم‌ترین موضوع برای تحقق اهداف توسعه‌ای استان، تأمین آب بود که دستور آن توسط رئیس‌جمهوری صادر شده است و این امر مسیر توسعه را هموارتر خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان گفت: این استان در حوزه‌های متعدد حرف زیادی برای گفتن داشته و بیش از 42 ماده معدنی در استان سمنان وجود دارد.

عسکری ادامه داد: قابلیت کشاورزی استان سمنان نیز مطلوب و در برخی از اقلام مانند پسته و گیاهان دارویی از ظرفیت خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در بخش گردشگری نیز ظرفیت استان سمنان مطلوب است، افزود: جمعیت عبوری که سالانه از استان گذر می‌کند، بیش از 20 میلیون نفر است و شاهد رشد بیش از 260 درصدی واگذاری به بخش خصوصی در سال جاری هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان تصریح کرد: معافیت‌های مالیاتی خوبی در شهرک‌های صنعتی وجود دارد و بیش از 13 سال امکان معافیت مالیات مالی وجود دارد.

عسکری با اشاره به اینکه در سفر هیأت دولت به استان سمنان بیش از 100 پروژه به بخش خصوصی معرفی شده است، افزود: جمع کثیری از فعالان بخش خصوصی اعلام آمادگی کردند و درمجموع تعداد پروژه‌های توافق‌شده به بخش خصوصی به حدود 110 پروژه با اعتباری بالغ‌بر 102 هزار میلیارد ریال رسید که با این مشارکت برای 15 هزار نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

وی بیان کرد: در سیستم بانکی هم با 11 بانک وارد توافق شدیم و مقرر شد 345 طرح را با اعتباری بالغ‌بر چهار هزار و 500 میلیارد تومان در استان سمنان تأمین مالی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان بیان کرد: مسیر توسعه استان از غرب به شرق تهیه‌ شده و این مسیر نیازمند تقویت در دو جهت است؛ هم مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب که تقریباً سال‌ها مغفول ماند.

عسکری با اشاره به قابلیت استان سمنان به‌عنوان استان معین بیان کرد: استان سمنان از این قابلیت برخوردار است تا بخشی از مسؤولیت‌های تهران را بپذیرد.

وی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی حاضر در استان سمنان می‌توانند این استان را به‌عنوان قطب علم و فناوری در کشور در حوزه پزشکی و غیرپزشکی معرفی کنند، خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد منطقه علم و فناوری در استان سمنان هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر