کد خبر: 937033
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
به همت آستان قدس رضوی صورت گرفت
دومین کنگره بین‌المللی پزشکان قلب ایران و اروپا با حضور ۵۰۰ فوق تخصص، متخصص و جراح قلب از ۲۱ کشور جهان به همت آستان قدس رضوی در بیمارستان رضوی مشهد در حال برگزاری است.
دومین کنگره بین‌المللی پزشکان قلب ایران و اروپا با حضور ۵۰۰ فوق تخصص، متخصص و جراح قلب از ۲۱ کشور جهان به همت آستان قدس رضوی در بیمارستان رضوی مشهد در حال برگزاری است.
روز گذشته دومین کنگره بین‌المللی پزشکان قلب ایران و اروپا با حضور ۵۰۰ فوق تخصص، متخصص و جراح قلب با حضور حجت الاسلام رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد آغاز به کار کرد. به گزارش «جوان»، ۳۰۰ سخنرانی با موضوعات جدید در این گردهمایی علمی انجام می‌شود که ۲۰۰ سخنرانی توسط استادان خارجی و ۱۰۰ سخنرانی توسط پزشکان داخلی در ۵۰ بخش ایراد خواهد شد. در این کنگره که با نگاه ویژه‌ای در حوزه آموزش برگزار می‌شود، بیش از ۲۰ مورد عمل live case و live inbox در طی دو کنگره Iran CTO Meeting ۲۰۱۸ و CASPIAN Meeting ۲۰۱۸ در بیمارستان فوق تخصصی رضوی انجام می‌پذیرد.
در نشست‌های دومین کنگره علمی پزشکان قلب ایران و اروپا بیمارستان رضوی از تعداد زیادی از بیمارانی که به طور معمول از طریق کاتتریسم و آنژیوگرافی درمان می‌شوند، حین عمل جراحی تصویربرداری شده و به‌صورت زنده روی صفحه نمایش به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.
همچنین تعدادی از جراحی‌های ویژه که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران، بیمارستان کوثر شیراز و بیمارستان کینگ فیصل عربستان پیش‌تر انجام و از آن‌ها فیلم‌برداری شده است، در طول این کنگره‌ها برای شرکت‌کنندگان نمایش داده می‌شود.
افزایش دوبرابری تولید دارو برای اقشار کم درآمد
حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیه این کنگره با اشاره به مسئله دارو و توجه به درمان خصوصاً برای اقشار کم‌درآمد جامعه، این فعالیت را از اولویت‌های کاری آستان قدس رضوی و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در دوره جدید عنوان کرد که با توجه به تعیین این اولویت طی مدت زمانی کوتاه ظرفیت تولید داروی آستان قدس رضوی به دو برابر افزایش یافته است.
وی افزود: درمانگاه‌هایی را در شهرستان‌های مختلف در دست تأسیس داریم و بنیاد سلامت رضوی در خراسان بزرگ به دنبال کمک به مجمع‌های خیرین و مراکزی است که مشکلاتی در این زمینه دارند.
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه معاونت علمی آستان قدس رضوی مأموریت کار دانش‌بنیان، علمی و فناوری را در همه حوزه‌ها به ویژه مسئله سلامت بر عهده دارد، افزود: همکاران ما تلاش می‌کنند از جهت علمی و کار دانش‌بنیان جایگاه مشهد را ارتقا بخشند که در واقع ارتقای سلامت کشور است و برگزاری این قبیل کنگره‌ها گام‌هایی در جهت تبادل تجربیات علمی و آشنایی جهان با پیشرفت‌های کشورمان در حوزه سلامت است.

حرکت در مسیر تحقق مرجعیت علمی
در قالب کنگره بین‌المللی Caspian Meeting ۲۰۱۸ کارگاه عملی دو روزه در خصوص بیماری‌های قلب جنین برگزار می‌شود که سه مدرس برجسته، «پروفسور گُرلین شارلند» از انگلستان، «پروفسور جوانا دنگل» از لهستان و «دکتر ابراهیمی» از امریکا در آن به تدریس مباحث بیماری‌های قلب جنین می‌پردازند. همچنین در حاشیه کنگره بین‌المللی Iran CTO Meeting ۲۰۱۸ سمپوزیوم نارسایی قلبی، در بیمارستان فوق تخصصی رضوی در مشهد در حال برگزاری است.
«سرطان‌شناسی و قلب»، «عفونت‌های ماهیچه قلب و بیماری‌های ماهیچه قلب»، «افزایش فشار شریان ریوی»، «نوآوری‌های درمانی در نارسایی قلب» و «نوآوری‌ها در پیوند قلب»، عناوین نشست‌های این سمپوزیوم به شمار می‌رود.
از دیگر موضوعاتی که در این سمپوزیوم مطرح می‌شود، می‌توان به دارو‌های جدید برای درمان قلب، چگونگی کنترل بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، چگونگی آماده کردن بیماران مبتلا به نارسایی قلبی برای اقدامات جراحی غیرقلبی، کم‌خونی در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، فهرستی برای پیوند قلب و عوارض جانبی پیوند قلب اشاره کرد. رئیس انجمن اکوکاردیوگرافی ایران با بیان اینکه همکاری علمی پزشکان قلب ایران و اروپا در بیمارستان رضوی یکی از با ارزش‌ترین کنگره‌ها در حوزه قلب و عروق کشور است، گفت: برگزاری این قبیل کنگره‌ها نقش مؤثری در به‌روزرسانی علم کنترل، پیشگیری اولیه و ثانویه بیماری‌های قلبی – عروقی دارد.
دکتر نیلوفر سمیعی با اشاره به اینکه برای تمامی پزشکان امکان حضور در مراکز خارجی و کسب این دانش‌ها وجود ندارد، ادامه داد: برگزاری این کنگره‌ها در کشور فرصت بسیار خوبی برای بهره‌مندی پزشکان کشورمان از دانش روز دنیاست. دکتر رضا سعیدی، مدیر عامل بیمارستان رضوی نیز با بیان اینکه آستان قدس رضوی تصمیم دارد دانش‌بنیان اداره شود و در مسیر رسیدن به مرز‌های دانش و کسب مرجعیت علمی حرکت کند، گفت: با راه‌اندازی معاونت علمی و بنیاد سلامت، گام‌های مؤثر و بزرگی در این راستا برداشته شده و آستان از هیچ کوششی فروگذار نکرده است. وی ادامه داد: بیمارستان رضوی تلاش دارد مقدمات و الزامات پیشرفت علمی را بیش از پیش فراهم کند و با گردهم آوردن فرهیختگان علم پزشکی جهان در مسیر ایجاد نشاط علمی گام بردارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار