کد خبر: 937177
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
گزارش «جوان آنلاین» از علت حادثه تروریستی ۱۵ آذر
حسن هانی زاده می‌گوید: «حادثه تروریستی چابهار در چارچوب طرح تروریستی مشترک سعودی، آمریکایی و صهیونیستی شکل گرفته است.»
سرویس سیاسی جوان آنلاین – نگین تائبی: ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح روز پنج‌شنبه یک وانت با مواد منفجره قصد حمله تروریستی و ورود به مقر انتظامی چابهار را داشته که پس از اقدام به‌موقع عوامل انتظامی، ناکام می‌ماند و به‌همین دلیل قبل از اینکه بتواند داخل آن مقر شود خودرو را منفجر کرده و به هلاکت رسیده است. در پی انفجار تروریستی چابهار ۲ نفر از ماموران نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و تعدادی از مردم مجروح شدند.

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره علت حادثه تروریستی چابهار به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «حادثه تروریستی چابهار در چارچوب طرح تروریستی مشترک سعودی، آمریکایی و صهیونیستی شکل گرفته است. بعد از عملیات تروریستی ۳۱ شهریور در اهواز و برنامه‌ریزی‌های سنگین در استان سیستان‌وبلوچستان مخصوصا در منطقه چابهار که یک منطقه آزاد تجاری است و اهمیت بین‌المللی پیدا کرده، کشور‌هایی که پشت این گروهک‌های تروریستی قرار گرفته‌اند با هدف ایجاد ناامنی و منع ورود کشور‌های سرمایه‌گذار به چابهار دست به این عملیات تروریستی زدند. هر چند این عملیات یک عملیات سنگین نظامی نبود و یک عملیات کور تلقی می‌شود.»

او ادامه می‌دهد: «قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که از تحریم ملت ایران و تحریم‌های اعمال شده علیه ایران نتوانسته‌اند کشور را وادار به تسلیم کنند، تصور کرده‌اند که با طراحی و اجرای عملیات تروریستی می‌توانند ایران را تسلیم خود کنند. باید گفت که این دست عملیات نتیجه یک طرح مشترک آمریکایی، سعودی اسرائیل است که با کمک برخی کشور‌های همجوار و با استفاده از نیرو‌های داخلی آن‌ها صورت گرفت؛ که عمدتا مناطقی را هدف قرار می‌دهد که دارای یک بافت اجتماعی خاصی است.»

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به نقش عربستان در حادثه تروریستی چابهار اظهار می‌دارد: «عربستان در هر زمینه سیاسی و نظامی علیه ایران با شکست مواجه شده است. این کشور علیرغم اینکه ۶۰ میلیارد دلار در طول ۸ سال گذشته به گروهک‌های تروریستی علیه سوریه کمک مالی کرده، اما نتوانسته به اهداف شوم خود دست یابد. همچنین در یمن با کشتار هزاران کودک و زن یمنی نتوانسته پیروزی میدانی را به دست آورد. حالا عربستان سعودی تمام تلاشش را می‌کند تا برخی استان‌هایی را که در ایران دارای یک بافت اجتماعی خاصی است را هدف قرار دهد، اما بازهم ناکام خواهد ماند. این کشور در آستانه یک تحول داخلی است و این احتمال وجود دارد که محمد بن سلمان، ولیعهد ماجراجو و جنایتکار عربستان که تاریخ مصرف آن برای آمریکا به اتمام رسیده است از قدرت کنار برود و نقش تخریبی عربستان کاهش پیدا کند.»

حسن هانی زاده درباره ارتباط حادثه تروریستی چابهار با حادثه تروریستی اهواز می‌گوید: «دو حادثه تروریستی اهواز و چابهار هرچند متفاوت هستند و عوامل اجرای آن ارتباط میدانی و سازمان‌یافته با یکدیگر ندارند، اما هر دو گروه تروریستی از یک تفکر و عقیده برخوردار هستند و از صهیونیست‌ها، آمریکا و عربستان دستور می‌گیرند.»

هانی زاده درباره اقدام ایران در قبال حادثه تروریستی چابهار تصریح می‌کند: «ایران باید هر جا گروهک‌های تروریستی که علیه کشور شناخته شده هستند را شناسایی و به‌شدت آن‌ها را سرکوب کند. همچنین کنترل از مرز‌ها را تشدید نماید. به‌علاوه اینکه عوامل تروریستی که به عربستان رفت‌و‌آمد می‌کنند و حتی با گروهک‌های تروریستی در سوریه در ارتباط هستند را تعقیب و سرکوب کند.»

این کارشناس مسائل بین‌الملل می‌گوید: «به شهادت رساندن سربازان و برخی از افرادی که از مرز‌های جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند یک هنر نظامی و میدانی نیست بلکه نشان‌دهنده ضعف و شکسته آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان است.»

حسن هانی زاده: «جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که از یک انسجام داخلی و از یک رهبری هوشمندانه برخوردار است و این‌گونه اقدامات نمی‌تواند ایران را وادار به عقب‌نشینی و تسلیم کند. همچنین در حادثه تروریستی ۳۱ شهریور نتیجه معکوسی برای عوامل تروریست‌ها و اربابان‌شان داشته و انسجام ملی را افزایش داد. حادثه تروریستی چابهار نیز به‌طور قطع موجب انسجام داخلی مخصوصا بین قومیت‌های مختلف داخلی ایران خواهد شد و عوامل این حادثه تروریستی با شکست دوباره مواجه خواهند شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار