کد خبر: 937277
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
شاخص بورس با صعود نه چندان پرقدرت ۲۲۳ واحدی توانست وارد کانال ۱۶۷ هزار واحد شود. رشد‌های قیمتی نماد بزرگ مپنا بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص بورس داشت. به نظر می‌رسد نماد‌های خودرویی به دلیل اخبار پیرامون افزایش قیمت همچنان با صف‌های خرید میلیونی مواجه باشند و بعد ازنماد مپنا نمود بزرگ سایپا و ایران خودرو بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص بورس داشتند. از سوی دیگر نماد‌های فولادی و بانکی با افت قیمت مواجه شدند و بزرگترین مانع رشد شاخص بورس بودند. به طوری که نماد فولاد مبارکه اصفهان باتوجه به افت روزانه‌ای که به ثبت رساند بیش از ۱۱۲ واحد بر شاخص کل تاثیر منفی داشت.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۲۲۳.۰۹ واحد افزایش به ۱۶۷ هزار و ۸۳ واحد و ارزش روز بازار به ۶۳۴ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۶۴.۸۵ واحد رشد به ۴۸ هزار و ۵۷۰ رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۲۹۴.۶۷ واحد رشد به ۲۷ هزار و ۷۳۶ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲۰۷.۵۳ واحد رشد به ۱۹ هزار و ۵۳۳ واحد رسید.

­شاخص آزاد شناور با ۲۴۱.۱۲ واحد رشد به ۱۷۹ هزار و ۲۴۶ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۸.۰۲ واحد کاهش به ۱۲۳ هزار و ۳۲۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۲۷۷.۷۳ واحد رشد به رقم ۳۳۱ هزار و ۶۹۷ واحد رسید.

نماد رمپنا، خساپا، شپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ایران داشت و نماد فولاد، وبملت، وغدیر، فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشت.

در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۱۳.۷۲ واحد رشد به رقم ۱۸۵۸.۳۴ واحد رسید.

معامله‌گران فرابورس تعداد ۱۰۶ هزار و ۲۰ واحد برگ سهم در قالب ۶۹۰ میلیون و ۵۹۱ هزار برگ به ارزش ۳۶۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار