کد خبر: 937075
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
رئیس دانشگاه تبریز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو:
رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشجویان باید با تاریخ کشورشان آشنا باشند.
رضا مجیدی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهار کرد: اولین حرکت دانشجویی به نام "سه قطره خون" و با شهادت سه شهید دانشگاه تهران، مطرح شد، ۶۵ سال قبل، اولین دولتی که نتیجه مشروطیت بود، تشکیل شد و رژیم‌های استعمارگر نتوانستند تحمل کنند و با براندازی دولت دکتر مصدق در ۲۸ مرداد ۳۲، سفارتخانه‌های دولت‎های استعماری در کشور ما باز شد و سفارت انگلستان در 14 آذر 32، شروع به کار کرد. 
  
وی افزود: با توجه به این که قرار بود نیکسون، معاون رئیس جمهور آمریکا وارد ایران شود تا ببیند کشوری که به دست مردم اداره می‌شد، به چه وضعیتی افتاده است، اولین حرکت دانشجویی با حرکت منسجم دانشکده فنی دانشگاه تهران که محل اصلی مبارزه بود، شروع شد و سربازان برای وارد آوردن فشار به دانشجویان، وارد کلاس شده و سه تن از دانشجویان را شهید کردند. 
  
وی ادامه داد: با ادامه راه سه شهید، شهدای زیادی دادیم و حکومتی با شعار استقلال، آزادی و مردم سالاری دینی تشکیل شد و برای نگهداری آن و پرچم انقلاب در طول چهل سال، شهدای زیادی همچون شهیدان، شفایی، باکری سلمانی و سلیمی تقدیم انقلاب شد، دانشگاه تبریز مشهدالشهدای دانشگاه‎های کشور است و دانشجویانش برای سربلندی ما، شبانه بمباران شدند، ۱۶ آذر سیل خروشانی بود که تا ۲۲ بهمن ۵۷ ادامه یافت و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد. 
  
مجیدی عنوان کرد: طبق فرمایشات امام (ره)، اولین برنامه برای دانشجویان مبارزه با نفس است و دانشجو باید جریانات مختلف را بشناسند و با خودسازی در راه تزکیه نفس و دشمن شناسی قدم بردارد، با تمام توان برای فراهم کردن بستری مناسب برای موفقیت دانشجویان در عرصه‌های مختلف، تلاش می‌کنیم. 
  
حجت‌الاسلام محمد انوری، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تبریز نیز در ادامه این مراسم، اظهار کرد: شهادت شهید قندچی، شریعت رضوی و بزرگ‌نیا آغازگر جنبش عظیم دانشجویی بود و راه این شهیدان در دانشگاه‌های ما ادامه دارد، دانشجویان همیشه در کشور ما نقش پررنگی داشتند و نقطه عطف‌های کشور را رقم زدند. 
  
وی ادامه داد: رژیم طاغوت مخالف شنیده شدن صدای دانشجویان بود و متاسفانه بعد از انقلاب هم، خودی‌ها چه اصلاح طلب و چه اصول گرا نخواستند صدای دانشجو را بشنود و اتفاق ناخوشایند این است که امروز، خود دانشجو نمی‌خواهد صدایش شنیده شود، دانشجو باید مطالبه‌گر باشد و این دیگران هستند که باید پاسخگو باشند. 
  
در پایان این مراسم، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی سخنرانی کرده و به مسائلی همچون «وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه و ضرورت اسلامی شدن آن»، «ضرورت یکی بودن حرف و عمل نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی» و «اجازه دادن به دانشجویان ستاره‌دار برای حضور در کلاس» اشاره کردند، همچنین در پایان، از دانشجویان نمونه، استعداد درخشان و مدال آورندگان المپیادها تقدیر به عمل آمد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر